نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، اسدالله ملك در مردادماه سال 1320در محله دروازه دولت تهران و در یك خانواده علاقه مند به هنر متولد شد ، علاقه وی به موسیقی در همان ایام كودكی مشهود بود به طوری كه خانواده اش ، اسدالله را برای فراگیری موسیقی نزد استاد ابوالحسن صبا فرستاد.

در دوران كودكی حدود سه سال در نزد استاد صبا شاگردی كرد كه با پیشرفت قابل ملاحظه خود در زمره شاگردان ویژه این استاد بنام قرار گرفت، در این دوران وی با ورود به هنرستان موسیقی ملی از محضر اساتیدی چون روح الله خالقی، هنگ آفرین و علی محمد خادم میثاق بهره برد.

تحصیل وی در هنرستان همزمان شد با تاسیس اركستر انجمن ملی موسیقی توسط استاد روح الله خالقی و توانایی های وی در نوازندگی راه را برای عضویت در این اركستر هموار كرد، اسدالله ملك تا زمان فارق التحصیلی از هنرستان ملی موسیقی در این اركستر عضویت داشت.

این نوازنده توانا پس از فارق التحصیلی از هنرستان ملی موسیقی در سال 1337 فعالیت خود را در رادیو آغاز كرد، در همین جا بود كه ابداعات وی در كوك ساز ویلن شیوه نوازندگی تازه ای را به همراه داشت ، حاصل این نوآوری اسدالله ملك در قطعه ' گریه لیلی' در آواز دشتی و ' چهار مضراب اصفهان' كه در همان زمان فعالیتش در رادیو تدوین شده بود مشهود است.

این شیوه نوازندگی كه در زمان خود بیانی نوین محسوب می شد پیدایش سبك تازه نوازندگی كه مختصص اسدالله ملك بود را موجب شد.

خوانندگان و اساتید بنامی همچون اكبر گلپایگانی، محمود محمودی خوانساری، بهرام حصیری، محمدرضا شجریان و كوروس سرهنگ زاده به دلیل همین قابلیتهای نوازندگی ملك با وی همكاری كردند كه حاصل آن قطعات بیاد ماندنی چون تك درخت، مرغ شباهنگ، جدایی تو و حكایت دل شد.

شیوه نوازندگی اسدالله ملك از نگاه تكنیكی و سونوریته مورد توجه است ، وی داشته های تكنیكی ساز ویلن كه در اصل ریشه غربی دارد را در راستای موسیقی ایرانی و ملی مورد استفاده قرار داد كه این مهم نقش بسزایی در شكوفایی این هنر داشت.

در آن زمان تكنیك اجرایی ساز كمانچه كه در اركستر به عنوان هم خانواده ویلن مورد استفاده می گرفت از سطح بالایی برخوردار نبود و اغلب در نقش ساز تكنواز ایفای نقش می كرد كه همین مهم راه را برای حضور ساز ویلن در اركستر كلاسیك موسیقی ایرانی هموار كرد، مجموعه های شنیداری ' گلها' جایگاه ویژه ساز ویلن در اركستر سنتی تصدیق می كند.

در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز او تلاش خود را برای اعتلای موسیقی متوقف نكرد و در ادامه عمر خود ضبط آثار اركستری خود با سازبندی‌های جدید را تجربه كرد از كه مجموعه های 'نغمه رویایی'، 'سمیرا' و 'نغمه‌ها' می توان به عنوان آثار فاخر این هنرمند در اواخر دوران فعالیت هنری اش یاد كرد.

اسدالله ملك به عنوان نوازنده و آهنگسازی توانا در عرصه موسیقی كلاسیك زحمات بسیاری برای شكوفایی این گونه موسیقی كشید، تولید 24 آلبوم موسیقی در كنار فعالیت در مجموعه گلها و تربیت تعداد قابل توجه ای شاگرد مستعد بخشی از فعالیت های وی در عرصه موسیقی است.

استاد اسد الله ملك در 9 بهمن1380 در سن 60 سالگی بر اثر داشت تومور مغزی درگذشت و پیكرش پس از تشییع در بین هنرمندان و علاقه مندان موسیقی به خاك سپرده شد.

فراهنگ ** 9252**1588



:: برچسب‌ها: فرانسه , زرد , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از لندن، روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2012 لندن از ساعت 16:30 امروز با مسابقات اوزان 60، 84 و 120 کیلوگرم در سالن "اکسل" شهر لندن آغاز شد که حوادث جالبی رقم خورد.



:: برچسب‌ها: تابستان , نقاشی های دیواری , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

جرگه های سنتی در افغانستان، برای افغانها، به عنوان جاگزینی برای دادگاه ها و نهادهای رسمی قضایی کاربرد دارد. تصامیم این جرگه ها، در بسیاری موارد از سوی نهادهای رسمی نیز پذیرفته می شود. این جرگه ها برای حل دعواها میان مردم، از سوی بزرگان قومی برگزار می شود؛ اما برگزارکننده‌های این جرگه ها در بسیاری موارد، از مسایل حقوقی آگاهی کافی ندارند.

ندا کارگر، در گزارشی که در زیر آمده، تصویری از یکی از این جرگه ها می دهد:

یک جرگه سنتی در افغانستان

این جرگه ها به شدت مردانه است

بعد از ظهر یک روز گرم تابستان است. حدود سی مردی که دور هم در یک اتاق نشسته اند، از هوای گرم و بحث های داغ آتشی شده اند.

موضوع بحث این مردها در یک جرگه سنتی در ولایت پروان، در شمال کابل، درخواست زنی است که می خواهد از شوهر خود جدا شود.

جرگه به دو دسته تقسیم شده؛ یکی آنهای که از زن طرفداری می کنند و دیگر وابستگان مرد که می گوید نمی خواهد از همسرش جدا شود.

اما جالب است که لطیفه، زنی که خواهان جدایی از شوهرش است، اجازه ندارد در جرگه حضور یابد.

'به نمایندگی از زنان'

لطیفه می گوید در گذشته از سوی شوهرش طلاق شده و حالا نمی خواهد دوباره با او زندگی کند.

او در اتاق دیگری به من گفت که ازدواجش اجباری بوده و پر از مشکلات.

عبدالظاهر سالنگی، یکی از متنفذین قومی که در گذشته وابسته به یکی از گروه‌های جهادی بوده و حالا عضو شورای ولایتی است، مسئولیت برگزاری این جرگه را دارد.

او می گوید: "زنها در جرگه شرکت نمی کنند. ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم. زنها در داخل خانه ها بیشتر محفوظ هستند. در جرگه ما به نمایندگی از زن صحبت می کنیم."

اما طرف دیگر دعوا، شوهر لطیفه، در این جرگه حضور پررنگی دارد، مردی که متهم است با همسرش بدرفتاری می کند.

'فساد در دستگاه قضایی'

پرونده این دعوای خانوادگی را دادگاه ولایت پروان، پس از آنکه در شش ماه نتوانست حکمی در این مورد صادر کند، به این جرگه سنتی فرستاد.

یک جرگه سنتی در افغانستان

فساد در دستگاه قضایی، بسیاری را مجبور می کند تا به جرگه های سنتی مراجعه کنند

مردم در بسیاری از مناطق عمدتا روستایی افغانستان برای حل دعواهایشان به جرگه های سنتی مراجعه می کنند.

جرگه ها برای حل مشکلات مختلف برگزار می شود، از بررسی خشونت های خانوادگی گرفته تا دعوا بر سر زمین و یا نزاع میان دو قوم.

دولت افغانستان می پذیرد که دستگاه قضایی توانایی رسیدگی به همه پرونده ها را ندارد؛ دستگاهی که به فساد گسترده متهم است.

محمد قاسم هاشمزی، مشاور ارشد وزرات عدلیه افغانستان از تلاشها برای مشروعیت بخشیدن به فیصله های این جرگه ها می گوید.

آقای هاشمزی گفت: "ما در افغانستان عدالت غیررسمی داریم، در ولایات در محلات در جاهایکه محاکم نیست مردم به ریش سفیدها مراجعه می کنند و جرگه ها موضوعات غیرجزایی را فیصله می کنند. ما این فیصله ها را به رسمیت می شناسیم و قوانین ما هم چنین فیصله های را به رسمیت می شناسد."

نشست های غیررسمی که برای حل مسایل مختلف برگزار می‌شود، تهدیدی را به سیستم قضایی افغانستان متوجه کرده است.

ظاهرا افغانها همچنان به این جرگه ها روی خواهند آورد، تا زمانیکه سیستم قضایی در افغانستان از فساد پاک نشود؛ تا آنوقت سرنوشت کسانی مثل لطیفه هم به دست جرگه ها خواهد بود.



:: برچسب‌ها: کانادا , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، همتی شهردار شهر جدید پرند فردا رسما با حضور تمدن استاندار تهران، فرماندار رباط کریم، نمایندگان مجلس ، امام جمعه، مدیرعامل شهرجدید پرند و جمعی از مدیران و مسئولین شهر در تالار آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور شهر پرند معارفه می شود.



:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، در این تظاهرات كه با حمایت هواداران دهها نهاد غیر دولتی در استانبول برگزار شد، مردم این شهر همبستگی خود را با مسلمانان مظلوم میانمار اعلام كردند.

مردم استانبول به رغم گرمای طاقت فرسا در این تظاهرات كه در میدان مركزی منطقه ' كادی كوی' برگزار شد ، شركت كردند.

تظاهر كنندگان شعارهایی نظیر ' مسلمانان میانمار خون گریه می كنند' ، ' لعنت بر همه ظالمان' سر دادند.

یكی از سخنرانان در این تظاهرات با تاكید بر اینكه مسلمانان میانمار با اقدامات ضد بشری ، ظلم ، كشتار و تجاوز رو به رو هستند، افزود: ما امروز در این محل با تجمع خود خواهان توقف جنایات ، تجاوز و ظلم علیه مسلمانان میانمار هستیم.

وی با اشاره به اینكه مسلمانان در میانمار زنده زنده به آتش كشیده می شوند، گفت : ما می توانیم با دست ، زبان و قلوب خود به مسلمانان میانمار كمك كنیم.

وی با انتقاد از سكوت سازمان ملل متحد و دیگر مجامع جهانی در قبال قتل عام مسلمانان میانمار خواهان تلاش امت اسلامی برای كمك به مسلمانان این كشور شد.

خاورم**230**‌1506



:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد که در اعتراض به نسل‌کشی مسلمانان میانمار مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران  تجمع کرده بودند، با قرائت قطعنامه‌ای تجمع خود را خاتمه دادند.



:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , ابرها , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هجدهمین مرحله از یارانه نقدی به ازای هر نفر ماهانه 45 هزار و 500تومان طی سه روز آتی پرداخت می‌شود.

بنابراین گزارش، تاکنون بیش از 65 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به بیش از 73 میلیون ایرانی پرداخت شده است و با واریز یارانه نقدی مردادماه این رقم به بیش از 68 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.



:: برچسب‌ها: شهری , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی بورس تهران، 'حسن قالیباف اصل' در جلسه برگزاری داوری مسابقه بین المللی طراحی معماری ساختمان مركزی افزود: پروژه ساخت و ساز ساختمان جدید تجربه خوبی برای بورس خواهد بود.

به گفته وی، ‌در چند سال گذشته اتفاقات زیادی در بازار سرمایه رخ داده كه موجب شده اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد ملی افزایش یابد و جایگاه والایی در اقتصاد و در كشورمان داشته باشد.

وی تصریح كرد: در سال 84 قانون بازار سرمایه تغییر كرد و فضای جدیدی را برای بازار سرمایه و مشخصا برای بورس اوراق بهادار تهران باز كرد.

قالیباف اصل با اشاره به این كه، تصویب قانون جدید سبب شد بازار پیشرفت كند، گفت: این قانون فرصت های توسعه جدیدی در اختیار بازار سرمایه قرار داد و ابزارهای جدید و نهادهای جدید پس از تصویب این قانون پیش روی بازار سرمایه قرار گرفت، ضمن این كه بر ساختار و جایگاه بورس هم تغییر كرد.

وی افزود: قبل از تصویب و ابلاغ قانون جدید بازار سرمایه در سال 85 سازمان كارگزاران در محل فعلی ساختمان بورس در خیابان حافظ فعالیت داشت، اما با تصویب قانون و جدا شدن بورس تهران از سازمان بورس اوراق بهادار به شكل یك شركت سهامی عام درآمد و هم اكنون به صورت یك شركت خصوصی در حال فعالیت است.

قالیباف اصل گفت: بورس در واقع بخش خصوصی بورس اوراق بهادار است و به عنوان شركت سهامی عام وظیفه اداره بازار را بر عهده دارد.

وی با اشاره به این كه، ساختمان حافظ متعلق به شركت نیست و هم اكنون بورس تهران در آن مكان مستاجر است افزود: اواخر سال 88 و اوایل سال 89 هیات مدیره بورس به این فكر افتاد كه یك مكان فیزیكی برای بورس اوراق بهادار تهران تهیه كند.

قالیباف اصل ادامه داد: گزینه اول ما خرید ساختمان حافظ از سازمان بورس اوراق بهادار بود كه هیات مدیره پس از بحث و بررسی های زیاد به این جمع بندی رسید كه این ساده ترین راه است، ضمن این كه، این ساختمان برای كاربری بورس ساخته نشده بود.

وی گفت: در گذشته بانك كار در ساختمان فعلی بورس مستقر بود و چون درگذشته بازار سرمایه زیر مجموعه بانك مركزی بود، سازمان بورس در آن ساختمان فعالیت خود را آغاز كرد.

وی افزود: هم اكنون بازار سرمایه زیر مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی است و رئیس آن وزیر اقتصادی است، در صورتی كه قبلا رئیس كل بانك مركزی این سمت را بر عهده داشت.

مدیر عامل بورس ادامه داد: تصمیم هیات مدیره بر این شد كه از نام و اعتبار بورس استفاده كنیم و یك مكان مناسب برای بورس تهیه كنیم.

وی گفت: خواستیم یك ساختمان آماده خریداری كنیم، ولی ساختمانی كه نظر هیات مدیره را تامین كند، پیدا نكردیم و مسائلی مانند بحث های امنیتی و ایمنی، وجود تالاری كه در بورس مستقر باشد و همچنین دیتا سنتر داشته باشد حائز اهمیت است.

قالیباف اصل گفت: معمولا بورس ها در كشورهای مختلف در بهترین جا قرار دارند و اگر بخواهند ساختمانی را مثال بزنند قطعا ساختمانهای بورس ها و بانك های مركزی را عنوان می كنند.

وی تاكید كرد: در مرحله بعدی جمع بندی هیات مدیره انصراف از خرید ساختمان شد و مقرر شد زمینی خریداری شود و با توجه به نیاز، ساختمانی در خور و شأن بورس ساخته شود.

وی با اشاره به این كه، تعداد بورس ها در كشورها زیاد نیست گفت: تعداد آنها معمولا بین یك تا سه عدد می باشد و به همین علت با عنوان نماد ملی كشور در نظر گرفته می شوند، زیرا در نشان وضعیت اقتصادی هر كشور اهمیت زیادی دارد.

قالیباف اصل تاكید كرد: یكی از نماگرهای اقتصادی هر كشور در حوزه اقتصاد، نماگر مهم بازار سرمایه است.

وی خاطر نشان كرد: این نماد ملی، یك فكر ملی و یك اندیشه فراگیر را می طلبید و هیئت مدیره بورس و تیم اجرایی شركت از ابتدا یك اهتمام جدی را در مورد ساختمان جدید بورس داشت و این كه یك كاری درخور شأن و مرتبه بازار سرمایه كشور انجام دهد. بر این اساس از ابتدای امر سعی شد یك كار عالی تعریف شود.

وی توضیح داد: تحت كمیته ساختمان هیات مدیره یك كمیته فنی هم در نظر گرفته شد كه تركیبی از افراد حرفه ای و متخصص حوزه معماری سازه های دیتا سنتر، حوزه هایی كه مرتبط با مهندسی ساختمان است و هر بخش كه در كمیته ساختمان مطرح شود ابتدا در این كمیته مورد بررسی قرار می گیرد.

قالیباف اصل بر پیشبرد پروژه بر اساس روش های علمی تاكید كرد و گفت: هیات مدیره بورس بر كاری علمی و مبتنی بر دانش محور تخصص تاكید داشته است.

وی ادامه داد: در كشورهای پیشرفته برای انتخاب محل پروژه به فضای مناسب، چشم انداز و نورگیری ساختمان توجه می شود.

قالیباف اصل در مورد فضای پروژه ساختمان مركزی جدید بورس اظهار داشت: ما هنگام خرید ملك می خواستیم یك مكانی را خریداری كنیم كه فضایی باز و مناسب داشته باشد.

وی افزود: ملكی كه بورس دارد یك ملك سه بر است و به ندرت ملكی با این شرایط وجود دارد كه بتوان در آن ساخت و ساز كرد.

وی به آماده­ سازی زمین اشاره كرد و گفت: در این مرحله از افراد مطلع و آگاه استفاده كردیم و قبل از این كه وارد فاز طراحی و انتخاب مدیر طرح و كارهای اولیه پروژه شویم، بالغ بر 1000 نفر ساعت جلسات و كار كارشناسی انجام و در مراحل مختلف با 25 تا 30 نفر از افراد خبره جلسات مختلفی برگزار شد.

قالیباف افزود: این افراد در حوزه اجرا، مشاوره و طراحی دارای تجربیات ذی قیمتی در كشور هستند و با نظرات آنها بود كه توانستیم این پروژه را به صورت علمی تا این مرحله پیش ببریم.

سخنگوی بورس تهران این پروژه را یك فرصت دانست و گفت: این پروژه برای بازار سرمایه و جامعه مهندسین یك فرصتی را فراهم كرده تا با یكدیگر تعامل داشته باشند.

قالیباف اصل گفت: پرونده ساختمان جدید بورس تهران اولین كار ساخت و سازی است كه در حوزه بازار سرمایه انجام می شود و تا كنون هر كاری در حوزه فیزیكی بازار سرمایه صورت گرفته، بحث خرید بوده است و ساختمان هایی خریداری شده است كه برای این كار طراحی نشده اند.

مدیر عامل بورس اظهار داشت: اقتصاد و بازار سرمایه در حال پیشرفت هستند و الان پس از سال 85 شركت های فرابورس ایران، تشكیل شد و بورس انرژی امسال نهایی شد و فعالیت خود را آغاز كرده است و بورس كالا را داریم و همه این شركت ها می توانند در آینده از این دانش استفاده نمایند.

وی ادامه داد: بورس تهران یك نهاد ملی است و به صورت خصوصی فعالیت می كند و باید پاسخگوی ذی نفعان مختلف مانند وزارت اقتصاد و دولت باشد و همه اركان حكومتی به آن توجه دارند، چون شاخص های بازار سرمایه در همه كشورها مهم است.

قالیباف اصل گفت: از سویی دیگر ما یك شركت انتفاعی هستیم و باید به سهامداران خود پاسخگو باشیم و همچنین بازاری را اداره می كنیم كه تفكر ناب اقتصادی در آن شكل می گیرد.

وی پروژه جدی ساختمان بورس تهران را برای مجوزهای مشاورین فردی، مهندس و ساخت یك تجربه خوب توصیف كرد و اظهار داشت: فعالیت ها باید به موقع و به صورت اقتصادی انجام شود، زیرا شعارها این است كه بازار سرمایه حوزه تأمین مالی است و پول باید جایی سرمایه گذاری شود كه بیشترین توجیح اقتصادی را داشته باشد.

وی تاكید كرد: توجیح اقتصاد یك بحث آن عامل فرمان و بحث دیگر هزینه است كه قطعا این پروژه می تواند با مدیریت مناسب هزینه ها و زمان، یك پروژه مثال زدنی برای كشور باشد.

اقتصام**‌9141/1594



:: برچسب‌ها: کودک , پرنده , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
از دیر وقتی موضوع آدم ربایی در هرات به یک معضل تبدیل شده است

اتحادیه های پزشکان، صنعتگران، شورای متخصصان و چندین نهاد دیگر از روز گذشته، دوشنبه، ۱۵ اسد/ مرداد در هرات در یک اقدام مشترک در اعتراض به آنچه "بی توجهی دولت به مقوله آدم ربایی" خواندند، دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در پی افزایش نگرانی ها نسبت به مسئله آدم ربایی و آنچه بی توجهی دولت به این وضعیت خوانده شده آغاز شده است.

مسئولان این اتحادیه ها می گویند تا زمانی که خواسته های آنها برآورده نشود دست از اعتصاب نخواهند کشید.

کارگاه های صنعتی، صرافی ها و تمام شفاخانه ها، درمانگاه های دولتی و شخصی در شهر هرات روز دوشنبه، ۱۵ اسد/ مرداد فعالیت های عادی شان را متوقف کرده اند .

دکتر نثار احمد مصدق، رئیس اتحادیه، پزشکان وکارکنان نهاد های صحی/بهداشتی هرات می گوید "مظالم اجتماعی بیداد می کند".

آقای مصدق گفت "این یک حرکت حق طلبانه و یک حرکت داد خواهی حقوق مردم هرات است. به خاطر نا امنی های که وجود دارد، به خاطر اختطاف ها، بخاطر ترور و غصب دارایی عامه. تجاوز و تعرض به آبرو و طفل مردم و هر آن چیزی که ما از آن به عنوان مظالم اجتماعی یاد می کنیم بالای مردم هرات تطبیق می شود".

حمیدالله خادم، مسئول اتحادیه صنعتگران، می‌گوید آنها به اعتصاب اکتفا نکرده و برای کمک به حل مشکلات، اجتماع بزرگی تشکیل خواهند داد.

شورای متخصصان هرات نیز از دولت خواسته تا با فرستادن یک هیات با صلاحیت راه‌های بیرون رفت از این معضل را جستجو کنند.

نگرانی در مورد معضل آدم ربایی چند روز پیش وقتی شدت یافت که پسر یک پزشک معروف هرات ربوده شد و تا هنوز در قید ربایندگان است.

برخی از معترضین اما ادعا می‌کنند که شماری بیشتری از مردم ربوده شده هنوز هم در قید آدم ربایان اند.

مقام های محلی، در چند روز اخیر در واکنش به این نگرانی ها گفته اند که از آغاز سال جاری دهها تن را به اتهام آدم ربایی دستگیر کرده اند.

با این وجود نگرانی های امنیتی اما هنوز برجای اند.

تظاهرات مردم در هرات در اعتراض به معضله آدم ربایی



:: برچسب‌ها: بهار , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از حوزه هنری، بیست ودومین پاتوق هنری خانه عكاسان روز چهارشنبه 18 مرداد ماه ساعت 18 تا 20 در گالری شماره 2 خانه عكاسان با حضور محمدمهدی رحیمیان و علی آذرنیاكماری به مدیریت اجرایی حمزه اولیاء زاده برگزار خواهد شد.

این پاتوق هنری عكاسان به 'عكاسی آیینی' خواهد پرداخت.

محمدمهدی رحیمیان مهمان ویژه این پاتوق هنری، دانش آموخته مقطع كارشناسی ارشد عكاسی، دانشگاه هنر است و درباره فعالیت های اجرایی وی می توان به عضویت در هیات موسس انجمن عكاسان تبلیغاتی، صنعتی، معماری ایران وعضویت در انجمن عكاسان مطبوعات ایران اشاره كرد.

** 'حبیب ایل بیگی' مشاور دبیر جشنواره فیلم رویش شد

'سهیل جهان بیگلری' دبیر هشتمین جشنواره سراسری فیلم كوتاه دینی رویش طی حكمی 'حبیب ایل بیگی' را به عنوان مشاور خود منصوب كرد.

در حكم جهان بیگلری خطاب به ایل بیگی آمده است: احتراما به موجب این حكم با عنایت به سوابق ارزشمند شما در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و بالاخص سینمایی، جنابعالی به عنوان مشاور دبیر هشتمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش منصوب می شوید.

جشنواره فیلم 'رویش' با هدف ترویج سینمای دینی و مفاهیم اخلاقی در حوزه سینمای كوتاه برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال آثار برای شركت در این جشنواره اول شهریور ماه به پایان می‌رسد.

این جشنواره نهم تا سیزدهم آبان ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

فراهنگ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()