نوشته شده توسط : breketid

'پژمان بازغی' چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا به شرایط سخت تیم پرسپولیس اشاره و اضافه كرد: معتقدم پرسپولیس تیم نصفه و نیمه ای است و هنوز در بخش های مختلف از جمله مدیریت، كادر فنی و بازیكنان دچار مشكل است.

به گفته وی اما این تیم به طور قطع می تواند در فصل بعد برای تمامی تیم های لیگ برتر مشكل ساز شود.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون كشورمان در خصوص شرایط تیم استقلال نیز گفت: استقلال تیم خوبی است كه استحقاق قهرمانی را برای این فصل دارد و به نظر می رسد در بازی فردا نیز مقابل پرسپولیس مشكل خاصی نداشته باشد.

تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران، ساعت 18 فردا(چهارشنبه) برای هفتاد و چهارمین بار در ورزشگاه آزادی تهران با یكدیگر مصاف می كنند.

9144 / 1589



:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'رسول خطیبی' چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: رسول علیزاده كه در یكی از تمرینات دچار مصدومیت شده و در بازی با گل گهر سیرجان نتوانست در تركیب قرار گیرد، در بازی سخت روز جمعه مقابل شیرین فراز نیز به احتمال زیاد غایب خواهد بود.

وی گفت: سامان نریمان جهان نیز به دلیل سه اخطاره شدن در بازی گذشته و بهمن كامل به دلیل اخراج در این بازی در تركیب روز جمعه ماشین سازی نخواهند بود.

خطیبی افزود: بازی سختی مقابل شیرین فراز پیش رو داریم اما فقط به كسب سه امتیاز این بازی خانگی و صعود به صدر جدول رده بندی می اندیشیم.

وی، همچنین از كمیته داوران خواست نظارت بیشتری بر نحوه قضاوت داوران در لیگ یك داشته باشند.

وی اضافه كرد: ماشین سازی از این منظر تا كنون ضررهای زیادی دیده و چندین بار اشتباهات داوری امتیازهای مسلم این تیم را به حریف داده است.

خطیبی گفت: فیلمی از اشتباهات داوری در بازی تیم ماشین سازی با حریفان تهیه و به این كمیته ارسال خواهیم كرد.

ماشین سازی تبریز در هفته هفدهم رقابت های لیگ دسته یك

برای تصاحب مجدد صدر جدول گروه ب، روز جمعه این هفته در ورزشگاه تختی شهر تبریز به مصاف شیرین فراز كرمانشاه می رود.

این تیم هم اكنون با 29 امتیاز از 16 بازی و پس از آلومینیوم هرمزگان صدرنشین در رده دوم قرار دارد.

7233/587

1589



:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، عبدالعلی صاحب محمدی روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی كردن مسیر دو خطه قطار مشهد - تهران افزود: این در حالی است كه متوسط احداث خطوط ریلی در كشور تا سال گذشته حدود 200 كیلومتر بوده است.

وی اظهار داشت: این حجم از ساخت و ساز ریلی علاوه بر طرح هایی است كه توسط شركت ساخت و بهره برداری راه آهن اجرا شده است.

وی با بیان اینكه اجرای طرح برقی كردن خط آهن مشهد - تهران نخستین طرح BOT در راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، اهداف كمی راه آهن برقی را افزایش ظرفیت حمل و نقل بار و مسافر و كاهش مصرف سوخت های فسیلی عنوان كرد.

در روش 'بی او تی' ، پیمانكار با سرمایه خویش یك پروژه را به انجام می رساند و در طول یك قرارداد بلند مدت ، خدمات آن را به دولت با قیمت جهانی می فروشد، همچنین در خلال این مدت ، مالكیت پروژه از آن پیمانكار است .

وی افزایش سرعت متوسط قطارها، كاهش هزینه های بهره برداری، تعمیر و نگهداری و كاهش تعداد لوكوموتیو را از دیگر اهداف این طرح دانست.

وی اهداف كیفی راه آهن برقی را نیز استفاده از منابع متنوع تولید انرژی، كاهش آلودگی صوتی، كاهش تلفات جاده ای، عدم نیاز به موتورهای سنگین دیزلی، عدم افت توان كشنده برقی در ارتفاعات و نوسانات دما و كاهش تاخیر قطارها برشمرد.

صاحب محمدی از جمله اهداف محوری این طرح را ایجاد ظرفیت جابجایی مسافر و حمل بار در سال اول به میزان 20 میلیون مسافر و پنج میلیون تن بار و افزایش ظرفیت سنواتی جابجایی مسافر و حمل بار به میزان 10 درصد و ظرفیت نهایی سالانه 50 میلیون مسافر و 7/11 میلیون تن بار عنوان كرد.

وی افزود: این طرح دارای 12برنامه اساسی از جمله اصلاح و ارتقای خطوط ریلی، احداث شبكه بالاسری برق، سیگنالینگ، تامین قطارهای خودكششی و قطارهای مسافربری است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این طرح نخستین تجربه در صنعت ریلی برای واگذاری كامل تعمیر و نگهداری و بهره برداری مسیر ریلی به بخش خصوصی است.

وی افزود: با بهره برداری از این قطار، مصرف سوخت 85 درصد و هزینه تامین و نگهداری 65 درصد و تعداد لوكوموتیوهای مورد نیاز مسیر 48 درصد كاهش می یابد ضمن آنكه طی مسیر هم ظرف مدت شش تا 5/6 ساعت انجام می گیرد.

استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت : وزارت راه با توجه به وظایفی كه دارد جزو زیرساختی ترین و خدماتی ترین بخش های دولت است كه در ارائه خدمات مورد نیاز مردم اعم از حمل و نقل و مسكن تلاش های گسترده ای را انجام داده است.

محمود صلاحی افزود: حمل و نقل ریلی مطمئن ترین و مقرون به صرفه ترین شیوه حمل و نقل محسوب می شود.

وی گفت: با توجه به وجود بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و تردد بیش از 25 میلیون زائر در سال، اجرای این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به كاهش مصرف انرژی پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: این امر تاثیر قابل توجهی در تامین مصرف برق قطارها دارد.

جانشین فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا نیز در این مراسم بعنوان مجری طرح گفت: سرمایه پذیر این طرح راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذار آن قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیا است كه تعهد كرده ایم ظرف مدت 24 ماه آن را با اعتبار 41 هزار میلیارد ریال به انجام برسانیم.

سردار علیزاده افزود: بعد از اتمام طرح به مدت 39 سال نگهداری و انتقال آن تا زمان استهلاك سرمایه در اختیار این مجموعه قرار می گیرد.

وی گفت: 13هزار میلیارد ریال از این اعتبار مربوط اصلاح زیرساخت ها و 28 هزار میلیارد ریال دیگر برای تامین ناوگان است.

این طرح كه عملیات اجرایی آن روز چهارشنبه در ایستگاه سنگ بست در محور فریمان آغاز شد، ظرف دو سال آینده به انجام می رسد./2

2713 /664



:: برچسب‌ها: خام , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در سخنانی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور یزد، علوم دریایی چابهار و طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)، انقلاب اسلامی ایران را حركتی بنیادین و سرآغازی برای قیام فراگیر علیه استكبار، درجهان ذكر كرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، مستكبران و زور‌گویان را كه قرنها بر مسلمانان احاطه پیدا كرده‌اند، درهم كوبید.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به شكل گیری انقلاب اسلامی و نقش رهبری حضرت امام (ره) گفت:‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی، قرآن‌ را به عرصه زندگی مردم‌ آوردند و موجب شدند كه امروز اسلام دركل دنیا عزت و اقتدار كسب كند.

وی با اشاره به ضرورت مطالعه تاریخ و شناخت نسبت به نقشه های دشمنان در به انحطاط كشیدن مسلمانان گفت: غرب با جنگهای صلیبی و جهانی، سالها تلاش كرده بود تا مسلمانان را به حاشیه ببرد و زمانی كه دید تمام زحمات شان با حق‌جویی انقلاب اسلامی از بین می‌رود،‌ 35 كشور را به كمك صدام فرستادند تا مانع ثبات و استحكام نظام اسلامی شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان كرد: مدیریت قوی امام ‌(ره) این بحرانها را مهار كرد، جنگ را با عزت پشت ‌سر گذاشتیم و نظام امروز نیز بوجود فقیهی بسیار شجاع،‌ مدیر و مدبر ‌مانند آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در راس امور، افتخار می‌كند.

‌آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به همایش بیداری اسلامی جوانان مسلمان درتهران گفت:‌ در این همایش جوانی از بحرین درمحضر رهبر‌معظم انقلاب، اشعاری را در مظلومیت مردم بحرین خواندند كه همه را به گریه انداخت.

وی افزود:‌ این وضع دنیای امروز است كه دركشوری مانند بحرین با لشكر‌كشی عربستان سعودی مسلمانان را می‌كشند و به ناموس آنان تجاوز می‌شود، در این شرایط باید مقاومت و جهاد كرد.

/7404/556



:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، در این بازی كه عصر روز چهارشنبه در هفته نوزدهم مسابقه های والیبال لیگ برتر باشگاه های ایران و با حضور پرشور تماشاگران در سالن ورزشی شهید اقدمی شهر تبریز برگزار شد، تیم میزبان با برتری كامل و با نتیجه 3 بر صفر مقابل میهمان خود برنده شد و هر سه امتیاز بازی را از آن خود كرد.

در گیم شماری این مسابقه جذاب نیز تیم میزبان در سه گیم متوالی و با نتایج نزدیك (25 بر 19، 25 بر 21 و 25 بر 23) میهمان خود را شكست داد.

علی اصغر حاج كاظمی داور اول این بازی بود و محسن ترابی به عنوان داور دوم در كنار تور حضور داشت.

تیم شهرداری تبریز با كسب هر سه امتیاز این بازی 26 امتیازی شد و با پنج امتیاز اختلاف نسبت به تیم های پیشگامان كویر یزد و گیتی پسند اصفهان در رده هشتم جدول رده بندی ایستاد.

پیكان با 46 و سایپا با 45 امتیاز در رده های اول و دوم جدول رده بندی این فصل رقابت ها قرار دارند و كاله با 43 امتیاز در رده سوم قرار گرفته است.

7233/587

1589



:: برچسب‌ها: سقوط , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید 'محمد باقرزاده' عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین كنگره ملی خاطره‌نویسی دفاع مقدس با تاكید بر این نكته كه شاهد تولید آثار خوبی در این حوزه هستیم، گفت: نهضت خاطره گویی و خاطره نویسی در مورد جنگ چند سالی است شروع شده و مهمترین هدف آن انتقال پیامهای دفاع مقدس است.

وی خاطرات دوران جنگ را در ایجاد خلاقیت موثر دانست و افزود: این خاطرات دارای كاركردی عمیق هستند و باعث ایجاد بینش و كوشش در نویسندگان و تحول آنان می شود .

باقرزاده با تاكید بر اهمیت خاطره نویسی به منظور جلوگیری از فراموش شدن ، افزود:خاطرات دفاع‌مقدس مدافع حیثیت اجتماعی ملت ایران است و وظایف نهادهای فعال یادآوری آن به همگان است .

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس گفت: به منظور جلوگیری از تحریف ناخواسته خاطرات دوران دفاع مقدس ، نیازمند نظارت بر آن هستیم حضور خاطره‌گویان در صحنه نبرد، ضمانت اجرایی برای خاطرات آنهاست .

باقر زاده با ابراز تاسف از اینكه تا به امروز اثری مدون در حوزه تاریخ شفاهی نوشته نشده است، افزود: حركتهای پژوهشی مبتنی بر خاطره گویی دفاع مقدس باید ساماندهی شوند .

وی با انتقاد از اینكه این خاطرات در تولید آثار هنری مورد استفاده قرار نمی گیرند خاطر نشان كرد: سوژه های ناب دفاع مقدس قابلیت تبدیل شدن به آثار و طرحهای فاخر هنری را دارند.

باقر زاده در ادامه بر لزوم خاطره‌گویی تیمی دفاع‌مقدس تاكید كرد و گفت: این اقدام در استانهای كرمان و همدان صورت گرفته و ما به دنبال فراگیر كردن آن هستیم چون خاطره‌گویی تیمی، از تحریف خاطرات دفاع مقدس جلوگیری خواهد كرد.

' حسن رسولی' معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در ادامه گزارشی از روند برگزاری این كنگره ارائه كرد و گفت: پس از اعلام فراخوان حدود 12 هزار و 14 اثر به همت دبیرخانه‌های جشنواره استانی خاطره‌نویسی گردآوری شد كه در نهایت حدود 2هزار و 150 خاطره مورد بررسی و داوری قرار گرفت .

وی به حضور پررنگ دانش‌آموزان و دانشجویان در این جشنواره ادبی اشاره كرد و افزود: مجموعه آثار منتخب نخستین كنگره ملی خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس در قالب كتابی با عنوان 'یادنامك' بزودی منتشر خواهد شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان نخستین كنگره ملی خاطره‌نویسی دفاع ‌مقدس تجلیل به عمل آمد.

فراهنگ **1630** 3404



:: برچسب‌ها: گل , ایالات متحده , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'غلامعلی حداد عادل' شامگاه چهارشنبه در همایش اصولگرایان استان فارس در شیراز افزود: آنچه بیش از هر چیز دیگری دشمنان را خشمگین می كند، حضور پرشور و همیشگی ملت بزرگ ایران در انتخابات علیرغم تبلیغات منفی آنها است.

وی ادامه داد: آنها همواره بدنبال این هستند كه اگر دركشوری كه مخالف سیاست های آنهاست و انتخاباتی حتی كمرنگ در این كشورها برگزار می شود، بگویند درآن كشور دموكراسی نیست.

حدادعادل اظهار داشت: دشمنان درهر زمان، خصوصا در ایام قبل از انتخابات سعی می كنند با تبلیغات منفی و دروغ پراكنی، مردم را از شركت درانتخابات مایوس كنند، اما وقتی دیدند مردم برخلاف خواسته آنها حضوری حماسی و حداكثری دارند، توطئه ای دیگر به راه می اندازند و مانند انتخابات ریاست جمهوری، موضوع تقلب در انتخابات را مطرح می كنند.

وی افزود: این عمل دشمنان بدان معناست كه آنان همیشه برای انتخابات ما برنامه ریزی می كنند و مردم ما هم باید برای خنثی كردن نقشه ای شوم آنها حضوری حداكثری داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس نهم را انتخاباتی مهم و حساس ذكر كرد و گفت: وظیفه شرعی و ملی همه ماست كه تا زمان باقیمانده به انتخابات، توجه همه را به شركت درانتخابات جلب نماییم و زمینه حضور حداكثری و آگاهانه مردم را فراهم كنیم.ك/2

678 /675



:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری رویترز، سه نظامی ارتش یمن كه روز چهارشنبه در كمین افراد مسلح در استان مأرب در شرق این كشور گرفتار شدند، جان خود را از دست داده اند.

منابع یمنی اعلام كردند كه افراد مسلح با كمین در مسیر كاروانی نظامی كه عازم مارب بود سه سرباز را كشته و دست كم 3 نفر دیگر را زخمی كردند.

'ناجی الزایدی' استاندار مأرب، افراد مسلح القاعده را مسئول این حمله معرفی كرد.

الزایدی افزود: این كاروان نظامی در مسیر عزیمت به شهر مارب برای یافتن شورشیانی بود كه مظنون به منفجر كردن یك خط لوله اصلی در مارب هستند.

دولت یمن اوایل این هفته از تشدید تدابیر امنیتی برای محافظت از خط لوله مارب در برابر حملات جدید خبر داده بود.

از سوی دیگر گزارش های دریافت شده از یمن نشان می دهد سه شورشی مرتبط با سازمان القاعده در درگیری با نیروهای دولتی در حومه شهر رداع در مركز یمن كشته شدند. شب گذشته نیز در حمله شورشیان به یك پست بازرسی نزدیك رداع یك سرباز گارد ریاست جمهوری یمن كشته شد.

در سه حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریكایی در استان ابین در جنوب یمن نیز یازده فرد مسلح القاعده كشته شدند.

شورشیان القاعده از یك سال ناآرامی سیاسی در یمن برای گسترش دامنه نفوذ خود در این كشور فقیر بهره برداری كرده اند.

از سوی دیگر مخالفان علی عبدالله صالح، وی را به بهره برداری از تهدید القاعده برای جلب حمایت غرب و طولانی تر كردن دوره حكومت خود متهم می كنند.

**2351**1597



:: برچسب‌ها: ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، آیت الله مهدوی كنی در نشست اخیر هیئت رئیسه مجلس خبرگان ، سالروز شهادت امام حسن عسكری (ع) را تسلیت و سالگرد آغاز امامت حضرت بقیه الله (عج) را تبریك گفت.

وی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی

گفت : با توجه به مسائل منطقه‌ای حضور چشمگیر علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث كوری چشم دشمنان خواهد شد.

رئیس مجلس خبرگان همچنین با توصیه انتخاباتی به اصحاب رسانه افزود: مطبوعات، رسانه‌ها اعم از رسانه های عمومی و رسانه های خاص، مجلات و رادیو و تلویزیون اخباری كه باعث دلسردی مردم در انتخابات می شود منتشر نكنند.

آیت الله مهدوی كنی گفت: رسانه ها كاری كنند كه مردم علاقه‌مند به شركت در انتخابات شوند.

وی با بیان اینكه رقابت در انتخابات خوب است افزود: رقابت در همه جای دنیا برای گرم كردن بازار انتخابات است و اگر بنا باشد كسانی كه طرفدار ولایت، امامت و انقلاب هستند با همدیگر رفتارهای ناجور داشته باشند ، مردم را ناامید خواهند كرد بنابر این امیدواریم برخوردها خوب باشد.

وی با بیان اینكه ما به عنوان خبرگان و نمایندگان مردم، عموم مردم را به شركت در انتخابات برای ادای تكلیف دعوت می كنیم افزود: همان طور كه امام خمینی (ره) می فرمودند شركت در انتخابات هم حق مردم است و هم تكلیف آنان.

آیت الله مهدوی كنی گفت: برخلاف مكاتب دیگر كه می گویند مردم می توانند شركت كنند، ما بر مبنایی كه امام راحل به ما یاد دادند می گوییم علاوه بر اینكه مردم می توانند درانتخابات شركت كنند تكلیف هم هست كه آنان در سرنوشت خودشان مشاركت داشته باشند.

وی با بیان اینكه واگذاری كارها به دیگران و كنار رفتن امر مطلوبی نیست افزود: از اول انقلاب و بعد از آن آنچه كه باعث پیشرفت كارها شد، حضور مردم بود نه عدم حضور آنان ؛ آنهایی كه نیامدند كاری نكردند، آنهایی كه آمدند كاری كردند.

آیت الله مهدوی كنی گفت: توصیه بنده به نمایندگی از هیئت رئیسه و اعضای خبرگان رهبری به احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها این است كه در جهت هماهنگی، همدلی و وحدت و دعوت مردم به شركت پرشور در انتخابات گام بردارند.

وی افزود: شركت مؤمنان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی و ملت ایران در انتخابات می تواند آثار خوبی برای انقلاب و بقای آن و تثبیت نظام داشته باشد و ما باید در مقام تثبیت كار كنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت برگزاری باشكوه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: چون دشمنان با تحریم‌ها اطراف ما را گرفته‌اند،باید كاری كنیم كه به آنها بگوییم تحریم ها ما را به عقب نشینی وادار نكرده است بلكه ما حاضریم.

آیت الله مهدوی كنی با بیان توصیه هایی به نمایندگان و نامزدهای مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان وعده های بیخود به مردم ندهند كه مردم ناامید شوند.

وی گفت: نامزدها و نمایندگان آنچه را می توانند و وظیفه شان است وعده دهند.

آیت الله مهدوی كنی با بیان اینكه نماینده مجلس، نماینده ملت است افزود: نمایندگان ملت نماینده شهر خودشان نیستند بلكه نمایندگان كل كشورند.

رئیس مجلس خبرگان گفت: بعضی خیال می كنند نماینده فلان شهر مثل فرماندار آن شهر است چرا كه فرماندار باید به خیلی كارها برسد و نماینده باید به مسایل كلان مملكت و قانونگذاری برسد.

آیت الله مهدوی كنی افزود : نمایندگان باید كاری كنند كه فرماندار خوبی به شهرشان بیاید تا آنجا را آباد كند نه اینكه هر كسی به فكر این باشد كه كاری برای شهر خودش كند.

وی اضافه كرد: البته ما نمی گوییم نمایندگان برای شهرشان كاری نكنند اما هدف اصلی نماینده این نیست.

آیت الله مهدوی كنی با بیان اینكه نماینده باید وظیفه خود را بداند گفت: نمایندگان باید بدانند كه قانونگذاری آنان مفید و عام و فراتر از شهر و دیار خودشان باشد.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی افزود: نمایندگان در قانونگذاری، رسیدگی به قوانین، كارهای دولت، نظارت بر كارهای دولت و كارهایی كه در مملكت انجام می شود همت مضاعف داشته باشند تا با حسن نیت و دوستی و برادری بتوانند آینده بسیار خوبی برای مملكت رقم بزنند.

آیت الله مهدوی كنی گفت: ما در مجلس خبرگان این آرزو را داریم كه مردم در انتخابات حضور یابند و نمایندگان هم در میدان حاضر شوند تا ان‌شاءالله باعث ناامیدی دشمنان شوند.

وی افزود: تاریخ انقلاب هم نشان داده كه حضور مردم ، نمایندگان و مسئولان ، همه مشكلات را حل كرده است.

رئیس مجلس خبرگان ابراز امیدواری كرد: خداوند به ملت و مسئولان توفیق خدمتگزاری به كشور، امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری اعطا كند.

وی همچنین با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارك فجر اظهار داشت : دوازدهم بهمن سالگرد ورود امام خمینی (ره) به ایران، و آن روزی است كه دهه فجر آغاز می شود كه به قول امام راحل، دهه‌ای است كه انقلاب نور در این دهه واقع شد.

وی ابراز امیدواری كرد كه بتوانیم از ایام الله دهه فجر به خوبی استفاده كنیم و هر سال برنامه هایی برای بزرگداشت آن داشته باشیم تا آثار این ایام بزرگ را فراموش نكنیم.

آیت الله مهدوی كنی در ادامه به راهپیمایی 22 بهمن اشاره كرد و گفت: ترغیب و تشویق مردم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن كه هر سال برگزار می شود بسیار مهم است و امسال هم با توجه به مسائل منطقه‌ای، علاقه‌مندان به انقلاب حضور چشمگیری خواهند داشت تا چشم دشمنان را با حضور خودشان كور كنند.

وی افزود: راهپیمایی‌های 22 بهمن هر سال بهتر از سال‌های گذشته بوده است و امسال هم بهتر خواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفت: خداوند می فرماید دفاع از معنویت، عدالت، مسجد و محراب به حضور مؤمنان است نه سكوت مؤمنان؛ اگر دفاع نبود حتی كلیساها هم خراب می شدند چه رسد به مساجد.

آیت الله مهدوی كنی تصریح كرد: بعضی ها فكر می كنند با سكوت، مدارا و كنار رفتن مسائل حل می شود در حالی كه به سكوت هیچ مسجدی ساخته نشده و در حدیث است مسجدی كه ساخته می شود معنایش این است كه قطره خون شهیدی باعث ساخته شدن آن شده است.

وی گفت: حضور همه ولو مشكلاتی هم داشته باشد برای حفظ انقلاب و استقلال كشور و عزت ما، لازم است تا همه باشیم و فرار كردن كاری را اصلاح نمی كند.

سیام 1568



:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

روزنامه های امروز تهران در اولین روز از ده روزی که در سالگرد پیروزی انقلاب ضدسلطنتی سال ۵۷ به دهه فجر شهرت دارد از این روز نوشته اند. سخنان رهبر ایران درباره سوریه و احتمال حمایت دولت ایران از اصلاحات در آن کشور از جمله مهم ترین تیترهای خارجی این روزنامه هاست که دور تازه حمله به هاشمی رفسنجانی توسط رسانه های دولتی را با اهمیت دیده و احتمال داده اند که هواداران دولت قصد دارند همان تقابل مناظره های انتخابات ریاست جمهوری را بین احمدی نژاد و هاشمی برقرار کنند.

"امریکا می خواهد انتقام شکست های خود را از سوریه بگیرد" از زبان رهبر جمهوری اسلامی تیتر اول جوان است و کیهان همین گزارش را با عنوان "حمایت از مقاومت تنها جرم فلسطین از نظر آمریکاست" منعکس کرده و مردم سالاری از "حمایت ایران از اصلاحات در سوریه" خبر داده است.

اقتصاد تب کرده، بودجه شلخته در ابهام

"اعلام وصول طرح اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها" تیتر اول فرهیختگان است، "اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه ها در مرحله دوم" عنوان اصلی آرمان است، ابتکار همین خبر را با "تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها" منعکس کرده و جهان صنعت نوشته "مجلس از وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کمک خواست".

ابتکار در سرمقاله خود با تاکید بر این که جامعه به شدت تب کرده‌است و بسیاری از مسئولان در قوای مختلف، سر به بی خیالی زده‌اند و به کلی‌گویی و سخنانی که دور از وضعیت مردم و جامعه است دل‌ خوش کرده‌اند" نوشته در حالی که اکثریت مردم، روز به روز، از نظر رفاه، پله‌های ترقی را معکوس طی می‌کنند و بار شدید و سنگین گرانی و تورم، پشت طبقات متوسط و پایین‌تر را آنچنان خم می‌نماید که شکمشان را به خاک خواری و نزاری می‌رساند؛ در حالی که غول فقر، روز به روز فربه‌تر می‌شود و اخلاقیات و دین و ایمان بسیاری از مردم را با حرص و شدت می‌بلعد؛ در همین حال، دولت و مخالفانش دست به یقه شده‌اند، به جای این که دست به دست هم دهند و با این غول بجنگند.

به نوشته این مقاله به سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و هر جایی که خبری نگاشته می‌شود یا به گوش می‌رسد، توجه کنید؛ واکنش‌ها و درگیری‌های گروه‌های گوناگون سیاسی در این برهه‌ی خاص، بوی چاره‌گری برای حل مشکلات مردم را نمی‌دهد. آنچه ما داریم می‌بینیم، رقابت گروه‌ها بر سر خدمت به مردم و گره‌گشایی نیازهای آنان نیست؛ چیزی که بیشتر به نظر می‌آید، این است که افراد و گروه‌هایی که تا چندی پیش، دست به یکی کرده بودند تا سایرین را از سر سفره‌ی نظام برانند و خودشان جای آنان را بگیرند، حالا که به آرزوی خویش دست یافته‌اند، نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.

ابتکار نوشته مسئولان به کنار، مردم هم بی‌حس شده‌اند. انگار نه انگار که برخی از هموطنانشان دارند درگرداب و گنداب فقر غرق می‌شوند. چرا این همه بی‌درد شده‌ایم؟ برخی می‌گویند: از شدت درد زیاد، دیگر چیزی را حس نمی‌کنند. وقتی در برف گرفتار شوید و هیچ راه و چاره‌ای برای رهایی از سرما نداشته باشید، ابتدا احساس سرما و درد می‌کنید، وقتی شدیدتر شد؛ داد و فریاد می‌کشید. این احساس و درد آنچنان تداوم می‌یابد که نهایتا به بی‌حسی و مردگی می‌انجامد.

وضعیت ارز و بازار بی اعتماد

"توقف معاملات در بازار ارز" عنوان اصلی روزگار است و "سود سپرده ها، رقابتی یا سقف دار؟" گزارش اول دنیای اقتصاد است.

تهران امروز گزارش داده بازار ارز این روزها شرایط ویژه‌تری را نسبت به ایام گذشته از سر می‌گذراند هر چند قیمت دلار به زیر دو هزار تومان رسیده است اما اوضاع بدتر از روزهایی است که ارز مرجع به نرخ دو هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود.‌شاید‌دررعایت‌آن ایام تکلیف فعالان اقتصادی با نرخ دلار از امروز روشن‌تر بود. در شرایطی که دولت نرخ یک هزارو ۲۲۶ تومانی را برای دلار تعیین کرده و رعایت آن را به بازار دستور داده است، همچنان اراده‌ای جدی برای رسیدن به این قیمت وجود ندارد.

کارتون مجید ادیبی، جام جم

کارتون مجید ادیبی، جام جم

به گزارش این روزنامه نه بدنه بازار چنین تمایلی دارد و نه مجریان تلاشی برای تحقق آن به خرج می‌دهند. در این شرایط حتی معلوم نیست آینده کوتاه‌مدت بازار پولی به کدام جهت میل می‌کند. تردیدها در اراده دولت برای کاهش قیمت در کنار شعار تک نرخی شدن ارز نوعی دوگانگی در رفتار اقتصادیون ایجاد کرده است حتی فعالان بازار طلا و ارز هم نمی‌دانند بازار به چه سمتی پیش خواهد رفت. اوضاع فعلی به همین دلیل از هفته بحرانی بازار سکه و ارز بدتر است که تحلیلی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد.

حمیدرضا عسگری در آفرینش نوشته شرایط کنونی که در بازار ارز و طلا به وجود آمده تمایل بسیاری را برای ورود به عرصه اقتصادی افزایش داده و از سوی دیگر التهابات فراوانی را در زمینه ازدواج، طلاق و مهریه ایجاد کرده است که متاسفانه درمیان قیل و قال های اقتصادی صدای آن شنیده نمی شود.

افزایش قیمت سکه بیش از همه محکومان مهریه را نگران کرده است. این در حالی است که رکورد زنی قیمت سکه باعث مراجعه دوباره آنها به دادگاه های خانواده و درخواست کاهش اقساط ماهیانه شده است. بسیاری از زوج های جوان در این مدت زمان به دادگاه های خانواده مراجعه کرده اند که تا هرکدام به گونه ای از حق دفاع کنند. خانم های جوان برای گرفتن حق قانونی خود در قالب مهریه های ۵۰۰ سکه ای و آقایان جوان هم برای اعتراض به حکم دادگاه و کاهش اقساط مهریه به دادگاه مراجعه می کنند.

به نوشته آفرینش روی دیگر سکه بحث ازدواج نقش بسته است. بسیاری از جوانان جامعه که در شرف ازدواج بودند و تمایلی برای تشکیل خانواده داشتند، انگیزه خود را ازدست داده اند. به قول خودشان با این وضعیت ازدواج کردن یک ریسک است. چون اولا خانواده ها با مهریه های "۵ و ۱۴ سکه ای" خداحافظی کرده اند ثانیاً با درنظر گرفتن یک درصد برای شکست در زندگی مشترک، جوان باید تمام عمر خود را نابود شده ببیند.

دو حالت در هر حالت

ابراهیم رها در ستون طنز خود در اعتماد نوشته همه چیز در کشور ما دو حالت دارد. یعنی شما می‌بینید در شهر باران گرفته یا ترافیک می‌شود و راه‌ها بند می‌آید یا این‌طور نمی‌شود. البته می‌دانم بعضی حالات شاید به نظرتان خنده‌دار باشد اما به هر حال فرض که می‌شود کرد. خب بگذارید یک‌جور دیگر به ماجرا نگاه کنیم.

به نوشته این طنزنویس: شما دستور می‌دهید دلار ارزان شود. یا می‌شود ۱۲۰۰هزارتومان یا همان حوالی ۱۹۰۰ تومان می‌فروشند. خب طبیعی است که اگر آدم‌های واقع‌بینی باشید می‌دانید که اینکه کسی دستور می‌دهد با اینکه دلار یک‌دفعه تک‌نرخی می‌شود ارتباطش مثل رابطه همان باران باریدن و ترافیک نشدن است. قدم بعدی در این مواقع در کشور ما کاملا مشخص است. فکر نمی‌کنیم و فقط همان راهی که پیش‌تر به ذهن‌مان رسیده را ادامه می‌دهیم. به این می‌گویند پافشاری بر مواضع اصولی.

در ستون طنز اعتماد آمده: به همین دلیل قدم بعدی ما این است که نیروهای انتظامی بفرستیم که کسانی را که دلار را با قیمت دستوری ما نمی‌فروشند دستگیر کنند. خب باز هم طبیعی است که قیمت پایین نمی‌آید. اما چون ما اساسا و اصولا به چیزهای طبیعی کاری نداریم کماکان راه غیرطبیعی خودمان را ادامه می‌دهیم. احتمالا در قدم‌های بعدی یک عده را استخدام می‌کنیم شیشه صرافی‌ها را پایین بیاورند! یا چند نفر بروند هر کس دلار را گران خرید با لگد بزنند و سه بار به او بگویند الهی جزجگر بزنی ... ما این راه را ادامه می‌دهیم.

وضعیت هاشمی و ایستادگی در برابر بی ادبان

تیتر و عکس صفحه اول روزگار

تیتر و عکس صفحه اول روزگار

شرق در تیتر اول خود از قول سید حسن خمینی نوشته "جلو بی ادبان بایستیم".

عبدالواحد موسوی لاری در مقاله ای در روزگار با اشاره به حملات این روزهای نشریات دولت به رییس جمهور پیشین نوشته آیا متصدیان کشور اصل شرایط خاص و دشوار و سخت در حوزه های مختلف امور داخلی، اقتصادی و سیاست خارجی را قبول دارند یا خیر؟ چراکه اگر این اصل را نپذیرند که شرایط کشور حساس و خاص است و ضروری است با تدبیر خاص از آن عبور کنیم، در جستوجوی حل آن برنمی آیند. اما اگر این مهم از ناحیه متولیان امر پذیرفته شده باشد، لابد دنبال راه حل هائی برای نجات آن می روند. .که مقبول ترین و بدیهی ترین و طبیعی ترین راهها انسجام درونی در جامعه و بازگشت اعتماد متقابل عمومی مردم به دست اندرکاران است.

به نوشته وزیر کشور دولت سابق در این مقاله اعتماد عمومی مردم به مسوولان به دلیل پاره ای از "ندانم کاریها"، "اشتباهات" و همچنین "وعده های پوچ و توخالی" دچار خدشه شده است. راه حل این است که این اعتماد از طریقی برقرار شود. یکی از این راهها سهیم کردن همه دلسوزان در مدیریت کشور و عدم طرد و نفی آنهاست. استفاده از چهره هایی که در طول ۳۰ساله گذشته نقش مدیریتی داشته و در بحرانها و کورانها توانستند به طور فعال حضور داشته باشند میتواند از عوامل بازگشت اعتماد عمومی تلقی شود. از جمله این چهره های تاثیرگذار شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

نویسنده مقاله روزگار با اشاره به سابقه سی ساله هاشمی رفسنجانی در مقام های مهم تصمیم گیرنده نوشته در شرایط حاضر هم هاشمی با این سابقه و توانایی می تواند گره گشای مشکلاتی باشد که امروز بر کشور پدید آمده است. نمیخواهم بگویم هاشمی رفسنجانی میتواند معجزه کند و با دم عیسوی میتواند تمام مشکلات را مرتفع کند؛ اما حتماً میتواند نقش کارساز و موثری داشته باشد و از جمله کسانی است که میتواند حلقه ربط جریان معترض با حاکمیت باشد؛ جریانی که به یکسری رفتارها و سیاستهای متصدیان امر فعلی کشور اعتراض دارند.

بزرگ تولید کننده

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد خواستار شرکت خود در همایش تاریخ شفاهی شده و نوشته از آن روزی که کاناپه در صفحه‌ی آخر اعتماد راه افتاده بیشترین حجم تاریخ شفاهی مملکت را ما اینجا ثبت کردیم که اگر آن شفاهیات را ثبت نمی‌کردیم به اصلش برمی‌گشت یعنی باد هوا می‌شد.

طنزنویس با این مقدمه خلاصه پروپوزال خود را ارائه داده و ادعا کرده که این ستون بزرگترین تولیدکننده تاریخ شفاهی است چرا که آقای دکتر کارشناس ارشد به صورت پیوسته شش هفت سال است مدام دارد تاریخ شفاهی تولید می‌کند و دستش هم درد نکند که ادبیات شفاهی ما را غنی کرد. به افتخارشان دست بزنید. و این هم مثال تولیداتش:

۱- رسمیت بخشیدن به لولو و شغل او؛ یعنی واردات و صادرات مرکبات و انار.

۲ - جان‌بخشی به اشیا و مرکبات؛ با هلو نامیدن دکتر لنکرانی وزیر سابق دولت.

۳ - حیای آتش‌نشانی سنتی و بومی (مانند طب سنتی) با رسمیت بخشیدن به خاموش کردن آب با ریختن آب درست همان جایی که سوخته، نه این‌ورتر نه آن‌ورتر.

 مسیر، کارتون پیام برومند، اعتماد

مسیر، کارتون پیام برومند، اعتماد



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()