نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسعود صمدی كارگردان انیمیشن 'عطر ولایت'، علی لطفی كارگردان انیمیشن 'سرزمین خواب'، بهرام عظیمی كارگردان انیمیشن 'تهران 1500' و وحید چالاك و حسین سلطانی كارگردانان انیمیشن 'داستان سامره ها'، چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تالار وحدت لوح تقدیر دریافت كردند.

جواد شمقدری معاون امور سینمایی وزیر ارشاد، سیدعلیرضا سجادپور مدیر كل اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای، محمد خزاعی دبیر جشنواره سی ام فجر و

جهانگیر الماسی بازیگر پیشكسوت سینما، لوح تقدیر این كارگردانان انیمیشن ساز را به آنها اهدا كردند.

مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اجرای موسیقی توسط 'رضا یزدانی' و گروه 'آریا' به سرپرستی 'هژیر مهرافروز' پایان یافت.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر 22 بهمن ماه پایان می یابد.

فراهنگ ** 1983 ** ا.خ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: آسمان , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

عربستان و قطر دو كشوری هستند كه در روند بحران آفرینی در سوریه نقش داشته و در این راستا از گروهك های تروریستی در سوریه حمایت كرده اند، تا با گسترش تروریسم در این كشور هم آن را از درون متلاشی كنند و هم انحرافی در انقلاب های مردمی منطقه ایجاد كرده باشند. امیر قطر با كنار گذاشتن راهكارهای سیاسی برای حل بحران سوریه از طریق اتحادیه عرب، فعالیت های در اتكا به عناصر مسلح را گسترش داده و بدنبال تكرار استراتژی لیبی هستند.

**نقش قطر در بحران سوریه

-------------------------------

سعید لاوندی كارشناس مركز مطالعات استراتژیك الاهرام گفت: نقش قطر در منطقه تردید برانگیز است و این كشور ازسوی آمریكا و كشورهای غربی مورد حمایت قرار می گیرد و در ایجاد بحران سوریه نقش اساسی را داشته است و در واقع هم اكنون قطر زبان حال كشور های غربی می باشد.

سعید لاوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سوری 'سانا' در قاهره گفت: امیر قطر بنا به درخواست كشورهای غربی از كشور های عربی خواسته است كه نیروهای نظامی به سوریه اعزام كنند و همچنین دولت قطر خواستار ارجاع پرونده سوریه به شورای امنیت سازمان ملل است تا از این راهبرد سوریه را نیز مانند لیبی كند. درحالی كه این اندیشه ازسوی مردم و دولت سوریه پذیرفته شده نیست.

لاوندی گفت: اندیشه ارسال ناظران به سوریه و همچنین پیشنهاد ارسال نیروهای عربی به سوریه یك اندیشه از سوی قطر بوده است و در واقع این طرح های قطر از سوی ایالات متحده و رژیم صهیو نیستی مورد حمایت قرار می گیرد. این كشور ها هدفشان این است كه در سوریه ناآرامی ایجاد كنند و منطقه خاورمیانه را كنترل كنند و اهداف و سیاست استعماری خویش را از این راهبرد به پیش برند.

لاوندی گفت: اكثریت مردم سوریه از بشار اسد و افكار اصلاح طلبانه وی و دیگر اصلاحات جوهری اش در سوریه حمایت می كنند.

**مواضع تحلیلگران مصری

------------------------------

شخصیت های سیاسی و ادبی و مطبوعاتی شركت كننده در همایش ائتلاف ملی مستقل مصر در قاهره كه در 4 بهمن برگزار شد، درمورد سوریه و چگونگی حل بحران این كشور برگزار شده بود از نقش قطر و برخی از كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در مورد بحران سوریه پرده بر داشتند و گفتند كه هم اكنون نقش قطر و توطئه های آن در جهان عرب كمتر از كشورهای استعمارگر نیست.

در این همایش شركت كنندگان نقش قطر و عربستان سعودی و گروه اپوزیسیون سوریه را در ایجاد بحران سوریه از راهبرد تبلیغات مطبوعاتی محكوم كردند و از حمایت این دو كشور از تروریست ها و خونریزی در این كشور انتقاد كردند.

'محمد یوسف' نویسنده و تحلیلگر مصری و 'علی هادی' رهبر حزب الناصر مصر و 'سمیر نعیم' استاد جامعه شناسی دانشگاه 'عین الشمس' نسبت به نقش برخی از كشورهایی كه دولت سوریه را مورد هدف قرار داده اند هشدار دادند و از همه نیروهای ملی خواستند كه برای برپایی همگرایی و انسجام در سوریه تلاش كنند.

این نویسندگان و شحصیت های مصری پیش بینی كردند كه غربی ها در منطقه سیطره بر مناطق نفت خیز و گازخیز را در سر می پرورانند تا از طریق بندرهای سوریه آن را به دولت های غربی منتقل كنند.

این شخصیت های سیاسی و ادبی مصری اشاره كردند كه ارتش عربی سوریه كه در تلاش هستند آن را مورد هدف قرار دهند یك ارتش دارای اندیشه عقیدتی می باشد و دارای توان رزمی بالا است كه مانع هرگونه خطر و تعرض علیه حاكیمیت ارضی سوریه می شود.

**مواضع تحلیلگران عربی

----------------------------

همچنین شخصیت های اردنی و فلسطینی و عراقی تصمیم اتحادیه عرب در مورد سوریه را رد كردند و گفتند كه این تصمیم یك اقدام خصمانه است و در چارچوب طرح هایی است كه قطر آن را هدایت می كند تا به اراده مردم سوریه لطمه وارد كند. این شخصیت ها گفته اند كه تصمیم های اتحادیه عرب مانع همگرایی و دفاع ملی در سوریه نمی شود.

'خالد الزبیدی' سردبیر روزنامه 'الدستور' اردن در یك گفتگو با تلویزیون سوریه گفت: تصمیم های اتحادیه عرب در مورد سوریه خصمانه است و یك توطئه علیه سوریه به شمار می رود و نیاید به آن توجه شود. وی گفت هر حكومتی می تواند با گروههای تروریستی و كسانی كه علیه امنیت و ارتش و شهروندان فعالیت می كنند، مبارزه كند.

در این راستا 'جمال حداد' هماهنگ كننده نیروهای ملی علیه دخالت در امور سوریه گفت: قطعنامه ها و تصمیم های اتخاذ شده ازسوی اتحادیه عرب علیه دولت سوریه دخالت آشكار در امور داخلی سوریه است و این خیال كشورها تجزیه سوریه را در سر می پرورانند.

جمال حداد گفت: كسانی كه چنین تصمیمی را علیه سوریه اتخاذ كرده اند در كشورشان بویی از دموكراسی نبرده اند. همچنین تعدادی از فلسطینی ها تصمیمات اتخاذ شده علیه سوریه را محكوم و تاكید كردند كه برخی از كشورهای عربی درصدد اجرای طرح هایی هستند كه منطقه را به نفع استعمارگران تجزیه كنند.

'اكرم عطا الله' نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: برخی از كشورها اتحادیه عرب را به هر سمتی كه بخواهند سوق می دهند و این بیانگر ضعف در برخی از كشورهای عربی است كه ناگزیرند با این كشور ها همسو شوند.

'محمود ابوجابره' روزنامه نگار فلسطینی گفت: قطر درمورد سوریه طرح یك جانبه ای را در پیش گرفته است و از ارسال نیروها به سوریه حمایت می كند و پیش از این نیز از ارسال نیرو به لیبی حمایت كرده است.

'طه حسین سالم' نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی گفت: توطئه ای كه سوریه با آن مواجه می باشد با هدف سقوط حكومت این كشور و تجزیه این كشور انجام می شود. زیرا كه این كشور یكی از كشورهای مخالف رژیم اشغالگر قدس است.

'علی كریم حسن' سردبیر روزنامه 'نبض الشباب' عراق گفت: قطر خواستار دخالت آشكار در سوریه است، و همه طرح های گذشته كه علیه سوریه اتخاذ شده به شكست انجامیده است و طرح دخالت نظامی قطر در سوریه نیز یك طرح توخالی است.

'عبدالرووف حمید' سر دبیر روزنامه 'العربیه' عراق گفت: ما در عراق نیز شاهد حمایت مالی و تسلیحاتی هستیم كه امیر قطر و هواداران وی به گروههای مسلح می رسانند.

'مهدی الریماوی' نویسنده اردنی به مواضع 'حمد بن جاسم' وزیر امور خارجه قطر و بحران آفرینی وی در سوریه پرداخت و وی را یك نمونه از ابتذال سیاسی توصیف كرد كه در خدمت حكومت های لندن و واشنگتن و اسراییل است و نسیت به كشورهای عربی كینه توزی می كند.

ریماوی طی یك مقاله ظنزآمیز كه در هفته نامه 'المجد' اردن نوشت: حمد بن جاسم در این توهم است كه سوریه نیز مانند لیبی خواهد شد، اما نمی داند كه ارتش سوریه ارتشی سلحشور و شجاع است كه قابل توصیف نیست و مردم سوریه دارای انسجام ملی نیرومندی و مثال زدنی هستند و این مردم از جایگاه و احترام بالایی نزد همه ترقی خواهان برخورداراند و گروههای مقاومت در این كشور دارای عزم جدی و روحیه فداكاری اند كه بالاترین قدرت ها و اراده های امپریالیستی و واپسگرا و صهیونیستی را به چالش كشیده است.

الریماوی گفت: این همپیمانی اشرار توان سوریه را به سمت فرسایش برده و باعث بوجود آمدن فتنه و تنش در سوریه می شود، اما بسیار كوچكتر از آن است كه این كشور را ازپای درآورد و ابتكار عمل را از دست حكومت سوریه خارج كند.

'الیاس الخوری' نماینده اتحادیه حقوق دانان عرب در ژنو در گفتگو با تلویزیون سوریه گفت: تصمیم هایی كه ازسوی اتحادیه عرب علیه سوریه اتخاذ شده تمام منشورهای سازمان ملل و اتحادیه عرب را زیر پا گذاشته است، زیرا كه به حاكمیت سوریه لطمه می زند.

الخوری در یك گفتگو با تلویویون سوریه گفت: منشور اتحادیه عرب بر احترام حاكیمیت اعضا و بویژه سوریه تاكید دارد.

وی گفت كه بسیاری از كسانی كه با اسم عرب صحبت می كنند درواقع مزدوران و وكیلان شركت های احتكاری بزرگ هستند و طبق نظر آنها ایفای نقش می كنند كه در راس آنها حمد بن جاسم وزیر امور خارجه قطر قرار دارد.

**مواضع تحلیلگران روسی

------------------------------

روزنامه الوطن سوریه نوشت كه پرفسور 'الكساندر دوگین' رییس سازمان اوراسیای روسیه و رییس كرسی جامعه شناسی در دانشگاه دولتی موسكو گفت: سوریه به عنوان مانعی در برابر طرح های تجاوزانه ای است كه ایالات متحده آمریكا به منظور تغییر مرزها و تغییرات ژئوپولوتیكی در منطقه درنظر گرفته است.

دوگین در گفتگو با خبرنگار 'سانا' در مسكو گفت: آمریكایی ها هیچ یك از كشورهای عربی را در طرح تجاوزكارانه خود در تغییر نقشه منطقه استثاء نكرده اند.

وی گفت: موضع برخی از كشورهای عربی و اسلامی درمورد سوریه باعث شگفتی و نارضایتی می شود. بویژه كه این كشورها قرابت روحی و ملی با مردم سوریه دارند، اما آشكارا خود را در خدمت آمریكا قرار داده اند. بویژه قطر و عربستان كه با این كارها می خواهند خود را نجات دهند، اما این روند هیچ سودی ندارد و بهار عربی به سوی آنها نیز خواهد رفت. وی گفت: موضع این دو كشور در مورد سوریه اشتباه و غیرمسوولانه است.

'بوریس دولگوف' یك پژوهشگر در انستیتو شرق شناسی وابسته به آكادمیك علوم روسیه در مسكو در گفتگو با خبرنگار 'سانا' گفت: اتحادیه عرب هم اكنون دیگر صبغه عربی ندارد بلكه به عنوان بازیچه در دست بیگانگان و غربی ها درآمده است.

وی گفت كه برخی از كشورهای عربی بویژه قطر و عربستان می خواهند كه از بحران سوریه برای تامین منافع خویش استفاده كنند و این بسیار تاسف برانگیر است.

دولگوف در گفتگو با خبر نگار 'سانا' در مسكو گفت: من در سفرم به سوریه شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از حكومت سوریه و دولت بشار اسد بوده ام.

پژوهش**الف.ی**9123



:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'میروسلاو بلاژویچ' روز چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار دو تیم فوتبال صنعت مس كرمان و سایپا در جمع خبرنگاران اضافه كرد: این كه باید در دیدار فردا (پنجشنبه) پیروز شویم، فشار بسیار سنگینی را روی تیم ما ایجاد كرده است.

بلاژویچ ادامه داد: متاسفانه در 9 دیدار از بازی های گذشته به دلیل اشتباهات كوچك بازیكنان، نتایج مورد نظر به دست نیامده است.

وی بیان كرد: تركیب تیم صنعت مس كرمان در دیدار با سایپا نیز تقریبا مشابه تركیب تیم ما در دیدار گذشته مقابل داماش گیلان خواهد بود.

بلاژویچ با یادآوری اتفاقات دو دقیقه پایانی دیدار مس كرمان با داماش گیلان گفت: بازیكنان ما در این دیدار در دقایق تلف شده، بازی را تمام شده دانستند و حریف از این فرصت نهایت استفاده را انجام داد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت مس كرمان اضافه كرد: بازیكنان ما باید بدانند ممكن است برخی قواعد و مسایل در فوتبال رعایت نشود و تا داور مسابقه سوت خود را به صدا در نیاورده، بازی ادامه دارد.

بلاژویچ اظهار داشت: این كه چرا تیم صنعت مس كرمان در دقایق تلف شده نیمه دوم دیدار با داماش گیلان، دو گل دریافت و نتیجه پیروزی را با مساوی تعویض می كند، جای سوال دارد.

وی تصریح كرد: پس از آنالیز و تجزیه و تحلیل های انجام شده در مورد این دیدار، در نهایت خودم را مقصر اصلی رقم خوردن نتیجه مساوی می دانم.

سرمربی تیم مس كرمان، در باره 'مهرداد پولادی' بازیكن این تیم گفت: پولادی یك جرم ورزشی انجام داده است و با حضور نداشتن در تركیب تیم باعث شد ما فینال رقابت های جام حذفی را از دست بدهیم.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال صنعت مس كرمان در هفته بیست و چهارم مسابقه های فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران، عصر فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه شهید باهنر شهر كرمان میزبان تیم سایپای البرز خواهد بود.ك/2

7443/8154

1589



:: برچسب‌ها: نیویورک , درخت , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'رضا شاهرودی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا

اضافه كرد: بازی فردا (پنجشنبه) برای هر دو تیم مهم خواهد بود و اطمینان دارم تیم پرسپولیس، برنده بازی فردا است.

شاهرودی ادامه داد: امیدوارم بازیكنان پرسپولیس، فردا بتوانند برخلاف بازی های قبل از موقعیت خود استفاده كنند و سه امتیاز حساس را بدست بیاورند.

پیشكسوت باشگاه پرسپولیس تهران گفت: با حضور دنیزلی، روند پرسپولیس بسیار خوب شده است و این تیم منظم تر از گذشته عمل می كند.

وی تصریح كرد: تیمی در این بازی موفق خواهد بود كه بازیكنانش بتوانند در طول دیدار تمركز كافی داشته باشند.

وی اظهار داشت: حضور بازیكنانی چون علی كریمی و مهدی مهدوی كیا برای پرسپولیس بسیار مهم خواهد بود زیرا بازیكنان با تجربه، نقش مهمی در طول بازی خواهند داشت.

شاهرودی گفت: پیش بینی من این است كه پرسپولیس با نتیجه 2 بر یك برنده این بازی خواهد بود زیرا این تیم از هر لحاظ آماده تر از استقلال است.

9118 / 1589



:: برچسب‌ها: رنگ , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، مهندس علی نیكزاد عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی شدن خط آهن مشهد – تهران در ایستگاه فریمان، افزود : سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه بخشها اعم از راه آهن، بنادر، آزاد راهها، فرودگاه ها و هر آنچه از بیت المال در اختیار دولت می باشد،به روش 'بی او تی ' امكان پذیر است .

در روش 'بی او تی' ، پیمانكار با سرمایه خویش یك پروژه را به انجام می رساند و در طول یك قرارداد بلند مدت ، خدمات آن را به دولت با قیمت جهانی می فروشد، همچنین در خلال این مدت ، مالكیت پروژه از آن پیمانكار است .

وی به عزم دولت خدمتگزار در این خصوص اشاره كرد و اظهارداشت : به عنوان نمونه پروژه برقی شدن خط آهن مشهد – تهران توسط بخش خصوصی در ظرف یكساعت از سوی هیات دولت مصوب شد و این نشان از عزم دولت برای ورود بخش خصوصی در زیر ساخت های كشور دارد .

وی اظهارداشت : طبق آمارها میزان نقدینگی موجود در جامعه بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان است كه اگر این حجم نقدینگی در تولید بكار گرفته شود، بسیاری از مشكلات كشور حل شده و بخش دلالی و واسطه گری در جامعه از بین می رود.

وزیر راه و شهر سازی افزود : اكنون دولت و مجلس این امكان را فراهم كرده اند كه بتوان از ظرفیت بالای بخش خصوصی در همه زمینه ها در این زوارتخانه استفاده كرد و این آمادگی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی با تمام توان وجود دارد.

مهندس نیكزاد به خدمات زیر بنایی دولت اشاره كرد و گفت : تا قبل از دولت های نهم و دهم مجموع خطوط ریلی كشور حدود 10 هزار كیلومتر بود اما در شش سال گذشته بالغ بر 10 هزار كیلومتر خط آهن اكنون در دست ساخت می باشد كه با احتساب آغاز طرح برقی شدن خط آهن مشهد - تهران ، فقط 2707 كیلومتر آن در خراسان رضوی است.

وی افزود : اتصال ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب كشور از جمله راهبردهای وزارت راه و شهرسازی است و لذا بخش خصوصی می تواند در این پروه ها نقش آفرینی كند.

نیكزاد به بخش مسكن اشاره كرد و گفت : در دو سال گذشته دو میلیون و 700 هزار واحد مسكونی در سطح كشور دست ساخت می باشد و این در حالی است كه تا سال 89 كل واحدهای مسكونی رقمی معادل 5/18 میلیون واحد بود.

وزیر راه و شهرسازی با توضیحاتی در باره برقی شدن خط آهن مشهد- تهران افزود : اجرای طرح برقی شدن این خط به فعالیت روزمره آن لطمه ای نمی زند و همزمان پروژه مذكور به پیش خواهد رفت.

نیكزاد همچنین در مورد ترمینال راه آهن مشهد نیز گفت : طرح بازسازی این ترمینال همزمان با برقی شدن خط مشهد - تهران اجرا خواهد شد.

در مراسم آغاز طرح برقی شدن خط آهن مشهد - تهران ، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ، استاندار خراسان رضوی و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

/2713/659



:: برچسب‌ها: درخت , موزه , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
آرم آی اس آی

تشکیلات عمده اطلاعاتی و امنیتی پاکستان به حمایت مستقیم از طالبان متهم شده اند

یافته های ناتو در مورد طالبان حاکی از کمک مستقیم پاکستان به این گروه مخالف حکومت افغانستان است.

سازمان پیمان اتلانتیک شمالی - ناتو - در گزارشی طبقه بندی شد که بی بی سی به محتوای آن دست یافته گفته است که شورشیان طالبان در افغانستان از کمک مستقیم سازمان های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان برخوردار می شوند و حمایت از شورشیان در افغانستان نیز رو به افزایش بوده است.

این گزارش براساس نتیجه بازجویی از چند هزار شورشی بازداشتی تهیه شده و مدعی است که طالبان همچنان با اعتماد به نفس کامل به مقابله با نیروهای ناتو و دولت افغانستان ادنمه می دهد و از "حمایت گسترده" در میان مردم این کشور برخوردار است.

تهیه کنندگان گزارش محرمانه ناتو گفته اند که منابع دولتی پاکستان از محل استقرار رهبران ارشد طالبان به خوبی آگاهند.

به گفته تحلیلگران بی بی سی، برای نیروهای بین المللی درگیر در مقابله با شورشیان طالبان و دولت افغانستان مطالعه چنین گزارشی ناخوشایند و نگران کننده است.

همچنین، در حالیکه دولت پاکستان همواره هر گونه اتهام حمایت و همکاری با طالبان و سایر گروه های شورشی اسلامگرا را به شدت تکذیب کرده است، نتیجه گیری ناتو در مورد ارتباط تشکیلات امنیتی این کشور با طالبان تنها می تواند سوء ظن مقامات افغان و برخی کشورهای درگیر در جنگ با طالبان در مورد نیات پاکستان را شدت بخشد.

پیش از این، مقامات نظامی آمریکایی نهادهایی در داخل حکومت پاکستان را به داشتن ارتباط با طالبان و حتی شبکه القاعده متهم کرده اند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون - وزارت دفاع آمریکا - دز پاسخ به سئوالی در مورد نتیجه گیری گزارش طبقه بندی شده ناتو در مورد روابط پاکستان و شورشیان افغان، احتمال وجود چنین ارتباطی را مورد تایید قرار داده است.

طالبان

به گزارش ناتو نشانه ای از کاهش حمایت افغانها از طالبان دیده نمی شود

وی گفت: "وزارت دفاع از مدت ها پیش نگران ارتباط برخی عناصر سازمان آی اس آی پاکستان با برخی شبکه های افراطی بوده است."

اداره اطلاعات مشترک نیروهای پاکستان - آی اس آی - مهمترین تشکیلات اطلاعاتی این کشور است که هدف از فعالیت خود را حفظ امنیت ملی پاکستان اعلام می کند اما به گفته برخی منابع غربی، این سازمان از همکاری و حتی حمایت از گروه های تندرو نیز رویگردان نبوده است.

گزارش اخیر ناتو در مورد وضعیت گروه طالبان برای نخستین بار جزئیات روابط بین آی اس آی و این گروه شورشی را آشکار می سازد.

موقعیت طالبان در داخل افغانستان

این گزارش براساس اطلاعات کسب شده از بیست و هفت هزار فقره بازجویی از بیش از چهار هزار تن از نفرات طالبان، شبکه القاعده و سایر شورشیان خارجی که به اسارت ناتو در آمده بودند تهیه شده است.

تهیه کنندگان این گزارش گفته اند که "بهره برداری پاکستان از رهبران ارشد طالبان همچنان و بدون وقفه ادامه دارد" و افزوده اند که سازمان های اطلاعاتی پاکستان دقیقا از محل استقرار این افراد آگاهی دارند.

به گفته خبرنگار بی بی سی در کابل، این گزارش در عین حال حاکی از عمق و ادامه حمایت از طالبان در میان مردم افغانستان است و ازکاهش چنین حمایتی از طالبان در این گزارش نشانه ای دیده نمی شود.

با وجود برنامه ناتو برای انتقال مسئولیت حفظ امنیت افغانستان به نیروهای دولتی این کشور، سند محرمانه ناتو از همکاری بین شورشیان و کسانی در ارتش و پلیس افغانستان حکایت دارد.

نیروهای امنیتی افغانستان

گزارش ناتو در حالی انتشار می یابد که روند واگذاری حفظ امنیت افغانستان به نیروهای ملی این کشور ادامه داشته است

در نتیجه گیری این گزارش آمده است که در سال گذشته، علاقه به پیوستن به حامیان طالبان در میان افغان ها "حتی برخی اعضای حکومت افغانستان" به شکلی کم سابقه رو به افزایش بوده است.

به گفته نویسندگان این گزارش: "شهروندان غیرنظامی افغان غالبا مدیریت طالبان را به مدیریت حکومت افغانستان ترجیح می دهند که دلیل آن نیز معمولا فساد در میان ماموران حکومتی است."

این گزارش همچنین مدعی است که طالبان به منظور ترغیب نیروهای ناتو به خروج از برخی مناطق افغانستان، عمدا از دامنه عملیات خود در این مناطق می کاهند تا به این وسیله، ناتو را در مورد بازگشت نسبی امنیت به این مناطق و انتقال مسئولیت امنیتی آنها به افغان ها گمراه کنند.

به گفته خبرنگار بی بی سی در کابل، این سند می افزاید که در مناطقی که نیروهای خارجی کمک به امنیت افغانستان از آنها خارج شده اند، حضور طالبان افزایش یافته در حالیکه نشانه چندانی از مقاومت نیروهای دولتی در برابر شورشیان به چشم نمی خورد و حتی در مواردی، طالبان عملا از کمک افراد پلیس و ارتش دولتی برخوردار می شوند.

در ادامه این گزارش آمده است که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، قرار است واحدهای دولتی حفظ امنیت این مناطق را بر عهده بگیرند.

براساس گزارش طبقه بندی شده ناتو، تفنگ، اسلحه کمری و تسلیحات سنگینی که در اختیار نیروهای دولتی افغانستان قرار گرفته آزادانه در بازارهای پاکستان در معرض فروش قرار می گیرد.

اگرچه گزارش طبقه بندی شده ناتو می تواند باعث نگرانی مقامات حکومت افغانستان و کشورهای کمک کننده به آنان شود، اما سخنگویان ناتو تاکید داشته اند که از آنجا که محتوای این سند براساس اظهارات شورشیان بازداشتی در جریان بازجویی از آنان تدوین شده است، باید محتوای آن را صرفا "گزارشی جهت اطلاع" تلقی کرد.

در عین حال، یکی از سخنگویان نیروهای کمک به امنیت افغانستان به خبرنگار بی بی سی گفته است که گزارش محرمانه ناتو "یک سند داخلی است و قرار نبوده است که جهت دسترسی عمومی، انتشار یابد."

وی افزوده است که رویه سازمان ناتو این است که اینگونه اسناد طبقه بندی شده همواره طبقه بندی شده باقی می مانند.



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , اتومبیل , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'پژمان بازغی' چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا به شرایط سخت تیم پرسپولیس اشاره و اضافه كرد: معتقدم پرسپولیس تیم نصفه و نیمه ای است و هنوز در بخش های مختلف از جمله مدیریت، كادر فنی و بازیكنان دچار مشكل است.

به گفته وی اما این تیم به طور قطع می تواند در فصل بعد برای تمامی تیم های لیگ برتر مشكل ساز شود.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون كشورمان در خصوص شرایط تیم استقلال نیز گفت: استقلال تیم خوبی است كه استحقاق قهرمانی را برای این فصل دارد و به نظر می رسد در بازی فردا نیز مقابل پرسپولیس مشكل خاصی نداشته باشد.

تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران، ساعت 18 فردا(چهارشنبه) برای هفتاد و چهارمین بار در ورزشگاه آزادی تهران با یكدیگر مصاف می كنند.

9144 / 1589



:: برچسب‌ها: ساحل , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'ملك سلیمان' با تكیه بر منابع تاریخی، دوره ای از فرمانروایی حضرت سلیمان جوان را به تصویر می كشد كه این پیامبر با مشكلاتی مختلف مانند حسادت و كارشكنی های عالمان یهودی و حمله اجنه به مردم شهرهای تحت حكومت خود مواجه است.

شهریار بحرانی برای جذاب تر شدن قصه خود، ماجرای حمله اجنه به شهر و مقابله سلیمان با آنها را محور داستان قرار داده و بخش های مربوط به آن را با مهارت خاصی به تصویر كشیده است.

سكانس آغازین فیلم با حضور جادوگری شیطان پرست در كنار عالم یهودی مخالف با سلیمان ، زمینه را برای اتفاق های بعدی فراهم كرده و ذهن تماشاگر را آماده می سازد.

بحرانی در خلق شخصیت حضرت سلیمان(ع) فوق العاده عمل كرده و توانسته عظمت روح این پیامبر را به نحوی آبرومند و دوست داشتنی به تصویر بكشد و در این میان رابطه وی با همسر پا به ماهش (میریام) به دور از اغراق های معمول از كار درآمده است.

در این میان فقط رابطه او با 'آصف' دوست قدیمی پدرش - حضرت داود - آنچنان كه باید از آب درنیامده و فیلم از این زاویه ضربه خورده است.

بحرانی با وجود بودجه مناسب و سكانس های اكشن فراوان، محتوای اثر خود را فدای این قضیه نكرده و در لابلای داستان به برخی انحراف های بزرگان قوم یهود در آن دوره تاریخی اشاره كرده و به درستی انگشت روی ربا خواری گذاشته كه زمینه را برای هجوم اجنه به شهر را فراهم می آورد.

در این میان، شخصیت های فرعی فیلم مانند سرداران سپاه حضرت سلیمان(ع) شباهت بسیاری به فیلم های هالیوودی داشته و بیشتر تداعی گر آثاری از جنس 'شجاع دل' و 'قلمرو بهشت' هستند.

شهریار بحرانی به شهادت فیلم هایش، توجه ویژه ای به جلوه های بصری داشته و در دهه 60 برای بخشی از فیلم 'گذرگاه' از نمای شیشه ای برای انفجار یك پل استفاده كرد.

این كارگردان سینما پس از تجربه موفق 'مریم مقدس' در گونه دینی، این بار به سراغ دوران زندگی پیامبری آمده كه دست وی را برای خلق تصاویری پر از جلوه های ویژه كامپیوتری باز گذاشته است.

نشستن هدهد روی دست سلیمان و نبرد سهمگین وی با اجنه، بخش عمده ای از زمان فیلم را به خود اختصاص داده كه در صورت عدم موفقیت آن، كلیت فیلم از دست می رفت.

اما این اتفاق به چند علت نیافتاد؛ نخست انتخاب بازیگری مانند 'امین زندگانی' برای نقش سلیمان نبی(ع) كه بسیاری از پارامترهای این نقش را دارا است و دوم هماهنگی عالی عوامل فنی ایرانی فیلم از جمله صدابردار و مدیر فیلمبرداری، سوم حضور تكنسینی به نام 'لئو لو' هنگ كنگی كه در بسیاری از فیلم های هالیوودی نقش برجسته ای برای اجرای جلوه های ویژه فیلم داشته و در نهایت مدیریت تولید فیلم كه توانسته كاری بزرگ را به سرانجام رسانده و اثری آبرومند و استاندارد را به دوستداران سینمای ایران ارائه كند.

فیلم 'ملك سلیمان' نمونه ایست از سینمای دینی جذاب و دوست داشتنی كه قابلیت جذب تماشاگران انبوه را دارند و می توانند به بازارهای منطقه ای راه یافته و بخشی از هزینه های هنگفتش را جبران كنند.

امید است این اتفاق تنها جرقه ای نبوده و استمرار داشته باشد. ساخت بخش های دوم و سوم 'ملك سلیمان' می تواند شروع مناسبی برای این امر باشد.

فیلم سینمایی 'ملك سلیمان' در بیست وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در 9 بخش نامزد شد و توانست سیمرغ بهترین چهره پردازی، بهترین جلوه‌های ویژه رایانه‌ای،

بهترین صداگذاری، بهترین موسیقی متن و بهترین نقش مكمل مرد - مهدی فقیه - را دریافت كند.

این اثر سینمایی همچنین در چهاردهمین جشن بزرگ خانه سینما، جایزه بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوه‌های بصری را كسب كرد.

فراهنگ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: کانادا , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'علی اكبر متكان' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران یادآور

شد: دو سال قبل، رقم بودجه هزینه ای دانشگاه ها حدود هزار و 470 میلیارد تومان بود كه این میزان برای سال 1391 به دو هزار و 900 میلیاردتومان رسیده است.

معاون وزیر علوم پیش بینی كرد رقم پیشنهادی بودجه هزینه ای دانشگاهها از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی همچون سال های گذشته به خوبی محقق شود و به تصویب برسد.

متكان ادامه داد: بودجه پروژه های هزینه ای دانشگاهها در دو سال گذشته به طور كامل تخصیص یافته،درحالیكه این میزان برای هزینه های ستادی وزارت علوم، 80 درصد بوده است.

وی میزان اختصاص بودجه به دانشگاهها در ماه اول امسال را مناسب توصیف كرد و افزود: تخصیص بودجه دانشگاهها در سه ماه پایانی امسال مقداری با تاخیر صورت گرفته كه امیدواریم با مساعدت مراجع مسوول،این مشكل نیز به زودی مرتفع شود.

به گفته این مقام مسوول در وزارت علوم، با وجود افزایش جمعیت دانشجویی كشور در دو سال گذشته، سرانه دانشجویی در زمینه استفاده از فضاهای فیزیكی آموزشی، خوابگاهی و ورزشی افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تورم هیچ تاثیری روی نرخ خدمات دانشجویی نداشته است و دانشگاه ها همه سرویس های خود به دانشجویان را با همان قیمت قبلی ارایه می دهند.

معاون وزیرعلوم همچنین خبر روز گذشته یكی از سایت های خبری درمورد انتقال دانشگاه صنعتی خواجه نصیر از تهران به كرج را تكذیب كرد و گفت كه وزارت علوم، چنین برنامه ای ندارد.

فراهنگ**1055



:: برچسب‌ها: خام , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'توبی ماتیسن' محقق در بخش تحقیقات خاورمیانه در دانشگاه كمبریج در روزنامه آلمانی زبان Neue Zurcher Zeitung به بررسی تحولات در كشورهای عربی پرداخت و نوشت: در حالیكه مردم كشورهای عربی در حال قیام هستند، غرب، عربستان سعودی را سنگری در برابر ایران و شریك استراتژیك برای خود می داند. واشنگتن نیز بر این امر تاكید دارد و به همین دلیل در ماه دسامبر سال گذشته قرارداد فروش سلاح های مدرن زیادی به قیمت 30 میلیارد دلار به ریاض را امضا كرد. ولی در این كشور سلطنتی محافظه كار نیز مقاومت در برابر خاندان سلطنتی و نحوه اداره مستبدانه كشور از سوی آن توسط مردم این كشور بویژه از سوی شیعیان وجود دارد.

در 16 ژانویه در عوامیه در نزدیكی شهر خطیف، هزاران شیعه به خیابان ها رفتند تا پیكر یك جوان 22 ساله شیعه به نام عیسی محمود ابو عبدالله را تشیع كنند. نامبرده در 12 ژانویه توسط نیروهای امنیتی عربستان كشته شده بود. البته وزارت كشور رژیم ریاض تاكید می كند چند جوان در اتومبیل با بمب آتش زا ماموران امنیتی را تهدید نمودند كه این امر باعث درگیری شد كه چند نفر زخمی و این جوان 22 ساله نیز كشته شد.

فعالان سیاسی در عوامیه تاكید كرده اند كه تشیع پیكر این جوان بعدا به یك تظاهرات ضد رژیم عربستان سعودی تبدیل شد كه حاضران در آن شعارهایی علیه رژیم حاكم رباض سر می دادند.

**خواسته مردم عربستان از آزادی زندانیان فراتر رفته است

-----------------------------------------------------------------

به نوشته این مقاله، در شرق عربستان سعودی كه اكثرا شیعیان در آنجا زندگی می كنند از آغاز بهار عربی اعتراضاتی وجود داشته است. در حالیكه تظاهركنندگان در فوریه سال 2011 در تظاهرات خود خواهان آزادی زندانیان سیاسی بودند، ولی در ماه مارس شعارهای آنها به حق حاكمیت بر سرنوشت خود و آزادی و دمكراسی و رعایت حقوق بشر تبدیل شد. ضمنا نیروهای امنیتی رژیم ریاض نیز به شدت تظاهركنندگان را سركوب كردند.

امروز یك آرامش گمراه كننده در این كشور در بخش شیعه نشین وجود دارد. وزارت كشور عربستان سعودی در سال گذشته به كرات تاكید داشت كه هر گونه تظاهراتی غیرقانونی است و تحمل نخواهد شد. با این وجود تظاهراتی به ویژه در بخش های شیعه نشین كشور صورت گرفته كه ریاض از بروز خبرهای آن جلوگیری و همزمان آنها را سریعا سركوب كرده است.

وزارت كشور عربستان در اكتبر گذشته تاكید كرد كه حمله ای به یك كلانتری در شهر عوامیه صورت گرفته كه به تحریك یك قدرت خارجی بوده كه منظور عربستان، ایران است. البته فعالان شیعی تاكید می كنند كه این قضیه درباره دستگیری والدین دو جوان شیعه فراری بوده كه ماموران وزارت كشور آنها را دستگیر كرده بودند تا فرزندانشان را تحویل بدهند. واقعیت آن است كه پس از این حركت ماموران وزارت كشور عربستان، این شهر دچار وضعیت بحرانی شد و درگیری هایی رخ داد كه طی آن افراد زیادی زخمی شدند. اكنون ماموران امنیتی در آنجا اقدام به كنترل افراد در خیابان ها می كنند.

**تشعیع جنازه شهدا به تظاهرات گسترده تبدیل می شود

----------------------------------------------------------------

ماموران وزارت كشور عربستان پست های كنترل خیابانی در بخش شیعه نشین ایجاد كرده اند كه مرتبا درگیری هایی در كنار این پست ها بوجود می آید. در 20 نوامبر سال گذشته اولین شیعه در جریان این درگیری ها كشته شد.

در بخش شیعه نشین عربستان سعودی نیز مانند دیگر كشورهای عربی كه قیام در آنها در جریان است، پس از كشته شدن هر فردی، تشیع پیكر وی به یك تظاهرات ضدرژیم تبدیل می شود كه بازهم یك یا چند فرد دیگر در جریان آن كشته می شوند كه تشیع پیكر این فرد شیعه كه در نوامبر گذشته كشته شده بود باعث تظاهراتی شد كه صدها هزار نفر در آن شركت كردند كه این بزرگترین تظاهرات در تاریخ شهر خطیف بود. تظاهر كنندگان در این تظاهرات خواهان سرنگونی خاندان سلطنتی حاكم بر این كشور شدند كه در جریان این تظاهرات هم دو جوان دیگر كشته شدند.

رژیم سعودی با مخلوطی از قول اصلاحات، فشار و سركوب تلاش می كند تا ناآرامی ها در شهر خطیف را خاموش سازد. البته شیعیان هر ساله دهه اول محرم كه آغاز سال در كشورهای عربی است را به خاطر شهادت نوه پیامبر (ص) و امام سوم خود به ماتم می نشینند كه امسال این دهه با ماه دسامبر مصادف شده بود، اما در آن ده روز ناآرامی های خاصی صورت نگرفت.

روحانیون شیعه از سوی ریاض تحت فشار قرار گرفتند و بیانیه ای را منتشر كردند كه در این ده روز شیعیان فقط به عزاداری پرداخته و از تظاهرات خودداری نمایند. ضمنا رژیم ریاض قول رسیدگی در باره قتل هایی كه از شیعیان صورت گرفته را داده بود كه هرگز نتیجه این بررسی ها را منتشر نكرد.

**تعیین پاداش برای دستگیری شیعیان عربستانی

--------------------------------------------------------

رژیم عربستان سعودی بجای آنكه تلاش كند تا شیعیان را در سیاست كشور سهیم نماید، در اوائل ژانویه اطلاعیه ای با لیست 23 نفر شیعه منتشر ساخت و تاكید كرد هركسی سرنخی بدهد كه این افراد دستگیر شوند، ده هزار دلار پاداش دریافت خواهد كرد. این 23 نفر ظاهرا بخاطر تظاهراتی كه در عوامیه صورت گرفته از سوی رژیم ریاض تحت تعقیب هستند.

انتشار این اطلاعیه، شیعیان در شهرستان ها و روستا را بسیار رادیكالتر و عصبانی تر كرده است. شیعیان سال هاست كه خواستار مذاكره با مسئولین دولت محلی هستند تا وضعیت آنها را بهتر سازد ولی آنها تا به امروز هیچ موفقیتی در این زمینه نداشته اند. امروزه جوانان به یمن ابزار مدرن ارتباطی دارای شبكه شده و فعالیت های خود را سازماندهی می كنند كه این امر در بقیه كشورهای عربی از جمله تونس، مصر، یحرین، یمن هم به همین منوال بوده است.

یك روحانی شیعه كه به شدت از عملكرد سران عربستان سعودی انتقاد می كند امروزه به رهبر شیعیان در مبارزاتشان علیه ریاض تبدیل شده است. نام این روحانی 'نیمران' است و نه فقط در عوامیه بلكه در بخش های دیگر شیعه نشین عربستان نیز نقش رهبری پیدا كرده و همه از او حرف شنوی دارند. او حتی در سال 2009 در مراسم نماز جمعه خواهان استقلال بخش شیعه نشین عربستان شد و بعدا مخفی گردید ولی از سال 2011 مجددا به صحنه آمده است.

**شیعیان عربستانی دیگر تحمل تبعیض های ریاض را ندارند

------------------------------------------------------------------

به نظر ماتیسن مدت هاست كه در قسمت های شرقی عربستان اختلاف شدیدی بین شیعیان كه اكثریت ساكنان آنرا تشكیل می دهند با خاندان سلطنتی در ریاض وجود دارد. ولی بهار عربی در كشورهای عربی روح تازه ای به شیعیان در مخالفت شان با ریاض داده است.

شیعیان سال هاست كه از تبعیض ها از سوی رژیم از جمله در زمینه استخدام در ارتش، پلیس و سازمان های امنیتی گلایه می كنند. در حالیكه اكثریت سنی در عربستان، شیعیان را مسلمان ندانسته! و اجازه ورود آنها به ساختارهای دولتی و نظامی را نمی دهند. خاندان سلطنتی سعودی نیز بجای آنكه تلاش كند تا با شیعیان كنار بیاید، آنها را تحت فشار بیشتر قرار می دهد.

**تلاش دولت ریاض برای ایجاد تفرقه میان سنی و شیعه

---------------------------------------------------------------

رژیم ریاض در كنار افزایش فشار بر شیعیان همزمان تلاش می كند تا ترس از شیعیان را نزد اكثریت سنی این كشور نیز افزایش دهد. رسانه های گروهی و مفسرین سعودی در سال گذشته و در سال جاری مرتبا تاكید می كنند كه قیام شیعیان در استان شرقی این كشور و همچنین در بحرین، یك توطئه از سوی شیعیان است. رژیم ریاض با این كار می خواهد از همبستگی سنی های معترض با شیعیان جلوگیری بعمل آورد. البته تا زمانی كه تظاهرات در عربستان به استان شرقی این كشور محدود باشد این هدف رژیم برآورده می شود.

**پژوهش** 9130**9123



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()