نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، در این پیام آمده است: ارتحال عالم ربانی آیت‌الله 'حاج سید محمد هاشم دستغیب‌(ره)' فرزند برومند شهید محراب حضرت آیت‌الله دستغیب اعلی الله مقامه كه عمر مبارك خود را در راه تعلیم و تربیت و ارشاد و تبلیغ معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت‌(ع) سپری كرد، موجب تاسف گردید.

ایت الله نوری همدانی در این پیام افزوده است: ما این مصیبت را به حوزه‌های علمیه و علمای مكرم و معظم و مردم متعهد و ولایتمدار شیراز و بیت مكرم آن فقید سعید كه بیت علم و سیادت و شرافت و شهادت است، تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای آن مرحوم مقام والاتر و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌نماییم.

سید محمد هاشم دستغیب، بامداد یكشنبه گذشته براثر بیماری در سن 70 سالگی در یكی از بیمارستان های شیراز، دار فانی را وداع گفت. ك/1

/7404/ 380/



:: برچسب‌ها: پارک , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، در رومانی دمای هوا به 25 درجه زیر صفر رسیده و تاكنون چهار نفر در این كشور بر اثر سرما منجمد شدند.

بر اساس این گزارش، مدارس این كشور به دلیل سرمای شدید تعطیل شده است.

هواشناسی پیش بینی كرده است كه طی روزهای آینده سرمای بیشتری اروپا را در بر بگیرد. مطبوعات رومانی نیز نوشتند كه سیستم های گرمایی منازل، توانایی گرم كردن خانه ها را ندارد.

همچنین بلغارستان با سرمای شدید و بارش برف سنگین روبرو بوده است. در شهر روسه درجه سرما به 20 درجه زیر صفر رسیده است.

جمهوری چك نیز با سرمای بسیار شدید روبرو بوده و روز گذشته برخی از شهرهای این كشور سرمای 20 درجه زیر صفر را تجربه كردند.

سرمای شدید موجب یخ زده شدن ریل های راه آهن شده و سیستم رفت وآمد این كشور را مختل كرده است.

سرمای شدید در لتونی و لیتوانی نیز جان شش نفر را گرفته است. این سرما طی 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.

اروپام**2270 ** 1574



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'غلامرضا رازقی' روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد افزود: مبلغ 21 میلیارد و 100 میلیون تومان برای طرح تعدیل صیادان اختصاص یافته است.

وی گفت: برای طرح تعدیل پره های صیادی هفت میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته كه تا هفته آینده در اختیار سازمان شیلات ایران قرار می گیرد.

رییس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: همچنین مبلغ هفت میلیارد تومان برای صیادان كیلكا گیر و هفت میلیارد تومان برای آبزی پروری مدار بسته اختصاص خواهد یافت.

وی استانداردسازی و رعایت بهداشت محصولات دریایی را یكی دیگر از سیاست های سازمان شیلات ایران برشمرد و گفت: سازمان شیلات ایران در صورت مشاهده یا گزارشی مبنی بر تولید غیر استاندارد و غیربهداشتی محصولات دریایی با متخلفان برخورد جدی می كند.

وی به پرورش ماهی در قفس در راستای بهره مندی از سواحل، قابلیت پشت سدها، آب دریا و اقلیم دریا به عنوان یكی از سیاست های شیلات ایران اشاره كرد و ادامه داد: تاكنون چندین مورد پرورش ماهی در قفس در شمال كشور انجام شده و قرار است پرورش ماهی در قفس برای پشت سد رحیم دلداری در دشتستان نیز در دهه فجر آغاز شود.

رازقی اضافه كرد: پرورش ماهی در قفس روش جدیدی است كه می توانیم این روش را برای تولید ماهیان خاویاری و قزل آلا به كار بگیریم.

وی از افتتاح تعدادی پایانه و مراكز عرضه محصولات دریایی در استان گیلان به مناسبت دهه فجر اشاره كرد و گفت: هم اكنون در سطح كشور پایانه ها و مراكز عرضه محصولات دریایی به بهره برداری رسیده و وجود این پایانه ها برای مصرف داخلی و صادرات كشور قابل اهمیت است.

رازقی افزود: سازمان شیلات ایران برای افزایش بهبود كیفیت، فرآوری و بسته بندی محصولات دریایی برنامه هایی را در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به واگذاری مدیریت 26 بندر ماهیگیری به تعاونی های صیادی طی سال جاری گفت: با واگذاری مدیریت بنادر صیادی به صیادان انتظار می رود محصولات دریایی در پایانه ها و مراكز فروش به صورت مستقیم از تولیدكننده به دست مصرف كننده برسد كه در این صورت با حذف دلالان از افزایش قیمت این محصولات در بازار جلوگیری می شود.

معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اتمام 19 پروژه ماهیگری طی سال های گفت: هم اكنون 16 پروژه ماهیگیری در دست اجرا است و حدود 10 پروژه ماهیگیری دیگر در دست مطالعه قرار دارد و تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز 18 پروژه ماهیگیری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این كه طی سال جاری رقمی معادل 40 میلیارد تومان برای ساخت بنادر اختصاص یافته است، افزود: به مناسبت دهه فجر 2 اسكله در بندر رستمی استان بوشهر استان خوزستان به بهره برداری می رسد و ساخت تعدادی اسكله در آبادان نیز آغاز خواهد شد.

رازقی میزان صید از آبهای آزاد طی سال 57 را 29 هزار و 224 تن اعلام كرد و گفت: در سال 89، میزان صید با رشد 1300 درصدی برابر با 412 هزار تن بوده است.

وی افزود: این در حالی است كه برای افق برنامه پنجم توسعه میزان صید از آبهای آزاد به رقم 700 هزار تن خواهد رسید.

رازقی افزایش صید از آبهای آزاد را یكی دیگر از سیاست های اصلی سازمان شیلات ایران برشمرد و افزود: در 10 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته صید از منابع آبهای آزاد 11 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سال 89، میزان برداشت از آبهای آزاد 140 هزار تن بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با رشد 15 درصدی در بهره برداری از این منابع مواجه شویم.

وی میزان صید فانوس ماهیان در سال گذشته را كمتر از 10 هزار تن اعلام كرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاكنون این رقم به 14 هزار تن رسیده است كه با رشد 70 درصدی نسبت به سال گذشته روند مطلوبی داشته است.

رازقی تاكید كرد: در راستای احیاء و بازسازی ذخایر دریایی، بهره بردای ماهی از آب های آزاد و دریای عمان در اولویت برنامه های سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

وی تصریح كرد: تاكنون 26 بندر صیادی به تعاونی های صید واگذار شده است كه با انتقال برخی از امور به مردم سهم اشتغال در جامعه بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

رازقی حجم كل تولیدات آبزیان در كشور تا پایان سال 89 را 663 هزار تن ذكر كرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های این سازمان تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم به یك میلیون و 700 هزار تن می رسد.

وی با اشاره به تولید شش هزار تنی میگو در كشور اظهار داشت: صنعت میگوی كشور نیز با رشد هشت برابری در پایان برنامه پنجم توسعه به میزان 48 هزار تن افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح كرد: مصرف سرانه آبزیان كشور در سال 57، یك كیلوگرم بوده كه این رقم در سال 89 به 8.5 كیلوگرم رسیده است و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم به 15.3 كیلوگرم برسد.

وی درخصوص افزایش وزنی و ارزشی صادرات آبزیان ایران افزود: صادرات آبزیان از نظر وزنی 15 و از لحاظ ارزشی 17 درصد رشد داشته است.

وی افزود: هم اكنون برای افزایش صادرات محصولات دریایی فضای مناسبی ایجاد شده و گونه هایی همچون ماهی مركب و یال اسبی به سبد صادراتی ایران افزوده شده است.

رازقی ادامه داد: سال گذشته حدود 34 هزار تن صادرات ماهی صورت گرفته كه پنج هزار تن آن مربوط به ماهیان یال اسبی بوده است.

وی تصریح كرد: میزان صادرات میگو در سال 89، 2 هزار و 655 تن بوده و در 9 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 120 میلیون دلار میگو به خارج از كشور صادر شده است كه امیدواریم تا پایان سال جاری این رقم به 160 میلیون دلار افزایش یابد.

وی اظهارداشت: همچنین قرار است در افق برنامه پنجم توسعه صادرات میگو به 500 میلیون دلار برسد.

رازقی افزود: میزان صادرات خاویار پرورشی تا پایان سال جاری به 500 كیلوگرم خواهد رسید و در تلاش هستیم سال آینده به حجم صادراتی معادل سه تن دست پیدا كنیم.

وی با اشاره به تمركز سازمان شیلات ایران برای برون سپاری امور تصدی گری از این سازمان گفت: هفته آینده اولین مركز تكثیر ماهیان خاویاری با توان تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری توسط بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان شیلات ادامه داد: سازمان شیلات ایران تا پایان برنامه پنجم توسعه به رهاسازی 800 میلیون قطعه بچه ماهی برای بازسازی ذخایر در دریاها اقدام می كند.

وی با اشاره به رشد كارخانه های فرآوری محصولات شیلاتی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فقط یك مورد كارخانه كنسرو سازی در ایران وجود داشت كه در سال 89 تعداد این كارخانجات به 134 مورد رسیده است.

رازقی افزود: همچنین در سال 57، 2 كارخانه پودر ماهی در ایران احداث شده بود كه این رقم در سال گذشته به 46 كارخانه رسیده است.

وی با بیان این كه هشت واحد فرآوری سال 57 به 135 واحد رسیده است گفت: هشت سردخانه نوار ساحلی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به 114 سردخانه ارتقاء یافته است.

اقتصام**9186/1594



:: برچسب‌ها: ساحل , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شركت نفت وگاز پارس روز سه شنبه به نقل از تورج جهان آرا یادآورشد: پیش از این حداكثر سود اوراق مشاركت ریالی دركشور 17 درصد بود.

وی افزود: با انتشار اولین بلوك از اوراق مشاركت ریالی برای تامین سرمایه مورد نیاز طرح توسعه فازهای باقیمانده میدان گازی پارس جنوبی، علاوه بر سرمایه گذاری برای افزایش برداشت از سهم ایرانی این مخزن مشترك، برای نخستین بار امكان سرمایه گذاری سودآوروسازنده هموطنان ایرانی در توسعه بخش بالا دستی صنعت نفت و گاز ایران اسلامی فراهم می شود.

مدیر امورمالی شركت نفت و گاز پارس اضافه كرد: عرضه اوراق مشاركت توسعه میدان گازی پارس جنوبی از روز شنبه هفته آینده در شعب منتخب بانك های تجارت و ملت در سراسر كشور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه سود علی الحساب اوراق مشاركت ریالی به صورت روزشمار محاسبه و در دوره های سه ماهه پرداخت می شود، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده نرخ بازخرید این اوراق پیش از سررسید در سال اول 18 درصد و از سال دوم 5/19درصد، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب بانك عامل است.

جهان آرا بیان كرد: با توجه به نرخ سود بسیار جذاب این اوراق، پیش بینی می شود فروش این اوراق با استقبال خوب مردم رو به رو شود.

وی گفت: همچنین تفاوت نرخ سود قطعی و علی‌الحساب اوراق مشاركت داخلی نیز حداكثر پنج ماه بعد از تاریخ سررسید نهایی اوراق از سوی ناشر، محاسبه و به دارندگان برگه تسویه حساب نهایی پرداخت می‌شود.

دولت برای جذاب شدن سرمایه گذاری در طرحهای ملی، بانك مركزی سیاست های جدید پولی، مالی و بانكی كشور را در 5 بهمن ماه امسال ابلاغ كرد كه بر اساس آن نرخ سود اوراق مشاركت به 20 درصد و نرخ سود سپرده گذاری بانكی نیز تا سقف 20 درصد افزایش یافت. ك/1

8129/539



:: برچسب‌ها: آبی , سفر , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

اكنون بر اساس اعلام دست اندركاران خرید و فروش ارز در بازار آزاد هر یورو واحد پول اتحادیه اروپا معادل 94 لیره و هر دلار آمریكا برابر 15/72 لیره فروخته شد.

در روزهای گذشته این رقم در ارتباط با یورو 90 و حداكثر 91 و در ارتباط با دلار حدود 71 لیره بود و ادامه كاهش ارزش لیره با توجه به سیر تحولات سیاسی در كشور موجب ایجاد نگرانی هایی در سطح جامعه شده است .

مهمترین علت كاهش ارزش لیره در روزهای اخیر را باید در افزایش دامنه درگیری ها و ناآرامی ها و كشیده شدن آن به حومه شهر دمشق به عنوان پایتخت سیاسی و مناطق اطراف آن در استان ریف دمشق ذكر كرد.

هر دلار آمریكا در اواخر دیماه كه ناآرامی ها به دمشق كشیده نشده بود ، در بازار سیاه سوریه به 50/67 لیره و در برخی مناطق به 70 لیره فروخته شد و اكنون دلار در مرز 73 لیره و یورو در مرز 94 لیره قرار دارد.

قبل از آغاز ناآرامی ها در سال گذشته در سوریه بهای هر دلار آمریكا 45 تا 46 لیره و یورو 64 تا 65 لیره بود و نوسان در ارزش لیره از 28 اسفند ماه 1389 و به دنبال ناآرامی ها در برخی از شهرهای مركزی و مرزی سوریه آغاز شد.

با توجه به ادامه روند كاهش ارزش لیره در برابر ارزهای عمده خارجی اقدامات بانك مركزی سوریه نیز در بازگذاشتن دست بانك های خصوصی برای ورود به باراز ارز و خرید و فروش آن و ارایه ارز مورد نیاز بانك ها به صورت مزایده ای از سوی بانك مركزی جهت واگذاری به تجار نیز نتوانست از روند كاهش بهای لیره سوریه در برابر ارزهای خارجی جلوگیری كند.

پیشتر برخی از دست اندركاران ارز علت كاهش ارزش لیره را آزاد سازی وضعیت بازار ارز از سوی دولت اعلام كرده بودند ولی این امر با توجه به ورود دولت نیز نتوانست در عمل مانع از كاهش بیش از پیش ارزش لیره شود و برخی كارشناسان یكی از علتهای آن را استقبال نكردن بانك های خصوصی از طرح بانك مركزی سوریه می دانند.

تصمیم اخیر بانك مركزی سوریه علاوه بر بانك های خصوصی شامل صرافی های مجاز كشور نیز شد.

پیش از اعلام این تصمیم برخی از صرافی ها كه مجبور به خرید و فروش ارز به نرخ رسمی بودند در روزهای اخیر با مشكل مواجه شده و برخی نیز مغازه های خود را بسته اند و یا این كه از خرید و فروش ارز به نرخ رسمی خودداری می كردند.

برخی از این افراد نیز به صورت آزاد در خرید و فروش ارز دخیل بودند.

از سوی دیگر با توجه به مطرح شدن پیش نویس قطعنامه ای علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی كشورهای غربی و عربی می توان تحركات مزبور را به عنوان یكی دیگر از علل كاهش ارزش لیره به علت بروز نگرانی ها در بین مردم و احتمال صدور قطعنامه و تشدید اوضاع در نظر گرفت كه موجب كاهش بیش از پیش ارزش لیره در روزهای اخیر شده است .

در همین حال موضع قاطع روسیه در ارتباط با پیش نویس مزبور مانند پیش نویس ماه اكتبر سال گذشته است كه از سوی مسكو 'وتو' شد ، این امیدواری را ایجاد كرده است كه این بار نیز تلاش های برخی طرف های مخالف سوریه با ناكامی مواجه شود و روسیه از حق وتو استفاده كند .

باید در نظر داشت كه در روزهای اخیر تلاش ها و فعالیت های دیپلماتیك از سوی طرف های مختلف اعم از سوری و مخالفان و دشمنان سوریه در سطح منطقه ای و بین المللی افزایش یافته است و حتی مخالفان دولت سوریه نیز در این ارتباط بر دامنه سفرها و رایزنی های خود افزوده اند و در همین ارتباط 'برهان غلیون ' رییس شورای ملی سوریه سفری نیز به امریكا داشته است .

نوسان موجود در بازار ارز همچنین در هفته های اخیر موجب افزایش قیمت برخی كالاها و خدمات در این كشور و نگرانی فروشندگان از داد و ستد به خاطر نوسان موجود در بازار ارز شده است.

در همین حال از دیدگاه برخی ها سیاست دولت در مقطع كنونی در ارتباط با فراهم شدن زمینه برای افرایش ناامنی و رها سازی قیمت ها موقت است و همه این امور با هدف هوشیار شدن مردم نسبت به اوضاع در این كشور و درخواست افكار عمومی برای مقابله با عوامل ناامنی و نوسانات اقتصادی صورت می گیرد تا دست دولت در مراحل بعدی برای مقابله باز باشد.

در هفته های اخیر همچنین نوسان شدید نرخ ارز در سوریه موجب شده است تا دارندگان ارز از فروش آن به علت نبود ثبات در قیمت ها خودداری كنند و یا بر اساس میزان نیاز خود اقدام به تبدیل ارزهای خارجی به لیره كنند.

برخی از فروشندگان نیز معتقدند كه یكی از علل كاهش ارزش لیره در بازار این است كه مردم پول های خود را كه پیشتر و در زمان آغاز ناآرامی ها تبدیل به ارزهای خارجی كرده اند، حفظ كردند و از آینده اوضاع بیمناك هستند.

نوسان شدید بازار ارز در برابر لیره در روزهای اخیر در حالی است كه پایگاه های رسمی سوریه نرخ خرید و فروش ارز را همچنان حدود 18 لیره كمتر از بازار آزاد اعلام می كنند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) امروز (سه شنبه) نرخ فروش هر دلار در بازار رسمی این كشور را 9/58 لیره و خرید را 72/57 لیره و نرخ فروش هر یورو را 53/76 لیره و خرید را 76 لیره اعلام كرد.

به نظر می رسد در روزهای آینده در صورت تشدید اوضاع امنیتی و افزایش دامنه درگیری ها در اطراف دمشق ارزش لیره بیش از پیش كاهش یابد.

اكنون برخی از كارشناسان و دست اندركاران خرید و فروش ارز از احتمال رسیدن هر یورو به یكصد لیره در صورت تشدید اوضاع خبر می دهند.

از داود پورصحت

خاورم**1436**2047**



:: برچسب‌ها: بچه ها , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، مركز مدیریت راه های كشور روز سه شنبه اعلام كرد: هموطنان می توانند برای آگاهی بیشتر در مورد محورهای ارتباطی با مراجعه به وب سایت این مركز به نشانی www.iran141.ir و همچنین تماس با شماره تلفن های 88926668 و 84498666 از آخرین وضعیت راه های كشور مطلع شوند، ضمن اینكه شماره پیامك 1000141 برای معرفی مسیر مناسب میان شهرهای مبدا و مقصد آماده پاسخگویی است.

اقتصام**9189**1561



:: برچسب‌ها: آب , سقوط , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'یحیی آل اسحاق' روز سه شنبه در یازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران كه در محل این اتاق برگزار شده است،افزود: در ستاد یاد شده باید دولت، مجلس، قوه قضائیه و بخش خصوصی و همچنین دیگر كارشناسان ، حضور موثر و هماهنگ داشته باشند.

وی تاكید كرد: در صورتی كه بدون نقشه راه بخواهیم با شرایط موجود مقابله كنیم، بدون تردید ضایعات افزایش می یابد.

آل اسحاق با اشاره به 17.5 میلیارد دلار ذخیره طلا در كشور ، میزان ذخیره ارزی را در شرایط كنونی 120 میلیارد دلار اعلام و تصریح كرد: آنچه كه اهمیت دارد ، تصمیم گیری درست و اجرای به موقع است.

آل اسحاق با اشاره به افزایش نرخ سود سپرده های بانكی گفت: هر گونه تصمیم درست باید در زمان خود اتخاذ شود؛ تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار باعث كاهش قیمت ارز، سكه و تقویت بورس شد.

وی با تاكید بر اینكه در صورتی كه به موقع تصمیم گیری می كردیم، مشكلی هم ایجاد نمی شد، خواستار سرعت بخشیدن برای تصمیم گیری های مهم شد و گفت: سیاست های ارزی و گشایش اعتبار واقعی است اما مجریان باید آنها را اجرایی كنند.

آل اسحاق یادآور شد: هم اكنون در حوزه های سكه و ارز، مدیریت رویكرد بین المللی و حوزه مدیریت اقتصاد كلان باید هماهنگی باشد.

وی در پایان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی ، تصریح كرد: درحال حاضر نباید شرایط كنونی اقتصادی را تحت تاثیر انتخابات مجلس قرار داد و همه باید به گونه ای عمل كنند كه از شرایط كنونی عبور كنیم.

گفتنی است ، قرار بود در این جلسه 'محمدرضا فرزین' دبیر ستاد هدفمندی یارانه و 'مینو كیانی راد' معاون ارزی بانك مركزی حضور داشته باشند، كه فرزین به دلیل حضور در مجلس در این جلسه شركت نداشت و مدیر كل ارزی بانك مركزی به جای معاون ارزی دراین جلسه حاضر شد.

اقتصام**9123**1561



:: برچسب‌ها: اتومبیل , کنسرت , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این خبرگزاری با تاكید به اینكه جمهوری اسلامی ایران یكی از قدرت های بزرگ سیاسی و اقتصادی در منطقه است؛ افزودكه ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) همواره از سوی كشور غربی و اروپایی تحت تحریم های اقتصادی قرار داشته است.

آوا با استناد به تاكید های مكرر تهران در صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران خاطر نشان كرد: ایران چهارمین صادر كننده نفت در جهان است و اخیرا چند كشور اروپایی اعلام كرده اند كه نفت ایران را تحریم می كنند.

این خبرگزاری، میزان تاثیر منفی تحریم چند كشور غربی بر ضد ایران را از 'سیف الدین سیحون' استاد دانشگاه كابل و از تحلیلگران اقتصادی افغانستان پرسید كه وی در پاسخ گفت: این تحریم ها نمی تواند نظام سیاسی و اقتصادی ایران را به مخاطره بیاندازد و یا آن را متزلزل كند.

سیحون گفت: جمهوری اسلامی ایران با كشور های دیگر منطقه تفاوت های زیادی دارد، این كشور از نظر اقتصادی قادر خواهد بود تمامی این تحریم را به سادگی مهار كند.

این تحلیلگر اقتصادی افغان افزود: تحریم ها در چندین سال گذشته كه همواره ایران تحت تحریم آمریكا قرار داشته، تاثیری نداشته است.

این استاد دانشگاه برخی تهدیدهای مبنی بر حمله احتمالی نظامی به ایران را نیز بی اساس دانست و با تاكید به اینكه غرب دست به چنین اقدامی نخواهد زد، گفت: آمریكا به خوبی می داند كه حمله به ایران منطقه و جهان را از مغرب تا مشرق به آتش خواهد كشید.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: قدرت های غربی همواره در كشورهایی كه منافع خود را در خطر می ببیند با تحریم تلاش می كنند كه وضع را به نفع خودشان تغییر دهند.

وی گفت: ممكن است غربی ها به تحریم بر ضد ایران شدت دهند اما هیچگاه قادر به رویارویی نظامی با ایران نخواهد بود.

سیحون در پایان خاطر نشان كرد: درگیری نظامی علیه ایران ممكن است خسارات اندكی بر این كشور وارد كند اما در دراز مدت آسیب جدی به منطقه و دنیای غرب وارد خواهد كرد.

آساق/1501



:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت؛ محمود احمدی نژاد عصر روز سه شنبه در دیدار ' چوتای سو' سفیر جدید سنگاپور در تهران در نهاد ریاست جمهوری افزود: امروز همه دولت‌ها و ملت‌های منطقه باید با یكدیگر روابط نزدیكی داشته باشند زیرا ساختن جهانی بهتر با مشاركت جمعی امكان پذیر است.

رییس جمهور با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور در بسیاری از زمینه ها دیدگاه‌ های مشتركی دارند، اظهار امیدواری كرد كه همكاری‌های تهران - سنگاپور هر بیشتر گسترش یابد و تقویت شود.

چو تای سو نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، افزایش همكاری‌های دو كشور را در سطوح مختلف خواستار شد.

وی گفت: از گذشته دور تاكنون روابط دو كشور دوستانه بوده است و امیدواریم این روابط در همه زمینه‌ها هر چه بیشتر گسترش یابد

سیام**1478 1568



:: برچسب‌ها: سنگ , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'سوسن صفاوردی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: 200 مقاله داخلی و 30 مقاله خارجی به دبیرخانه همایش بانوان برگزیده آسمانی ارسال شده است.

دبیر این همایش با اشاره به بعد علمی همایش بانوان برگزیده آسمانی افزود: جمعی از وزرا، كارشناسان ارشد، صاحب نظران و اندیشمندان كشورهای مختلف در این همایش شركت می كنند.

وی با اشاره به استخراج 10 هزار فیش از آیات قرآنی و روایت، گفت: بر این اساس، 9 شاخص در میان این چهار بانوی برگزیده حضرات آسیه، مریم، خدیجه و فاطمه (س) از جمله صدق، ایمان، مودت، رحمت، خویشتن داری و مقاومت به عنوان وجوه مشترك شناسایی شدند.

به گفته وی، سه محور این همایش برسه اصل تكامل، تعادل و تعالی استوار است كه از وجوه مشترك این بانوان و همچنین فرمایشات امام راحل(ره) در موضوع زن برگرفته شده است.

صفاوردی، همچنین از برگزاری نشست هایی با حضور مولفان و استادان حوزه و دانشگاه در موضوع این چهاربانوی برگزیده خبر داد و گفت: در این نشست ها با افرادی كه تالیفاتی در این زمینه داشته اند برای رسیدن به یك نقطه شروع، مسایلی مطرح شد.

اجتمام**9134 **1569**



:: برچسب‌ها: خانواده , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()