نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد كل نیروهای مسلح، در این بیانیه كه امروز (سه شنبه) منتشر شد، آمده است: روند حركت انقلاب در شمال آفریقا، كشورهای مصر، تونس، لیبی، یمن، بحرین و برخی كشورهای دیگر برای ملت ایران معنای خاصی دارد؛ این همان چیزی است كه همیشه به عنوان حدوث بیداری اسلامی، به مناسبت پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ملت ایران از آن یاد می شود.

این بیانیه حاكی است:گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز؛ حقیقتی است كه فردای نیكی را به ملت اسلامی نوید می دهد. از سه دهه پیش كه با پیروزی انقلاب اسلامی و تشكیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بی وقفه پیش رفته، موانعی را از سر راه برداشته و سنگرهایی را فتح كرده است.

این بیانیه می افزاید: پیچیده تر شدن شیوه های دشمنی استكبار و تلاش پرهزینه ای كه در مقابله با اسلام می كند نیز به دلیل همین پیشرفت ها است.

'تبلیغات وسیع دشمن در جهت اسلام هراسی، تلاش شتاب زده ای كه برای ایجاد اختلاف میان فرقه های اسلامی و برانگیختن تعصب های فرقه ای می كند، دشمن تراشی كاذب، تفرقه افكنی میان دولت های مسلمان و كوشش برای تشدید اختلافات و تبدیل آن به دشمنی ها، استفاده از سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی برای تزریق فساد و فحشا در جوامع اسلامی، همه و همه واكنش در برابر حركت متین و گام های استوار امت اسلامی به سوی بیداری اسلامی و عزت و آزادی است.'

در بیانیه ستاد كل با اشاره به پیروزی های حزب الله و حماس در مصاف با دشمن صهیونیستی و نیز مشكلات حاد آمریكا در عراق و افغانستان آمده است: امروز برخلاف گذشته رژیم صهیونیستی دیگر یك هیولای شكست ناپذیری نیست؛ آمریكا و غرب تصمیم گیران بی چون و چرا در خاورمیانه نیستند؛ فناوری هسته ای و دیگر فناوری های پیچیده برای ملت های مسلمان منطقه، دور از دسترس و افسانه گونه به شمار نمی رود.

'امروز ملت فلسطین، قهرمان مقاومت و پیروز جنگ 22 روزه است، ملت لبنان، شكننده هیبت پوشالی ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و فاتح جنگ 33 روزه است و ملت ایران پرچمدار و خط شكن حركت به سمت قله ها است. '

در این بیانیه همچنین پیرامون روند بیداری مردم در كشورهای اسلامی و مردمان سایر كشورها یادآور شده است: امروز خاورمیانه بیدار شده است، دنیای اسلام بیدار شده است دوران سلطه قدرتمندان دور از این منطقه و تقسیم منابع عظیم این كشورها توسط بیگانه ها دارد به پایان می رسد.

ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریك سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و پیروزی ها و موفقیت های به دست آمده در سایر كشورهای اسلامی، همگان را به پاسداشت این در گرانسنگ و بسط و گسترش ارزش های انقلاب اسلامی، فرا می خواند.

سیام**9132 1418



:: برچسب‌ها: فرانسه , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، مركز مدیریت راه های كشور روز سه شنبه اعلام كرد: هموطنان می توانند برای آگاهی بیشتر در مورد محورهای ارتباطی با مراجعه به وب سایت این مركز به نشانی www.iran141.ir و همچنین تماس با شماره تلفن های 88926668 و 84498666 از آخرین وضعیت راه های كشور مطلع شوند، ضمن اینكه شماره پیامك 1000141 برای معرفی مسیر مناسب میان شهرهای مبدا و مقصد آماده پاسخگویی است.

اقتصام**9189**1561



:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، فرانسه كه با كسری بودجه 92 میلیارد یورویی مواجه است دو طرح ریاضتی را از اول سالجاری میلادی به مورد اجرا گذاشته است كه افزایش مالیات های مختلف از جمله راهكارهای تحقق طرح های ریاضتی مورد نظر دولت است.

بنا به اعلام روز سه شنبه مسوولان فرانسوی، طرح افزایش مالیات بر ارزش افزوده موسوم به ' مالیات اجتماعی' ، قرار است از اول اكتبر سالجاری میلادی به اجرا درآید.

براساس مفاد طرح مورد نظر، مالیات بر ارزش افزوده از 6/19 درصد به 2/21 درصد افزایش می یابد.

دولت در نظر دارد تا با استفاده از این میزان افزایش، هزینه های اجتماعی كارفرمایان را كه 10 تا 15 میلیارد یورو برآورد می شود ، تا حدودی كاهش دهد.

دولت فرانسه براین باور است كه اجرای این طرح آثار مثبتی بر افزایش بهره وری و توان رقابت شركت ها در پی خواهد داشت.

این در حالی است كه برخی از كارشناسان امر نیز معتقدند دود ناشی از اجرای این طرح بر چشمان اقشار آسیب پذیر جامعه كه از توان خرید كافی برخوردار نیستند ، خواهد رفت .

دولت در تلاش است تا به موازات این طرح ، از جمله مالیات بر نقل و انتقال سهام و اوراق بهادار را نیز از اول ماه اوت سالجاری میلادی به مورد اجرا گذارد.

طبق این طرح كه شدیداً نیز مورد اعتراض بانك ها می باشد، در نظر است از معاملات سهام و اوراق بهادار مشابه به میزان 1/0 درصد مالیات اخذ شود. این مالیات فقط توسط خریداران پرداخت می شود.

فرانسه از جمله كشورهای حوزه یورو است كه بحران مالی جاری هم اكنون خود را هرچه بیشتر در شاخص های اقتصادی نشان می دهد .

فرانسه علاوه بر كسری عمومی یكهزار و 700 میلیارد یورویی از 72 میلیارد یورو كسری در تراز خارجی نیز مواجه است.

اروپام **1495**2047**



:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

هفته نامه فرانسوی اكسپرس نوشت: نخست وزیر تركیه گویی منتظر قانون مجازات انكار نسل كشی ارامنه برای مقابله به مثل در زمینه اقتصادی و دیپلماتیك علیه فرانسه بود. رجب طیب اردوغان كه اقدام پارلمان فرانسه را نژادپرستانه، پوچ و توخالی برای تركیه خوانده، ابراز امیدواری كرده است كه فرانسه اشتباه خود را جبران كند. دولت تركیه از اعمال گام به گام تحریم ها علیه فرانسه سخن گفته و اینكه حتی یك گام هم عقب نشینی نخواهد كرد. تركیه هنوز در دوران صبر و شكیبایی است.

**واكنش تركیه به اقدام فرانسه

-----------------------------------

به گزارش روزنامه لوموند، به محض تصویب قانون مجازات انكار نسل كشی ارامنه، تركیه نخستین تحریم ها را علیه فرانسه به اجرا گذاشت. اردوغان از تحریم های سیاسی و نظامی خبر داد. سفیر تركیه در پاریس برای توضیح احضار شد و تمام دیدارها و ملاقات های دو جانبه به حالت تعلیق در آمد. همچنین نشست تجاری فرانكو ـ تركیه نیز كه برای ژانویه 2012 پیش بینی شده بود، لغو شد. در زمینه نظامی هم، فرانسوی ها برای هر بار پرواز در حریم هوایی تركیه باید مجوز عبور بگیرند! كشتی های فرانسوی نیز در بنادر تركیه چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند. توقف گاه های نمادین ـ مانند توقفگاه كشتی 'فرمانده بیروت' در نوامبر گذشته ـ تخریب خواهند شد.

لوموند می نویسد: هر تصمیمی در باره این لایحه به طور قطع كیفیت بیانیه های آینده دولت تركیه را رقم خواهد زد. هیچ تحریم اقتصادی تا این لحظه از سوی دولت تركیه اتخاذ نشده است. البته 'ظفر چاغلایان' وزیر اقتصاد تركیه كه در عربستان به سر می برد، این فرضیه را رد كرده است، اما احتمال افزایش واكنش های شخصی و متعصبانه وجود دارد.

لوموند در توضیح این مطلب آورده است: آشپزهای رستوران های تركیه نیز محصولات فرانسوی را تحریم كرده اند. انجمن 'تیو در'(Tiv Der) به عنوان گروهی نزدیك به سازمان جوانان حزب جنبش ملی تركیه 'گرگ های خاكستری'(كه یك گروه افراطی و تروریستی است) نیز فراخوانی مبنی بر تحریم فرانسه منتشر كرده اند. این در حالی است كه 'بیندوی پالاندوكن' رییس اتحادیه صنعتگران و تجار تركیه، در مراسم دور انداختن نمادین چند محصول فرانسوی شركت كرد! شهردار آنكارا، 'ملیح گوكچك' نیز دستور لغو سفارش حدود 100 اتومبیل الكترونیكی رنو فلوئنس؛ ساخته شده توسط كاگران ترك كارخانه بورسای تركیه را صادر كرد. رییس پلیس ملی تركیه نیز قرارداد منعقد شده میان این اداره با شركت پژو را لغو كرد: ممنوعیت استفاده از خودروهای فرانسوی برای افراد عالیرتبه دولتی.

به گزارش لوموند، حتی صاحب رستوران مجللی با نام فرانسوی 'Les Pêcheurs'(ماهیگیران) در منطقه ترابیا در بسفر تركیه از تغییر نام این رستوران خبر داده است! موج تحریم محصولات فرانسوی در فضای سایبری تركیه نیز در جریان است. روزنامه فرانسوی لیبراسیون نیز از حمله هكرهای ترك زبان به سایت های مهم فرانسه همچون سایت دولت و بانك ها خبر داد و نوشت: به زعم هكرها، هنگامی كه ساركوزی برای كسب رأی، دروغ می گوید، عمداً و آگاهانه روابط دوستانه تركیه ـ فرانسه را مسموم می كند.

لوموند ادامه می دهد كه بحران در روابط تركیه ـ فرانسه پیامدهای بیشتری در عرصه سیاسی خواهد داشت. آنكارا نیز با متهم كردن فرانسه به نسل كشی الجزایر درصدد تلافی جویی بر آمده است. اگرچه بوتفلیقه رییس جمهور الجزایر از تركیه خواست با خون شهدای الجزایر تجارت نكند.

این روزنامه فرانسوی در گزارش خود آورده است: گرچه فرانسه و تركیه دو كشوری بودند كه تا چندی پیش در كنار هم، به شدت از استقرار یك منطقه حائل در شمال سوریه ـ برای استقرار پناهندگان ـ حمایت می كردند، اما تركیه درنظر دارد از طریق سفارتخانه های خود در 30 كشور آفریقایی جنایات فرانسه و قتل عام مردم بومی این قاره را به نمایش بگذارد. البته این لیست كمی طولانی است و دیپلمات های تركیه را مدتی مشغول خواهد كرد: الجزایر؛ ماداگاسكار و حتی بامیلكه ها در كامرون.

در این میان، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن اعلام مخالفت خود با تصویب اولیه این قانون از سوی سنا، بر اهمیت نقش تركیه در دیپلماسی منطقه ای تأكید كرد.

**مناقشه تركیه ـ فرانسه؛ خبری خوش برای بشار اسد

-------------------------------------------------------------

لوموند با تأكید بر اینكه مناقشات میان فرانسه و تركیه به طور قطع بر سابقه همكاری های عمیق این دو كشور تأثیر منفی خواهد داشت، می نویسد: تركیه برای انزوای دیپلماتیك فرانسه در كل خاورمیانه تلاش می كند. عبدالله گل، رییس جمهور تركیه نیز پیشنهاد كرده است كه فرانسه از گروه مینسك خارج شود.

شبكه تلویزیونی 'TF1' فرانسه نیز اعلام كرد: تركیه علیرغم تهدیدهای قبلی همچون فراخواندن سفیرش از فرانسه، به نظر می رسد كه سعی در آرام كردن اوضاع دارد. البته تا پیش از امضای متن لایحه از سوی ساركوزی، تركیه هیچ اقدام تلافی جویانه ای نخواهد كرد. البته اردوغان پیش تر نیز علیه تصمیمات سنا درباره مجازات انكار نسل كشی ارامنه سر و صدا به راه انداخته بود، اما برخلاف آنچه می توان تصور كرد، وی تاكنون از اقدامات و پاسخ های عینی و ملموس سخن نگفته است. برای پی بردن به نیت اصلی تركیه برای واكنش به این قانون باید تا زمان امضای آن از سوی ساركوزی تا یك هفته دیگر منتظر ماند. الیزه تأیید كرده است كه وی این كار را خواهد كرد!

**قانون سنا و سرنوشت 400 شركت فرانسوی در تركیه

-------------------------------------------------------------

این شبكه تلویزیونی در گزارش خود تأكید می كند: فراتر از لغو تمام موافقتنامه های دو جانبه نظامی و یا فرهنگی بین تركیه و فرانسه، اصلی ترین تهدید، باقی ماندن شبح اقدامات تلافی جویانه بر سر بخش اقتصادی به ویژه علیه شركت های فرانسوی مستقر در خاك تركیه (حدود 400 شركت) است. گرچه بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی، یك دولت نمی تواند به طور رسمی علیه محصولات كشوری دیگر اعلام تحریم نماید.

براساس این گزارش، در سال های 2001 و 2006 نیز مشابه چنین حركت هایی صورت گرفت، اما جامعه مدنی تركیه امسال كینه جوتر از سال های گذشته به نظر می رسد. به عبارت دیگر ممكن است شركت های تركیه ای سرمایه گذاری در فرانسه را نیز متوقف كنند. البته دولت اردوغان اعلام كرده است كه تركیه سال 2011 دیگر تركیه سال 2001 نیست و اكنون خود را بسیار قوی تر می داند. رجب طیب اردوغان كمتر از دو هفته فرصت دارد تا خود را آماده كند و یا به پیشنهاد ساركوزی 'منافع مشترك دو كشور را در تصمیمات خود درنظر بگیرد'!

**آیا تركیه هم تاوان خواهد داد؟

----------------------------------

در گزارش'TF1' كه بر روی سایت خبری این شبكه تلویزیونی انتشار یافته، آمده است: این افزایش تنش ها به نفع چه كسی است؟ قطعا به نفع هیچكس؛ فرانسه پنجمین شریك تجاری تركیه است و تركیه یازدهمین شریك تجاری فرانسه! در مجموع در سال 2011 حجم مبادلات دو كشور 7 و 11 میلیارد دلار بود. قطعا پیامدهای مجازات شركت های فرانسوی مستقر در خاك تركیه از طریق تحریم آن ها و یا دور كردن از بازارهای دولتی و خصوصی، متوجه 70 هزار كارگر ترك كه در این كارخانه ها مشغول كار هستند نیز خواهد شد.

تحریم محصولات فرانسوی همچنین موجب منع فروش آن ها از سوی بسیاری از تجار خواهد شد. البته تركیه نباید فراموش كند كه نخستین گزینه برای گردشگران فرانسوی است كه بعد از انقلاب های مصر و تونس به سمت این كشور سرازیر شدند.

و سرانجام پیامدی كه بیش از فرانسه برای تركیه آزاردهنده است؛ تلاش و مذاكره تركیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا است كه در حال حاضر سرسخت ترین مخالف آن فرانسه است. این شرایط بدترین زمان برای این دو كشور عضو ناتو است كه هر دو در رأس پرونده سوریه هستند.

**تركیه، لحن ملایم تر از حد انتظار

--------------------------------------

نشریه فرانسوی 'لوتلگرام'، در این باره نوشت: گرچه اردوغان اقدام سنای فرانسه را 'تبعیض آمیز' و 'نژادپرستانه' و از دید دولت تركیه پوچ و توخالی خواند و از كاهش سطح روابط سیاسی كشورش با فرانسه در سطح كاردار خبر داد، اما ابراز امیدواری كرد كه متحد وی در قلب ناتو و شریك استراتژیك تجاری و سیاسی اش، اشتباه خود را جبران كند! در واكنش به این اقدام، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز تركیه را به حفظ آرامش و خونسردی فراخواند.

'سرگئی سركیسیان' رئیس جمهور ارمنستان نیز از دولت فرانسه برای این اقدام قدردانی كرد و آن را یك روز تاریخی برای ارامنه سراسر جهان نامید. در مقابل ترك زبان های جمهوری آذربایجان نیز كه بر سر قره باغ علیا با ارمنستان درگیرند این لایحه را رد كردند.

**كشتار ارامنه بیشتر یك موضوع انتخاباتی است!

-------------------------------------------------------

به گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو، با نزدیك شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2012 فرانسه احزاب اصلی حاضر در این رقابت های انتخاباتی در پی وضع قانونی مبنی بر به رسمیت شناختن كشتار ارامنه هستند، البته این تلاش به سال 2001 باز می گردد. یعنی 6 سال پیش از انتخاب ساركوزی به ریاست جمهوری فرانسه. البته در دسامبر گذشته نیز كه بحث مربوط به كشتار ارامنه مطرح شد، اردوغان، ساركوزی را متهم كرد كه وی می خواهد رأی 500 هزار ارمنی فرانسه را به دست آورد و حتی از این میزان هم نمی گذرد.

بر اساس محتوای یك تلگرام دیپلماتیك در ماه می 2007، كه ویكیلیكس در سال 2010 آن را منتشر كرد؛ 'ژان دیوید لویت'، مشاور دیپلماتیك رییس جمهور وقت، به همتایان ترك خود اطمینان داد كه 'ساركوزی به شما اطمینان می دهد كه مرگ لایحه كشتار ارامنه در مجلس سنا فرا رسیده است.'

'سرگئی لاگوش'، سناتور حزب سوسیالیست در سنای فرانسه نیز این اقدام را یك مانور سیاسی خواند و گفت كه 'شمار زیادی از نمایندگان سنا طرفدار ورود تركیه به جامعه اروپا هستند.'

فیگارو همچنین از خرسندی 60 هزار ارمنی مقیم تركیه اشاره كرده و می نویسد آنان از ترسشان شادمانی خود را پنهان و سكوت كرده اند. آنان معتقدند در تاریخ دست كاری شده تركیه، دانش آموزان در مدارس می آموزند كه این ترك ها هستند كه توسط ارامنه قتل عام شده اند!

فیگارو نوشت: اردوغان با 'كثیف و خونین' توصیف كردن گذشته استعماری فرانسه، گفت: چنانچه مجمع ملی فرانسه به تاریخ علاقمند است، می تواند وقایع رخ داده در آفریقا به ویژه رواندا و الجزایر را مطالعه كند.

**چرا ساركوزی آماده نزاع با تركیه است؟

----------------------------------------------

فیگارو می نویسد: ساركوزی می خواهد در این زمینه گوی سبقت را از همتای پیشین خود 'ژاك شیراك' نیز كه ترك ها را به بازنگری در تاریخ نسل كشی ارامنه فراخوانده بود، برباید! او همچنین خود را ملزم می داند تا با این كار به مخالفان خود به رهبری فرانسوا اولاند، رقیب انتخاباتی وی كه در آغاز سال نسل كشی را مردود خوانده بود، پاسخ دهد.

در هر حال ساركوزی باید این كار را بدون افتادن در دام اختلاف با ملت بزرگ تركیه انجام دهد. رییس جمهور فرانسه همچنین تهدید كرده است كه اگر تركیه روندی صلح آمیز در روابطش با فرانسه اتخاذ نكند و به گونه ای از در آشتی در نیاید، لایحه مصوب سنا را امضا خواهد كرد و اگر تاكنون عملی انجام نداده، به واكنش های بهتر تركیه امیدوار است.

**مورخان فرانسوی، مخالف قانون مجازات انكار نسل كشی ارامنه

-------------------------------------------------------------------------

فیگارو در بخش دیگری از گزارش خود به تشریح واكنش مورخان فرانسوی در برابر تصویب قانون نسل كشی ارامنه در سنای این كشور پرداخته و می نویسد: حتی زمانی كه سنا در حال بررسی تصویب این قانون بود، بسیاری از محققان و پژوهشگران مخالفت خود را با این 'دخالت قوه مقننه در تاریخ' اعلام كردند.

بر اساس این گزارش، 'پی یر نورا' مورخ مشهور فرانسوی پیش از تصویب این قانون با تأكید بر اینكه 'نوشتن تاریخ كار سیاستمداران نیست' اعلام كرده بود كه هیچ نكته مثبتی در آن نمی بیند.

به زعم مورخان فرانسوی، تصویب یك قانون در فرانسه كه موضوع آن حتی مربوط به تاریخ ملی این سرزمین هم نیست، مشكل ساز خواهد بود.

'ژیل مانسرون' دیگر مورخ مشهور فرانسوی كه معتقد است هدف اصلی از بازطرح موضوع تاریخی كشتار ارامنه مقاصد سیاسی است، می گوید: 'آیا این قانون تمام جرایم رخ داده در جهان را شامل می شود؟ جنایات مرتكب شده از سوی كمونیست ها در روسیه و یا قتل عام هندی ها در آمریكا؟' وی تأكید می كند: 'از یك سو تمام احزاب چپ و راست به دلایل انتخاباتی و جذب آراء ارامنه حمایت خود را از تصویب این قانون اعلام كرده اند و ازسوی دیگر الیزه می تواند از این قانون به منظور اعمال فشار بر تركیه و نیز توجیه عدم تمایلش برای پیوستن این كشور مسلمان به اتحادیه اروپا استفاده كند.

به زعم مانسرون، 'هیچیك از قوانین مشابهی كه تاكنون در فرانسه به تصویب رسیده اند، تا این اندازه بی پایه و اساس نبوده اند. تصویب قانون مجازات انكار نسل كشی یهودیان در سال 1990 موسوم به 'قانون گیسوت' در فرانسه شاید به دلیل این كه پدیده یهودی سیتزی در این كشور ریشه ای تاریخی دارد، و هنوز هم قابلیت آن را دارد كه دوباره شكل بگیرد، و هوشیاری ویژه برای مقابله با آن را می طلبد، توجیه پذیر باشد، اما هیچ مشكلی در زمینه نژادپرستی و ارمنی ستیزی در این كشور وجود ندارد تا نیاز به تصویب قوانینی به منظور حفظ امنیت ارامنه در فرانسه باشد!

**تاریخ، تنها منبع مورد بحث است!

---------------------------------------

به گزارش فیگارو، در این میان هستند مورخانی كه رادیكال ترند و هرگونه تصویب قوانین یادبود را رد می كنند. در همین راستا، 'كریستین دلپورت' دیگر مورخ فرانسوی می گوید: 'ما مخالف یك تاریخ رسمی و قراردادی هستیم و معتقدیم كه نباید هیچ مانعی بر سر راه مورخ ایجاد كرد، اما زمانی كه موضوعی به شكل یك قانون در می آید، خطر پیگرد قانونی برای پژوهشگران و مورخان وجود دارد. تاریخ، پیش از هر چیز منبعی برای بحث و بررسی است و باید در فضای دموكراسی باقی بماند.'

در سال 2006، 19 مورخ فرانسوی طوماری را امضا كردند و در آن خواستار لغو قوانین مختلفی از جمله قانون 'گیسوت'، قانون به رسمیت شناختن كشتار ارامنه و نیز قانون گنجاندن مبحث 'نقش مثبت استعمار فرانسه' در كتاب های درسی شدند. آنان در این طومار، به اصولی اشاره كردند؛ ازجمله 'تاریخ، كتاب اخلاق نیست. مورخ هیچ نقشی در ستایش و یا محكوم كردن ندارد، بلكه فقط توضیح می دهد و تشریح می كند. تاریخ، برده 'اخبار روز' نیست. تاریخ یك پرونده قضایی نیست.'

گذشته از لفاظی های دو طرف، كارشناسان معتقدند كه كشورهای اروپایی به تناوب نقش مخالفت با تركیه را به بهانه های مختلف عهده دار می شوند تا از هزینه های سیاسی آن بكاهند. زمانی اتریش این نقش را عهده دار می شود، زمانی آلمان، اكنون فرانسه و در آینده دیگران. تركیه نیز علیرغم سروصدای زیادی كه به راه انداخته فاقد توان كافی برای تحت فشار گذاشتن فرانسه است.

پژوهش**ز.ج**9123



:: برچسب‌ها: کانادا , پرندگان , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از بانك مركزی، براین اساس فروش ارز مسافرتی برای هر یك از مسافران هوایی (به استثناء سوریه ، عراق ، آذربایجان ، ارمنستان ، پاكستان، افغانستان ، امارات متحده عربی و عربستان سعودی) به مقصد تركیه ، تركمنستان ، كویت، قطر، بحرین وعمان به میزان 1000 دلار و یا معادل آن به سایر ارزها و در مورد سایر كشورها به میزان 1500 دلار به نرخ رسمی (مرجع) خواهد بود.

همچنین فروش ارز مسافرتی به هریك از مسافران هوایی به مقصد كشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، پاكستان، افغانستان و امارات متحده عربی به میزان 400 دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی(مرجع) خواهد بود.

طبق گزارش بانك مركزی ، مسافرانی كه قبلا' از ارز مسافرتی هوایی استفاده نموده اند، می توانند در دو نوبت از ارز مسافرتی بابت سفر به سوریه، عراق یا عربستان (عمره مفرده) استفاده نمایند.

این گزارش می افزاید: فروش ارز مسافرتی هوایی به مسافرانی كه دو نوبت از ارز مربوط به سوریه ، عراق یا عربستان (عمره مفرده) استفاده نموده‌اند، نیز مجاز خواهد بود.

اقتصام**9141**1601



:: برچسب‌ها: موزه , معماری , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر آمار اتحادیه اروپا با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته میلادی، نرخ بیكاری پیوسته در این اتحادیه در حال افزایش بوده است.

در سال 2010 میلادی، متوسط نرخ بیكاری در كشورهای حوزه یورو 9.5 درصد بود.

بیشترین افزایش بیكاری در سال 2011 میلادی در یونان، قبرس و اسپانیا ثبت شده است. هر سه كشور یادشده، برای مقابله با بحران كسری بودجه و افزایش بدهی، ناچار به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی شده اند كه تعدیل نیروی انسانی در بخش های دولتی و كاهش هزینه های دولت را شامل می شود.

بر اساس اعلام دفتر آمار اتحادیه اروپا، در 17 كشور حوزه یورو، پارسال تعداد بیكاران به حدود 16.5 میلیون نفر رسید كه نسبت به سال پیش از آن، 751 هزار نفر افزایش نشان می دهد.

نرخ بیكاری در اسپانیا 22.9 درصد و در یونان 19.2 درصد بوده است. كمترین میزان بیكاری هم در كشور اتریش با 4.1 درصد گزارش شده است.

مترجمام**9163**2047**



:: برچسب‌ها: اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در بخش مطبوعات و در قالب گفت و گو 'حسن فرامرزی' از روزنامه جوان ، 'اصغر زارع كهروجی' از روزنامه شرق و 'محمدصادق شایسته' از روزنامه هفت صبح به ترتیب رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در قالب گزارش خبری، 'فرید قدیری'از روزنامه دنیای اقتصاد ، 'مرجان اسلامی فر' از روزنامه ایران و از روزنامه ابتكار گروه فرهنگ و هنر رتبه های اول تا سوم را از آن خود كردند.

براساس این گزارش، در قالب گزارش، 'مهری حقانی' از روزنامه فرهیختگان، 'علیرضا حسنیه' از روزنامه رسالت و 'فریده عباسی' از روزنامه اطلاعات به ترتیب رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در سرمقاله نیز 'مصیب نعیمی' از روزنامه ایران، 'عزیز شاه محمدی' از روزنامه همشهری و 'مسیح مهاجری' از روزنامه جمهوری اسلامی رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

بر اساس این گزارش، در بخش مقاله 'میثم‌هاشمی خانی' و 'جواد صالحی اصفهانی' از روزنامه دنیای اقتصاد، 'محسن سلیم' از روزنامه خراسان و 'اكبر ثبوت' از روزنامه ملت رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در بخش تیتر نیز روزنامه تهران امروز با تیتر 'كارت رویانیان در 90 سوخت'، روزنامه سیاست روز با تیتر 'واردات برنج قد كشید' و روزنامه جام جم با تیتر 'قانون جمع‌آوری قلیان دود شد' از سوی هیات داروی به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود كردند.

بخش عكس رتبه اول نداشت و رتبه دوم این بخش به 'محمد خوش نشین' از روزنامه جام جم و رتبه سوم به 'پیام پارسایی' از روزنامه ایران ورزشی رسید.

در بخش صفحه آرایی، رتبه اول به روزنامه استقلال جوان رتبه دوم به روزنامه گسترش صنعت و رتبه سوم به روزنامه بانی فیلم رسید.

بخش كاریكاتور نیز رتبه اول نداشت و جایزه رتبه دوم به 'حمید صوفی' از روزنامه همشهری و جایزه رتبه سوم به 'ساسان خادم' از روزنامه هفت صبح داده شد.

در بخش نقد نیز 'میرعماد اشرفی' از روزنامه رسالت، 'احمد میراحسان' از روزنامه شرق و 'سعید مستغاثی' از روزنامه كیهان رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در بخش خبرگزاری ها در قالب گزارش خبری، رتبه اول به خبرگزاری ایرنا، رتبه دوم به خبرگزاری مهر و رتبه سوم نیز به ایسنا رسید.

در بخش خبر نیز خبرگزاری های موج، فارس و خبرگزاری تقریب به ترتیب رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در بخش عكس خبرگزاری‌ها نیز رتبه اول به 'احمد معینی جم' از ایرنا، رتبه دوم به 'امیر خسروشاهی' از ایسنا و رتبه سوم به 'مهدی شاه محمدی' از خبرگزاری شبستان رسید

اجتمام**9105**9140*



:: برچسب‌ها: کانادا , مرخصی , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، از این پس اصحاب رسانه می توانند به نشانی اینترنتی www.iranjforum.com پایگاه اطلاع رسانی سرای روزنامه نگاران ایران مراجعه كنند.

بر اساس این گزارش، سایت سرای روزنامه نگاران با بهره گیری از بسترهای نرم افزاری متن باز راه اندازی شده و هزینه نگهداری پایین، امنیت بالا و ایمن از ویژگی های این سایت است.

اخبار، گزارش، مقالات، آلبوم عكس، وبلاگ روزنامه نگاران، بانك اطلاعات روزنامه نگاران ایران، دیوار روزنامه نگاران و نظر دهی از جمله بخش های این سایت است.

همچنین در این سایت باشگاه های هشت گانه سرای روزنامه نگاران شامل باشگاه مدیران، عكاسان، روزنامه نگاران هنر، ورزشی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و دینی قابل دسترسی است.

اجتمام**9140**1569**



:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،'مجید نامجو' كه به همراه 'علی نیكزاد' وزیر راه و شهرسازی و معاونان دو وزارتخانه نیرو و راه و شهرسازی ، امروز سه شنبه از نحوه عملیات احداث تاسیسات و شبكه آب وبرق و فاضلاب در شهر جدید پرند بازدید كرد، از نزدیك در جریان مسائل و مشكلات پایتخت مسكن مهر كشور قرار گرفت.

وزیر نیرو در این بازدید با تاكید بر لزوم تسریع در پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های مسكن مهر گفت: در اجرای چنین پروژه‌های بزرگی، با توجه به اهمیت موضوع باید اولویت‌بندی برنامه‌ها و اهداف در دستور كار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از زیرساخت‌های پروژه‌های مسكن مهر پرند، افزود: در اجرای پروژه ‌های مسكن ، با این حجم گسترده ، به وجود آمدن مشكلات اجرایی خارج از برنامه ، امری طبیعی است كه با درایت و تیزهوشی و خلاقیت متخصصان اجرایی قابل حل خواهد بود ومشكلات اجرایی موجود هم به سرعت در حال رفع شدن است .

وزیر نیرو با بیان اینكه تا پایان سال جاری، هشت هزار واحد مسكن مهر درشهر پرند به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: در نشستی كه با انبوه‌سازان داشتیم، توافق شد در برخی از پروژه‌ها عملیات اجرایی مربوط به انشعاب‌های آب، برق و فاضلاب در طول مسیر تا محل مشترك توسط انبوه‌سازان انجام شود.

وزیر نیرو ضمن كم‌نظیر خواندن پیشرفت این پروژه ها در مدت 9 ماه، گفت: مشكلی خاصی در اجرای آبرسانی به واحدهای مسكن مهر شهر پرند نداریم.

اقتصام**2021**1561



:: برچسب‌ها: حزب , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه تحولات یك سال گذشته در منطقه، از بشارتها و لطف و رحمت الهی است، افزودند: این تحولات، اول كار است و به لطف خداوند پیروزیهای بیشتری در راه است.

حضرت آیت الله خامنه ای، لازمه نصرت الهی را مجاهدت و بجا آوردن حق جهاد دانستند و خاطرنشان كردند: جمهوری اسلامی ایران در طول 32 سال گذشته همواره از مراحل سخت و دشوار عبور كرده است و به لطف خداوند از این پس نیز با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد.

ایشان همچنین با اشاره به شرایط سوریه افزودند: درخصوص سوریه اگر با دید جامع و فراگیر به تحولات این كشور نگریسته شود، طراحی امریكا برای سوریه كاملاً مشخص است كه متأسفانه برخی كشورهای خارجی و منطقه نیز در این طراحی امریكا مشاركت دارند.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: هدف اصلی طراحی امریكا در سوریه، ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است زیرا سوریه از مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان حمایت می كند.

حضرت ایت الله خامنه ای افزودند: اگر دولت سوریه، به آمریكاییها قول دهد كه حمایت خود را از مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان قطع خواهد كرد، همه مسائل تمام خواهد شد و تنها جرم سوریه حمایت از مقاومت است.

ایشان خاطر نشان كردند: امریكاییها و برخی كشورهای غربی می خواهند انتقام شكست های اخیر خود در منطقه ازجمله مصر و تونس را، در سوریه بگیرند.

ایشان خاطرنشان كردند: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه، حمایت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم این كشور و مخالفت با دخالت امریكا و كشورهای دنباله رو آن، در مسائل داخلی سوریه است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به سخنان اعضای جهاد اسلامی فلسطین درخصوص پیشرفتهای علمی چشمگیر و خیره كننده در ایران، تأكید كردند: حركتهای علمی در كشور، وسیع و در همه بخشهای علمی و فناوری است و در برخی موارد نیز برای بسیاری از افراد غیرقابل تصور است.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار امیدواری كردند: این حركتهای علمی در دیگر كشورهای اسلامی همچون مصر، تونس و لیبی بوقوع بپیوندد و امت اسلامی به توانایی های بالای علمی و فناوری دست پیدا كنند.

آقای رمضان عبدالله دبیركل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار ضمن تبریك ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از تحولات فلسطین بویژه غزه ارائه كرد و گفت: بیداری اسلامی و تحولات منطقه فرصت بسیار مغتنم برای ملتهای مسلمان بویژه مردم فلسطین است و همه باید مراقب فتنه انگیزیهای دشمنان باشند.

وی افزود: تمدن اسلامی بار دیگر، بازگشت به دوران اوج و شكوه خود را آغاز كرده و جمهوری اسلامی ایران نقش ممتاز و بی بدیلی در اوج گیری مجدد تمدن اسلامی دارد و به همین دلیل جبهه استكبار فشارهای خود را بر ایران تشدید كرده است.

دبیركل جهاد اسلامی فلسطین همچنین با اشاره به تحولات سوریه گفت: غربیها تلاش دارند تا سوریه را كه پایگاه مقاومت در منطقه است، از جبهه مقاومت بگیرند.

آقای دكتر محمد از رهبران جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار از آخرین وضعیت غزه گزارشی ارائه كرد و با اشاره به پیشرفتهای علمی شگرف جمهوری اسلامی ایران، آن را مایه افتخار همه مسلمانان دانست.

سیام **1708



:: برچسب‌ها: هالووین , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()