نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،'رضا عباسی' روز سه شنبه درهمایش سراسری اطلاع‌ رسانی انجمن‌های صنفی كوره‌ پزخانه‌ها ، پیگیری و تلاش مدیران و كاركنان صندوق تامین ‌اجتماعی را منجر به رفع بسیاری از مشكلات و برآورده شدن خواسته‌های كارگران كوره‌پزخانه‌ها دانست .

وی اظهار داشت: با وجود حمایت‌های زیادی كه از كارگران كوره‌ پزخانه‌ها شده اما هنوز هم برخی مشكلات پا برجا است كه امیدواریم صندوق تامین ‌اجتماعی برای رفع این مشكلات اقدام كند.

عباسی، مفقود شدن سوابق گذشته برخی كارگران و اعلام ترك كار غیرواقعی توسط برخی كارفرمایان را از مهمترین مشكلات پیش‌روی كارگران كوره ‌پزخانه‌ها برشمرد.

وی درباره تكلیف قانون برنامه پنجم توسعه برای بازنگری در قانون تامین‌ اجتماعی گفت:‌ قانون پیشنهادی كانون كاركنان بازنشسته صندوق تامین اجتماعی با تعامل سازنده با شركای اجتماعی ودریافت نظر كانون‌های كارگران، بازنشستگان و كارفرمایان تنظیم شده است.

وی اظهار امیدواری كرد این قانون پیشنهادی در زمان بازنگری در دولت و مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

اجتمام**9188**1572



:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ' محمد جعفر محمد زاده' عصر سه شنبه در اختتامیه سومین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری ها به یارانه های مطبوعات اشاره كرد و افزود: به طور قطع یارانه ای كه از سوی دولت به مطبوعات اختصاص می یابد با توجه به شمار نشریات در كشور، رقم قابل توجهی نیست.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به این شرایط معیار پرداخت یارانه، شاخص های كمی و كیفی است و تلاش داریم این شاخص ها را واضح و شفاف كنیم.

محمد زاده گفت: به عنوان مثال مدیر مسوول یكی از نشریات به مبلغ یارانه خود اعتراض بسیاری داشت كه در بررسی های به عمل آمده از چاپخانه این نشریه مشخص شد، شمارگان آن 500 نسخه در روز است كه یارانه اختصاص یافته برای 40 ماه این نشریه كفایت می كند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره جشنواره های فصلی مطبوعات و خبرگزاری ها خبر داد و گفت: در این جشنواره برترین های یك سال گذشته جشنواره فصلی با هم به رقابت می پردازند.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه جشنواره جشنواره ها سال آینده برگزار خواهد شد گفت: برنامه های این جشنواره در حال طراحی است و صحبت های اولیه و جلسات كارشناسی نیز برگزار شده است.

محمد زاده با تاكید بر اینكه همه برنامه های معاونت مطبوعاتی بر محور توسعه كیفی استوار است افزود: در یكسال گذشته 850 نشریه از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار دریافت كرده اند كه این رقم، معادل یك سوم كل مجوزهای صادر شده در یكسال گذشته است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم اكنون یك صف طولانی برای كسب مجوز انتشار نشریات وجود دارد كه وظیفه معاونت مطبوعاتی و هیات نظارت پاسخگویی به این انتظارات است.

وی با بیان اینكه توسعه كیفی مطبوعات جز در سایه توسعه كمی اتفاق نمی افتد گفت: باید خبرگزاری ها و نشریات كشور به قدری وسیع و گسترده باشد تا از دل این كمیت، یك رسانه با كیفیت ایجاد شود.

محمد زاده با یادآوری اینكه نمایشگاه مطبوعات امسال از رشد مطلوبی در تمامی حوزه ها برخوردار بود افزود: طبق آمارهای موجود، بالغ بر یك میلیون و 50 هزار نفر از نمایشگاه مطبوعات امسال بازدید كردند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه به نوسانات اخیر بازار ارز در كشور اشاره كرد و گفت: به طور حتم یكی از قربانیان اتفاقات اخیر بازار ارز، مطبوعات هستند.

اجتمام**9140**1569**



:: برچسب‌ها: سبز , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از سایت رسمی اینترنتی باشگاه استقلال تهران، تمرین تیم فوتبال استقلال، ساعت 13 امروز (سه شنبه) در ورزشگاه شهید دستگردی آغاز شد و بارش برف در تهران، فضای تمرین را تحت ‌تاثیر قرار داده بود.

'جواد زرینچه' عضو هیات مدیره و مشاور فنی باشگاه استقلال و 'شاهرخ بیانی' پیشكسوت باشگاه استقلال در محل تمرین آبی پوشان پایتخت حضور یافتند و 'منصور پورحیدری' سرپرست تیم استقلال در 20 دقیقه پایانی به محل تمرین آمد.

بازیكنانی كه در دیدار مقابل تیم تراكتورسازی تبریز در تركیب ثابت تیم استقلال حضور داشتند، پس از حدود یك ‌ساعت تمرین به خانه رفتند.

البته 'خسرو حیدری' و 'جی لوید ساموئل' كه به دلیل دریافت كارت زرد در دیدار مقابل تراكتورسازی از حضور در شهرآورد محروم شدند، در كنار سایر بازیكنان تیم استقلال تمرین كردند.

بازیكنان تیم استقلال پس از انجام حركات كششی و گرم كردن بدن، فوتبال 5 به 2 را در دستور كار خود قرار دادند و سپس به انجام كارهای تاكتیكی و سرعتی پرداختند.

تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران در هفتاد و چهارمین شهرآورد سرخابی های پایتخت، ساعت 18 روز پنجشنبه (پس فردا) در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یكدیگر می روند.

7537 / 1589



:: برچسب‌ها: قرمز , دریا , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، این دیدار در چارچوب همكاری های مسوولان كمیته ملی المپیك با روسای كمیته ملی المپیك دیگر كشورها و مسوولان فدراسیون های بین المللی رشته های مختلف ورزشی برای عقد تفاهم نامه و گسترش ارتباطات ورزشی صورت گرفته است.

علی آبادی بعد از سفر به لندن برای حضور در نشست های تخصصی بازی های المپیك 2012 لندن، سفری به ایتالیا داشت تا با مسوولان ورزشی این كشور دیدار و گفت و گو كند.

در این سفر، رییس كمیته ملی المپیك و نایب رییس شورای المپیك آسیا ضمن دیدار با ماریو پسكانته نایب رییس ایتالیایی كمیته بین المللی المپیك، خواستار افزایش همكاری ها و ارتباطات ورزشی بین ایران و كمیته بین المللی المپیك IOC در زمینه های مختلف شد.

علی آبادی در دیدار با پسكانته عنوان داشت: در سالیان اخیر با حمایت دولت، سرمایه گذاری وسیعی در بخش تقویت زیرساخت های ورزشی و افزایش سرانه آن صورت گرفته و شاهد جهش عظیمی در ابعاد همگانی و قهرمانی در ورزش ایران بوده ایم به

طوریكه در بازی های آسیایی 2010 نمایندگان ایران توانستند به عنوان چهارمی این رقابت ها دست یابند.

وی ادامه داد: كمیته ملی المپیك ایران برای ادامه روند رو به رشد ورزش خود در عرصه بین المللی از هیچ كوششی دریغ نخواهد كرد و انتظار داریم شما كه نایب رییس ژاگ روگ رییس كمیته بین المللی المپیك هستید ضمن حمایت از ایران در این كمیته، ما را یاری كنید.

سپس پسكانته نایب رییس كمیته بین المللی المپیك ضمن خوشامد گویی به رییس كمیته ملی المپیك كشورمان عنوان داشت: ایران و ایتالیا از دیر باز با یكدیگر قرابت فرهنگی و تاریخی داشته و موفقیت های ورزشكارارن ایرانی در عرصه جهانی و رقابت های گزینشی المپیك نشان می دهد در طول این سال ها كارهای موثری از سوی مسوولان ایرانی صورت گرفته كه بدون شك در این بین كمیته ملی المپیك در آن نقش بسزایی داشته است.

وی ادامه داد: به عنوان عضوی از خانواده بزرگ المپیك مطمئن باشید آماده ایم تا تجربیات خود را در اختیار ایرانیان قرار دهیم و بر برگزاری اردوهای مشترك و ضرورت همكاری ورزشی بین دو كشور تاكید داریم و آماده ایم در كشورمان میزبان مربیان ایرانی در دوره های آموزشی باشیم.

در ادامه این سفر علی آبادی دیداری نیز با لوچیانو روسی نایب رییس فدراسیون بین المللی تیراندازی و رییس فدراسیون اهداف پروازی ایتالیا داشت.

1346 / 1589



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , نیویورک , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

11 بهمن 1359

گروگان های آمریكایی آزاده شده در گفتگو با رسانه ها از رفتار دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ابراز رضایت كردند.

آنان در سی‌ام دی ماه سال 1359پس از گذشت 444 روز، كه توسط دانشجویان پیرو خط امام در لانه جاسوسی آمریكا در تهران به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند.

11 بهمن 1357

جمع زیادی از شیعیان لبنان با ارسال نامه‌ای به مراجع قم اعلام كردند حاضرند در كنار ملت ایران با رژیم پهلوی مبارزه كنند و در این راه به شهادت برسند.

11 بهمن 1357

ساعت 5/3 بعد از نیمه شب 'امام‌خمینی'(ره) با یك فروند هواپیمای ایرفرانس فرودگاه پاریس را به مقصد تهران ترك كردند ، همزمان میلیونها استقبال كننده در مسیر حركت 'امام‌‌خمینی'(ره) در انتظار دیدار ایشان بودند.

11 بهمن 1357

دولت اعلام كرد فردا به مناسبت فرود هواپیمای امام خمینی(ره)، فرودگاه مهرآباد از اول صبح تا ساعت 11صبح به روی سایر هواپیماها بسته است.

11 بهمن 1357

'امام خمینـی'(ره) قبل از تـرك فرانسه در پیامـی از مهمان نوازی مردم و دولت فرانسه بـه ویژه اهالی دهكده نوفل لـوشاتـو تشكر كردند.

11 بهمن 1357

امام(ره) قبل از حركت به سوی ایران به نزدیكان خود فرمودند: 'من بیعت خود را از شما برداشتم ما به طرف كار بزرگی می رویم شما هم جانتان را به خطر نیندازید.'

11 بهمن 1357

از طرف كمیته برگزاری مراسم استقبال اطلاعیه ای انتشار یافت و در آن مقررات و ضوابط استقبال تشریح شد.

11 بهمن 1357

میلیون ها نفر از مردم شهرستان ها برای استقبال از امام (ره) وارد تهران شدند.

11 بهمن 1357

بیش از یك هزار و 200 آمریكائی با سه هواپیمای نظامی تهران را به مقصد كشور خود ترك كردند.

11 بهمن 1357

'شاپوربختیار' گفت: دولت نمی تواند تحمل كند كه هزاران نفر همه روزه آشوب و اغتشاش در مدارس و دانشگاه ها، به راه بیندازند و دولت با آنها برخورد نكند.

11 بهمن 1357

در تهران و شهرستانها بیشتر مردم در خیابان ها حضور مداوم دارند، فرماندار نظامی تهران نیز اجتماعات را به مناسبت ورود امام خمینی(ره) به ایران، به مدت سه روز آزاد اعلام كرد.

11 بهمن 1357

رادیو كلن آلمان پیرامون مسائل ایران گفت: یگانهای نیرومند نظامی به پایتخت منتقل شدند، تانك ها و زره پوش ها در خیابانهای مهم تهران به راه افتادند. شهر تهران صددرصد حالت جنگی به خود گرفت و نمایش قدرت به روی صحنه آمده است.

11 بهمن 1357

'شاپوربختیار' طی مصاحبه ای با رادیو بی بی سی گفت كه با هرگونه كوشش در جهت ایجاد دولتی دیگر شدیداً مقابله می كند.

11 بهمن 1355

آیت الله غلامرضا محمدی انجدانی دراراك دیده ازجهان فروبست . او مدتی عهده دارمدیریت حوزه علمیه اراك و همچنین امامت جمعه این شهر بود.

11 بهمن 1343

كابینه 'امیرعباس هویدا' از مجلس شورای ملی رأی اعتماد گرفت.

11 بهمن 1335

لوله‌كشی نفت اهواز به پایان رسید. طول این لوله 1200 كیلومتر و هزینه آن نیز 12 میلیون پوند اعلام شد.

11 بهمن 1296

لنین رهبر حكومت بلشویكی روسیه ، بدنبال به رسمیت شناختن حكومتش توسط ایران، اعلام كرد قشون روس كه قبلا قسمتی از خاك ایران را اشغال كرده بود، به زودی خاك ایران را ترك می كند.

11 بهمن 1267

امتیاز تأسیس بانك شاهنشاهی ایران با دخالت سر درومندولف وزیر مختار انگلیس درتهران به بارون ژولیوس دورویتر واگذار شد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ' محمد جعفر محمد زاده' عصر سه شنبه در اختتامیه سومین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری ها به یارانه های مطبوعات اشاره كرد و افزود: به طور قطع یارانه ای كه از سوی دولت به مطبوعات اختصاص می یابد با توجه به شمار نشریات در كشور، رقم قابل توجهی نیست.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به این شرایط معیار پرداخت یارانه، شاخص های كمی و كیفی است و تلاش داریم این شاخص ها را واضح و شفاف كنیم.

محمد زاده گفت: به عنوان مثال مدیر مسوول یكی از نشریات به مبلغ یارانه خود اعتراض بسیاری داشت كه در بررسی های به عمل آمده از چاپخانه این نشریه مشخص شد، شمارگان آن 500 نسخه در روز است كه یارانه اختصاص یافته برای 40 ماه این نشریه كفایت می كند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره جشنواره های فصلی مطبوعات و خبرگزاری ها خبر داد و گفت: در این جشنواره برترین های یك سال گذشته جشنواره فصلی با هم به رقابت می پردازند.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه جشنواره جشنواره ها سال آینده برگزار خواهد شد گفت: برنامه های این جشنواره در حال طراحی است و صحبت های اولیه و جلسات كارشناسی نیز برگزار شده است.

محمد زاده با تاكید بر اینكه همه برنامه های معاونت مطبوعاتی بر محور توسعه كیفی استوار است افزود: در یكسال گذشته 850 نشریه از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار دریافت كرده اند كه این رقم، معادل یك سوم كل مجوزهای صادر شده در یكسال گذشته است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم اكنون یك صف طولانی برای كسب مجوز انتشار نشریات وجود دارد كه وظیفه معاونت مطبوعاتی و هیات نظارت پاسخگویی به این انتظارات است.

وی با بیان اینكه توسعه كیفی مطبوعات جز در سایه توسعه كمی اتفاق نمی افتد گفت: باید خبرگزاری ها و نشریات كشور به قدری وسیع و گسترده باشد تا از دل این كمیت، یك رسانه با كیفیت ایجاد شود.

محمد زاده با یادآوری اینكه نمایشگاه مطبوعات امسال از رشد مطلوبی در تمامی حوزه ها برخوردار بود افزود: طبق آمارهای موجود، بالغ بر یك میلیون و 50 هزار نفر از نمایشگاه مطبوعات امسال بازدید كردند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه به نوسانات اخیر بازار ارز در كشور اشاره كرد و گفت: به طور حتم یكی از قربانیان اتفاقات اخیر بازار ارز، مطبوعات هستند.

اجتمام**9140**1569**



:: برچسب‌ها: شهری , بریتانیا , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

امام حسن عسكری(ع) یازدهمین پیشوای شیعیان، در سال 232 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. پدر بزرگوار ایشان 'امام هادی(ع)' و مادر ارجمندشان 'حدیث' بود.

كنیه ایشان ابومحمد و از القاب آن امام همام ابن رضا، زكي، خالص، صامت، سراج، خاص و عسكری است.

امام حسن عسكری(ع) دوران كودكی خویش را در سامرا سپری كرد و تحت تربیت پدر آماده رسالتی سنگین شد اما در 22 سالگی پدر را از دست داد و امامت را به مدت شش سال بر عهده گرفت.

دوران امامت امام حسن عسكری(ع) همزمان با جور و بی عدالتی خلفای عباسی چون متوكل، منتصر، مستعین، معتز، مهتدی و معتمد عباسی بود.

حاكمان عباسی در دوران خلافت خود با اعمال فشار و محدودیت نسبت به امامان سعی می كردند هماره موانعی را برای توقف رسالت دینی و تاریخی آنها ایجاد كنند و این محدودیت ها در دوران امام حسن عسكری(ع) به اوج خود رسید و شدت بیشتری یافت.

خلفای عباسی كه بر طبق روایات گوناگون از وجود مهدی موعود فرزند امام حسن عسكری(ع) می ترسیدند، پیوسته مراقب زندگی امام بودند و لحظه ای از آزار و اذیت دریغ نمی كردند و برای بقا خلافت خود امام حسن عسكری(ع) را به زندان افكندند.

اما امام (ع) از راه های مختلف با مردم ارتباط برقرار می كرد و امامت فرزندشان امام زمان(عج) را به آنها نوید می داد و آنها را برای عصر غیبت آماده می كرد.

فعالیت های امام برای آماده كردن مردم به جهت حضور امامی غایب با عنایت الهی، سبب خشم خلفای عباسی شد به گونه ای كه آنان از هر تلاش برای مخدوش ساختن چهره ایشان مضایقه نمی كردند اما این اعمال هر روز بر جایگاه معنوی امام(ع) می افزود.

ازقول این حضرت روایات بسیاری مطرح كردند كه از جمله آنها می توان به دو روایت زیر اشاره كرد:

- هركس بر مركب باطل سوار شود، در سرزمین پشیمانی فرود خواهد آمد.

- دو خصلت، بالاترین اوصاف است: ایمان به خداوند و سودمند بودن برای برادران دینی.

معتمد عباسی كه از نفوذ معنوی امام حسن عسكری(ع) می ترسید و وجود ایشان را زنگ خطری برای زوال حكومت خویش می دید، سرانجام ایشان را در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری در توطئه ای مسموم و به شهادت رساند.

آرامگاه آن حضرت در سامرا میعادگاه عاشقان اهل بیت است.

اینك در سالروز شهادت این مطهرترین انسان زمان، عاشقان ولایت و امامت دست دعا به سوی ذات احدیت بلند می كنند و با شفاعت جستن از این امام همام فریاد برمی آورند كه ما دل در هوای فرزند تو، امام زمان، امام مستضعفان و دوازدهمین خورشید ولایت داریم تا با نفس گرم و روحانیش عدالت و آزادگی را نوید دهد؛ پس شفاعت كن كه با ظهور نورانی خود گم كردگان راه را راهبر و درماندگان را فریادرس باشد.

تو ظهور پسر خویش طلب كن ز خدا / چون كه مقبول خداوند، دعای تو بُوَد

اطلاع**9128**9131**



:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'جلال محمدی'، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش برف، كه از بامداد امروز شروع شده تردد در این محور به كندی صورت می گیرد.

وی تاكید كرد: رانندگانی كه قصد تردد در این مسیر را دارند باید وسایط نقلیه خود را به زنجیر چرخ و دیگر وسایل ایمنی مجهز كنند.

رییس اداره راه و ترابری مهاباد اظهار كرد: دو راهدارخانه در محور مهاباد - سردشت و در روستاهای 'كیتكه' و 'كله گاوی' مستقر هستند كه عملیات برفروبی و نمك پاشی این محورها را انجام می دهند.

وی افزود: یك راهدارخانه راه روستایی نیز در روستای 'میرسه' فعال می باشد و به طور كلی امكان اسكان موقت مسافران در تمامی راهدارخانه ها وجود دارد.

محمدی اضافه كرد: در سال جاری بیش از 15هزار تن شن و 850تن نمك خریداری شده كه در بین راهدارخانه های شهرستان توزیع شده است.

در محور مهاباد - سردشت به طول110كیلومتر دو گردنه سخت گذر و كوهستانی 'جواله رشان' و 'زمزیران' وجود دارد.

7512/645/245



:: برچسب‌ها: شهری , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid


:: برچسب‌ها: سنگ , اتومبیل , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد: تا سی سال آينده منابع طبيعی کم شده و يک سوم از مردم دنيا در فقر زندگی خواهند کرد

گزارش جدید سازمان ملل متحد می گوید، تا سال ۲۰۴۰ میلادی، یعنی کمتر از سی سال دیگر، جمعیت جهان از ۷ میلیارد نفر به ۹ میلیارد خواهد رسید و بشریت با کمبود منابع طبیعی و فقر روبه‌رو خواهد شد.

بنا به این گزارش، زمان زیادی برای تولید مواد غذایی، آب و انرژی بیشتر در دنیا باقی نمانده است و برای پیشگیری از این فرجام، به یک برنامه سیاسی اقتصادی جدید نیاز است.

تدوین این برنامه در دستور کار کنفرانسی است به نام توسعه پایا که قرار است در ماه ژوئن امسال یعنی حدود ۵ ماه دیگر، در شهر ریو دو ژانیروی برزیل برگزار شود.

طبق این گزارش، نیاز جمعیت جهان به غذا تا ۲۰ سال آینده ۵۰ درصد، به انرژی ۴۵ درصد و به آب ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

تا آن زمان هم به دلیل تغییرات زیست محیطی، منابع انرژی کمتری در دسترس خواهد بود.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، می گوید که رشد اقتصادی فشار بیشتری بر منابع طبیعی می آورد.

کارشناسان ارشد سازمان ملل در زمینه توسعه پایا در این گزارش نوشته اند که تلاشها برای استفاده بهینه از منابع طبیعی به اندازه کافی سریع نیست و بهره وری باید افزایش یابد.

" طرحهای توسعه جهانی فعلی، پایا نیستند و باید تغییر اساسی در اقتصاد دنیا به وجود آید."

این مقامها می گویند: "حاشیه رفتن کاری را از پیش نمی برد. رکود اقتصادی کنونی در جهان به یک تحول اساسی احتیاج دارد."

به گفته این کارشناسان،" طرحهای موجود برای توسعه جهانی پایا نیستند و برای رسیدن به ثبات، باید تغییر اساسی در آنها به وجود آید."

هر چند شمار افرادی که در فقر زندگی می کنند از سال ۱۹۹۰ تا کنون از ۴۶ درصد به ۲۷ درصد کاهش یافته است و رشد اقتصادی هم از سال ۱۹۹۲ به ۷۵ درصد افزایش یافته است، شیوه زندگی پیشرفته و تغییر در عادات افراد، منابع طبیعی را در معرض تهدید قرار داده است.

بیش از ۵ میلیون هکتار از جنگلها در سال از بین می روند. ۸۵ درصد از انواع ماهیهای خوراکی در معرض صید بیش از حد قرار دارند. گاز دی اکسید کربن ۳۸ درصد افزایش یافته است. گرمایش زمین هم موجب باعث بالا آمدن سطح دریا و تغییرات آب و هوایی می شود.

راه حل

در این گزارش از دولت ها خواسته شده اهداف خود را مشخص کنند و با سازمان های بین المللی برای ساخت یک "انقلاب زیست محیطی" همکاری کنند.

این دولتها باید بکوشند با صرفه جوئی در مصرف منابع طبیعی، تولید را دوبرابر کنند و از مصرف منابع طبیعی بکاهند.

از منابع آب و اکوسیستم دریایی باید به درستی استفاده کرد.

دسترسی به انرژی پایای ارزان، باید تا سال ۲۰۳۰ میلادی راحت تر شود.

تا سال ۲۰۲۰ برای اینکه اوضاع اقتصادی بهبود یابد، باید قیمت سوخت و منابع طبیعی را از طریق مقررات مالیاتی تعیین کرد و دولت ها نباید برای سوخت های فسیلی یارانه ای پرداخت کنند.

بانک ها و موسسه های اعتباری باید به فکر سرمایه گذاری در توسعه پایا باشند و دانشمندان باید رابطه سیاست و علم را قوی تر سازند.

سازمان ملل متحد هم باید برای راهنمایی سازمانهای بین المللی، یک مشاور ارشد علمی انتخاب کند.



:: برچسب‌ها: پرندگان , د , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()