نوشته شده توسط : breketid

این كتاب به بررسی تطبیقی آزادی‌ها، امتیازها، محدودیت‌ها، جرایم، كیفرها و نظام دادرسی دو كشور ایران و آمریكا می‌پردازد.

مطبوعات در طول تاریخ بشر، به عنوان ركن چهارم دموكراسی، همواره یكی از زمینه‌های چالش‌برانگیز در بحث افكار عمومی و پاسخگو كردن مسوولان در قبال نیازهای عمومی و جامعه بوده‌اند.

در این میان علی‌رغم پیشرفت‌ فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، هر چند دگرگونی‌های بسیاری در شیوه اطلاع‌رسانی و انتشار نشریات ایجاد شده، اما این تحولات هیچگاه موجب كاهش نقش این رسانه در اطلاع‌رسانی به جامعه و مخاطبان نشده‌ است.

در این كتاب می خوانیم : مطبوعات بنابر رسالت خود و اهدافی كه دارند، هم در قانون اساسی و هم در قانون مطبوعات دارای حقوقی هستند. بخصوص با افزایش تعداد روزنامه‌ها و مجله‌ها در دوران پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و نیز گوناگونی بینش‌های اجتماعی و فرهنگی نشریات، شرایط مساعدتری برای فضای عمومی مطلوب فعالیت‌های مطبوعاتی فراهم شده كه تحت تأثیر این شرایط توجه به تحكیم و تقویت قانون برای حفظ و حراست از آزادی مطبوعات و نیز حدود و حقوق آن فزونی یافته است. بنابراین آزادی در حوزه مطبوعات باید در راستای سیاست‌ها و اهداف آنها باشد و كاركرد مطبوعات به عنوان رسانه عمومی در جامعه مدنظر قرار گیرد.

نویسنده این كتاب با بررسی حقوق نشریات در جمهوری اسلامی ایران و تطبیق آن با حقوق نشریات در ایالات متحده آمریكا، پنجره تازه‌ای را در این حوزه می گشاید.

كتاب حقوق مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریكا در 314 صفحه و شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 40 هزار ریال توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به بازار كتاب عرضه شد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: غذا , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از بیروت، 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به موضوع اعطای روادید به مسافران لبنانی و ایرانی در مبادی ورودی دو كشور گفت: به مناسبت 12 بهمن (تاریخ ورود امام خمینی(ره) به ایران) مصوبه دولت لبنان در این خصوص اجرا خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ضمن شرح روند اعطای روادید به مسافران ایرانی و لبنانی در مبادی ورودی دو كشور گفت: اگر مسافران ایرانی به مدت یك ماه به لبنان سفر كنند، نیازی به دریافت روادید از سفارت این كشور در تهران ندارند ولی این بدان معنا نیست كه روادید میان دو كشور مانند آنچه میان سوریه و ایران وجود دارد، لغو شده است.

وی افزود: اگر این مسافران بیشتر از یك ماه در لبنان اقامت داشته باشند، باید نسبت به دریافت روادید از سفارت لبنان در تهران یا مراجع ذی ربط در بیروت اقدام كنند.

ركن آبادی افزود: بنا به اعلام رسمی مراجع ذی صلاح لبنان به سفارت ایران در بیروت، از 12 بهمن مصوبه اعطای روادید مجانی در مبانی ورودی لبنان به مدت دو ماه اجرا خواهد شد و پس از آن این امر تابع اقدام متقابل ایران خواهد بود كه با توجه به موافقت دولت ایران با رایگان بودن روادید یك ماهه برای شهروندان لبنانی، مشكلی در اجرای دائم این مصوبه ایجاد نخواهد شد.

هیأت دولت لبنان دراواخر شهریور 1390اعطای روادید به مسافران ایرانی در مبادی ورودی را تصویب كرد.

خاور**1030**1609



:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، روزنامه 'الریاض' عربستان سعودی روز سه شنبه نوشت: 'علی عیسی' رییس فدراسیون هندبال بحرین پس از دیدار تیم كشورش با قطر در پانزدهمین دوره مسابقه های هندبال جام ملت های آسیا كه در شهر جده عربستان سعودی در حال برگزاری است، داوران كروات این دیدار را به دریافت رشوه برای شكست تیمش متهم كرد.

كمیته انضباطی كنفدراسیون هندبال آسیا تاكید كرد: در صورت تكرار این اظهارات، از حضور رییس فدراسیون هندبال بحرین در سالن مسابقات تا پایان این مسابقه ها جلوگیری خواهد كرد.

براساس این گزارش، كنفدراسیون هندبال آسیا همچنین 'اسماعیل باقر' سرمربی تیم ملی هندبال بحرین را به دلیل تهمت و زدن افترا به داوران این مسابقه، به پرداخت یك هزار دلار و محرومیت از یك دیدار محكوم كرد.

'علی عیسی' این اتهام را رد كرد و گفت: به داوران دیدار یاد شده اتهام رشوه نزده است و در صورت اثبات این موضوع، از فدراسیون هندبال بحرین استعفا خواهد كرد.

در همین حال سرپرست فنی پانزدهمین دوره مسابقات هندبال جام ملت های آسیا در این باره اظهار داشت: گزارش ها حاكیست كه رییس فدراسیون هندبال بحرین به داوران كروات دیدار یاد شده تهمت دریافت رشوه زده است.

'جاسم ذیاب' اضافه كرد: این اقدام در حضور رییس كمیته داوران فدراسیون بین المللی هندبال به داوران كروات زده شده است و او مستحق جریمه است.

وی تاكید كرد: داوری های مسابقات هندبال جام ملت های آسیا خالی از اشتباه نیست اما این اشتباهات مغرضانه و تاثیرگذار نیست.

7132 / 1589



:: برچسب‌ها: آب , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، منابع خبری روز سه شنبه اعلام كردند سفر ' لیم سونگ نام ' به روسیه هفته آینده انجام می شود.

هدف از این سفر پیشبرد طرح عاری سازی منطقه از سلاح های هسته ای بیان شده است.

وی قرار است در روسیه با ' ایگور مورگولف ' معاون وزیر خارجه آن كشور دیدار و گفت و گو كند.

زمان دقیق این ملاقات اعلام نشده است.

وی قبل از سفر به روسیه با ' كورت كمپل ' معاون وزیر خارجه آمریكا در امور آسیای شرقی و اقیانوس آرام دیدار و با وی درباره از سرگیری مذاكرات شش جانبه هسته ای پكن بحث و تبادل نظر خواهد كرد.

مذاكرات شش جانبه هسته ای از سال 2008 تاكنون به دلیل اختلاف های كره شمالی و آمریكا برگزار نشده است.

كره جنوبی ، كره شمالی ، چین ، ژاپن ، روسیه و آمریكا كشورها عضو مذاكرات شش جانبه هسته ای هستند.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: هندوستان , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

11 بهمن 1359

گروگان های آمریكایی آزاده شده در گفتگو با رسانه ها از رفتار دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ابراز رضایت كردند.

آنان در سی‌ام دی ماه سال 1359پس از گذشت 444 روز، كه توسط دانشجویان پیرو خط امام در لانه جاسوسی آمریكا در تهران به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند.

11 بهمن 1357

جمع زیادی از شیعیان لبنان با ارسال نامه‌ای به مراجع قم اعلام كردند حاضرند در كنار ملت ایران با رژیم پهلوی مبارزه كنند و در این راه به شهادت برسند.

11 بهمن 1357

ساعت 5/3 بعد از نیمه شب 'امام‌خمینی'(ره) با یك فروند هواپیمای ایرفرانس فرودگاه پاریس را به مقصد تهران ترك كردند ، همزمان میلیونها استقبال كننده در مسیر حركت 'امام‌‌خمینی'(ره) در انتظار دیدار ایشان بودند.

11 بهمن 1357

دولت اعلام كرد فردا به مناسبت فرود هواپیمای امام خمینی(ره)، فرودگاه مهرآباد از اول صبح تا ساعت 11صبح به روی سایر هواپیماها بسته است.

11 بهمن 1357

'امام خمینـی'(ره) قبل از تـرك فرانسه در پیامـی از مهمان نوازی مردم و دولت فرانسه بـه ویژه اهالی دهكده نوفل لـوشاتـو تشكر كردند.

11 بهمن 1357

امام(ره) قبل از حركت به سوی ایران به نزدیكان خود فرمودند: 'من بیعت خود را از شما برداشتم ما به طرف كار بزرگی می رویم شما هم جانتان را به خطر نیندازید.'

11 بهمن 1357

از طرف كمیته برگزاری مراسم استقبال اطلاعیه ای انتشار یافت و در آن مقررات و ضوابط استقبال تشریح شد.

11 بهمن 1357

میلیون ها نفر از مردم شهرستان ها برای استقبال از امام (ره) وارد تهران شدند.

11 بهمن 1357

بیش از یك هزار و 200 آمریكائی با سه هواپیمای نظامی تهران را به مقصد كشور خود ترك كردند.

11 بهمن 1357

'شاپوربختیار' گفت: دولت نمی تواند تحمل كند كه هزاران نفر همه روزه آشوب و اغتشاش در مدارس و دانشگاه ها، به راه بیندازند و دولت با آنها برخورد نكند.

11 بهمن 1357

در تهران و شهرستانها بیشتر مردم در خیابان ها حضور مداوم دارند، فرماندار نظامی تهران نیز اجتماعات را به مناسبت ورود امام خمینی(ره) به ایران، به مدت سه روز آزاد اعلام كرد.

11 بهمن 1357

رادیو كلن آلمان پیرامون مسائل ایران گفت: یگانهای نیرومند نظامی به پایتخت منتقل شدند، تانك ها و زره پوش ها در خیابانهای مهم تهران به راه افتادند. شهر تهران صددرصد حالت جنگی به خود گرفت و نمایش قدرت به روی صحنه آمده است.

11 بهمن 1357

'شاپوربختیار' طی مصاحبه ای با رادیو بی بی سی گفت كه با هرگونه كوشش در جهت ایجاد دولتی دیگر شدیداً مقابله می كند.

11 بهمن 1355

آیت الله غلامرضا محمدی انجدانی دراراك دیده ازجهان فروبست . او مدتی عهده دارمدیریت حوزه علمیه اراك و همچنین امامت جمعه این شهر بود.

11 بهمن 1343

كابینه 'امیرعباس هویدا' از مجلس شورای ملی رأی اعتماد گرفت.

11 بهمن 1335

لوله‌كشی نفت اهواز به پایان رسید. طول این لوله 1200 كیلومتر و هزینه آن نیز 12 میلیون پوند اعلام شد.

11 بهمن 1296

لنین رهبر حكومت بلشویكی روسیه ، بدنبال به رسمیت شناختن حكومتش توسط ایران، اعلام كرد قشون روس كه قبلا قسمتی از خاك ایران را اشغال كرده بود، به زودی خاك ایران را ترك می كند.

11 بهمن 1267

امتیاز تأسیس بانك شاهنشاهی ایران با دخالت سر درومندولف وزیر مختار انگلیس درتهران به بارون ژولیوس دورویتر واگذار شد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: ماکرو , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

آشوب طلبان سوری با هدف ایجاد فرصت در جهت اثبات ادعای دخالت ایران در سوریه، روز 29 آذر ماه (20 دسامبر 2011) پنج مهندس ایرانی شاغل در نیروگاه «جندر» را ربودند. تنها به فاصله چند ساعت، فیلمی از افراد ربوده شده در سایت ها و پایگاه های اینترنتی عربی زبان منتشر شد. 'سپاه فاروق' كه وابسته به گروهك موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' است، مسوولیت این آدم ربایی را به عهده گرفت، 8 بهمن یعنی بعد از گذشت بیش از یك ماه از آن ماجراجویی و پس از ربوده شدن 11‏ زائر ایرانی در سوریه، دومین ویدیو از 5 ایرانی ربوده شده منتشر شد.

در این گزارش تصویری كه پیشتر از سوی رسانه ها و سایت های عربی مورد استقبال واقع شده افراد ربوده شده با محاسن بلند و لباس های مشكی و در كنار یك قبضه سلاح! نشان داده شده اند. یكی از این افراد كه به عنوان سرپرست و سخنگوی این گروه معرفی شده است، با در دست داشتن 'كارت پایان خدمت سربازی'! كه البته ساعاتی بعد به 'كارت عضویت سپاه پاسداران'! تغییر داده شد، اعتراف می كند كه از سوی ایران و برای همكاری با نیروهای امنیتی سوریه به این كشور وارد شده است.

نكته جلب توجه این است كه این ربایندگان و رسانه های وابسته به آنها مصرانه و برای موجه نشان دادن اقدام غیرانسانی خود تلاش می كنند هویت و شغل این شهروندان عادی را پنهان نمایند. در حالی كه رسانه های مستقل بارها اذعان كرده اند كه این پنج نفر همان پنج مهندس ایرانی هستند كه از یك ماه پیش ربوده شده اند و همچنین تاكید می كنند كه سازمان جاسوسی فرانسه در این آدم ربایی نقش داشته است.

روزنامه دیلی استار روز گذشته از بیروت به نقل از شبكه تلویزیونی انگلیسی زبان 'پرس تی وی' گزارش داد كه 5 تبعه ایرانی كه ماه دسامبر (آذر ماه) در سوریه ربوده شدند، به شمال لبنان انتقال یافته اند.

این روزنامه در این گزارش آورد: شبكه تلویزیونی 'پرس تی وی' این خبر را از یك منبع در شمال لبنان نقل كرد و منبع مزبور را یك شخصیت قبیله ای در شمال این كشور خواند كه خواسته است نامش فاش نشود.

شبكه تلویزیونی پرس تی وی 21 دسامبر(30 آذر) گزارش داد كه 5 تكنیسین ایرانی مشغول به كار در سوریه توسط افراد مسلح ناشناس در شهر حمص ربوده شده اند.

به گزارش پرس تی وی، دو ایرانی دیگر كه تلاش می كردند به اطلاعاتی مربوط به افراد گم شده دست یابند، ربوده شدند. مكان تقریبی نگهداری این افراد همچنان نامعلوم است.

در اوایل ژانویه (اواسط دی ماه) یك گروه مخالف سوری كه قبلا ناشناخته بود، مسوولیت ربودن شهروندان ایرانی را برعهده گرفت و به ایران و حزب الله درخصوص عواقب حمایت از دمشق هشدار داد!

بی پایه بودن ادعاها و اسناد منتشره در این سناریو به قدری واضح و محسوس است كه با نگاهی گذرا و توجه به تنها عناصر ظاهری، می توان به ضد و نقیض بودن آن و اجباری بودن اعتراف ها پی برد.

اطلاق عناوین عجیب و مضحك برای معرفی این افراد مانند 'تك تیراندازان ایرانی' و یا 'نیروهای تحت فرماندهی مركز اطلاعات هوایی حمص'، وجود یك قبضه اسلحه در كنار دستگیر شدگان! ظاهر و لباس های این افراد و ارایه كارت شناسایی آن ها(با این توضیح كه هیچ گاه نیروهای امنیتی برای ماموریت های خود كارت شناسایی دال بر امنیتی بودن خود و ماموریتشان به همراه ندارند) دال بر شتابزدگی و ناشیانه بودن سناریوی رسانه های به اصطلاح حرفه ای چون الجزیره و العربیه است.

پس از اندك زمانی نیت گروهك تروریست سوری كه باعث مرگ چندهزار نفر از شهروندان این كشور شده است معلوم شد و آنها همراه با شبكه رسانه ای وابسته غربی و عربی، هدف خود از این ربودن شهروندان عادی را علنی می كنند.

روزنامه عربستانی الحیات طرح را افشا كرده و می نویسد كه 'شورای ملی سوریه' از تركیه و قطر خواسته است كه مذاكرات با ایران را برای آزادی ایرانی های دستگیر شده در مقابل آزادسازی چند تن از معارضان سوری از جمله 'حسین هرموش' برعهده بگیرد.

پایگاه اینترنتی العربیه نیز در روز 9 بهمن نوشت: درحالی كه تهران نظامی بودن آنان را رد می كند، ارتش آزاد سوریه خواستار مبادله دستگیر شدگان ایرانی با سرهنگ دوم 'حسین هرموش' شد.

به ادعای العربیه یكی از مخالفان سوری از شهر حمص بدون اینكه نام خود را ذكر كند با تاكید بر اعترافات ایرانیان دستگیر شده به همكاری با نیروهای امنیتی سوریه اعلام كرد، ارتش آزاد سوریه حاضر است 7 دستگیر شده ایرانی را با حسین هرموش مبادله كند.

سفارت ایران ضمن نفی اعترافات ویدیوی دستگیرشدگان مبنی بر همكاری با نیروهای سوریه در سركوب معترضان این كشور خواستار آزادی فوری آنان شده است.

ربودن شهروندان عادی و استفاده از آنها روش عادی و مرسوم رژیم صهیونیستی است و مشابهت تاكتیك گروهك تروریستی فعال درسوریه با تاكتیك های رژیم صهیونسیتی نشان می دهد كه دلایل زیادی برای اثبات فرضیه ارتباط تشكیلاتی آنها با رژیم اشغالگر قدس وجود دارد.

پژوهش**9026**9123



:: برچسب‌ها: توکیو , بهار , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

پیش از سفر علی عبدالله صالح به عمان و از آنجا به آمریكا، واشنگتن تلاش كرده بود در چارچوب طرح القاعده سازی، وجود این گروه در خاك یمن را به ابزاری برای دخالت در آن كشور تبدیل كرده و زمینه دخالت را با تهدید همیشگی القاعده میسر كند. تاكید رسانه های غربی بر وجود القاعده در یمن و تصرف مناطق قابل توجهی از خاك این كشور در همین راستا انجام می شود. محافل غربی هرگز توضیح نداده اند كه القاعده چگونه و از كدام مسیر امكانات موردنیاز یك ارتش را به شبه جزیره منتقل كرده است.

پایگاه اینترنتی رادیو سوا آمریكا در گزارشی بلافاصله پس از سفر عبدالله صالح به آمریكا با تیتر' درگیری بین ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به القاعده' نوشت: منابع امنیتی یمن می گویند كه 5 نفر در درگیری بین ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به القاعده كشته شده اند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز به انتشار همین خبر می پردازد و می افزاید كه یك سرباز یمنی نیز در میان كشته های اخیر است.

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین نیز در گزارش ها و تحلیل های متعددی به تشدید درگیری های ارتش با القاعده پس از خروج علی عبدالله صالح پرداخت و نوشت: یك روز پس از خروج علی عبدالله صالح از یمن به سوی آمریكا تانك ها و تجهیزات زرهی راه 'رادع' را در 170 كیلومتری پایتخت در پیش گرفته اند تا به رویارویی با اعضای القاعده بپردازند.

میدل ایست آنلاین می افزاید: عربستان سعودی و ایالات متحده آمریكا ترس از آن دارند كه خلا حضور علی عبدالله صالح در یمن باعث تقویت القاعده شود و كار مبارزه با تروریسم را دشوار كند!

همزمان با نتشار این گزارش ها در راستای توجیه دخالت های آمریكا در یمن، شبكه الجزیره نیز در گزارشی با عنوان 'هشدار بین المللی درباره نفوذ القاعده در یمن' به نقل از 'جمال بن عمر' فرستاده سازمان ملل به یمن می نویسد: سازمان القاعده مواضع خود را در یمن تحكیم كرده است. وی با اظهار نگرانی از اوضاع امنیتی یمن در سایه قدرت گرفتن القاعده و خروج عبدالله صالح تاكید می كند كه سازمان ملل آماده كمك به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده است كه قرار است روز بیست و یكم ماه میلادی پیش رو برگزار شود.

واشنگتن درحالی مدعی شده است به علی عبدالله صالح برای درمان ویزای سفر به آمریكا داده است كه مقامات بیمارستانی آمریكا می گویند نام صالح در لیست بیمارانی كه قرار است پذیرش شوند نیست و همچنین سازمان های حقوق بشری از پناه دادن به دیكتاتور یمن انتقاد كرده اند.

بر اساس اخبار منتشر شده اخیر، علی عبدالله صالح قرار بوده در بیمارستان نیویورك بستری شود، اما 'كتی رابینسون' یكی از مسئولان بیمارستان مذكور به خبرگزاری فرانسه گفته است: نام علی عبدالله صالح در لیست بیماران آماده پذیرش در این بیمارستان نیست. این موضوع به تشكیك ها درباره انگیزه های آمریكا از پناه دادن به دیكتاتور یمن دامن زده است.‏

‏در همین حال سازمان دیده بان حقوق بشر نیز از اقدام آمریكا برای پناه دادن به دیكتاتور یمن انتقاد كرد. 'بلقیس جراح' مشاور حقوق بین الملل این سازمان در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه می گوید: تاسف آور است كه صالح به آمریكا وارد می شود در حالی كه صدها نفر از قربانیان را در یمن بدون توجه رها می كند و برای جنایاتی كه انجام داده است محاكمه نمی شود.

این اقدام آمریكا برای پناه دادن به صالح با وجود جنایت های آشكار وی علیه مردم این كشور در حالی است كه واشنگتن روزنامه نگاران صلح جوی یمنی را تنها به دلیل انتقاد از حملات آمریكا به خاك كشورشان تحت تعقیب قرار می دهد.

پایگاه خبری 'المصدر آنلاین' یمن خبر داد كه اتحادیه روزنامه نگاران یمنی قصد دارند روز سه شنبه(فردا) در مقابل سفارت آمریكا در صنعا تظاهراتی اعتراض آمیز برگزار كنند.

علت این اعتراض، دخالت آمریكا در دستگیری و عدم آزادی یك خبرنگار یمنی به نام 'عبدالاله حیدر' است كه بیش از یك سال پیش به دست نیروهای امنیتی یمن دستگیر شد و باوجود قول عبدالله صالح مبنی بر آزادسازی وی با دخالت شخص باراك اوباما رییس جمهور آمریكا همچنان در زندان به سر می برد.

حیدر در 16 آگوست سال 2010 دستگیر شد و در یك دادگاه غیرقانونی و پنهانی با اتهام همكاری با القاعده راهی زندان شد. علی عبدالله صالح در آغاز سال 2011 دستور آزادی او را صادر كرد، اما باراك اوباما رییس جمهور آمریكا در تماسی تلفنی با صالح از او خواست حیدر را آزاد نكند، امری كه منجر به ادامه حبس وی شد.

المصدر آنلاین می افزاید: حیدر یك روزنامه نگار متخصص در مسائل گروه های اسلامی است كه در خبرگزاری رسمی یمن مشغول به كار بود. او نقش عمده ای در افشای حملات آمریكا به خاك یمن و كشتار غیرنظامیان به ویژه در حملات دسامبر 2009 به استان 'ابین' داشت.

پژوهش**9241**9123



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در مسابقه تیم های شهرداری تبریز و پرسپولیس تماشاگران تیم تبریزی به علی كریمی و داور این بازی توهین كردند كه در پی شكایت باشگاه پرسپولیس، كمیته انضباطی باشگاه شهرداری را به پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی محكوم كرد.

این كمیته همچنین به این باشگاه تذكر داد كه در صورت ادامه این رویه از سوی هوادارنش تصمیمات شدیدتری در انتظار آنها خواهد بود.

پیش از این باشگاه شهرداری تبریز به دلیل فحاشی تماشاگرانش به داور مسابقه با سایپا یك میلیون تومان جریمه شده بود.

باشگاه پرسپولیس هم به دلیل تاخیر سه دقیقه ای در ورود به زمین مسابقه با شهرداری 900 هزار تومان و تاخیر دو دقیقه ای در نیمه دوم بازی با شاهین بوشهر 600 هزار تومان جریمه شد.

شاهین بوشهر هم به دلیل سه دقیقه تاخیر در ورود به میدان در بازی با پرسپولیس باید 900 هزار تومان جریمه پرداخت كند.

** جریمه صنعت نفت

در مسابقه تیم های صنعت نفت و فجرسپاسی شیراز تماشاگران تیم آبادنی پس از اعلام یك ضربه پنالتی به ضرر تیمشان، اقدام به فحاشی به داور مسابقه كردند. به این دلیل كمیته انضباطی این باشگاه را به پرداخت دو میلیون تومان جریمه نقدی محكوم كرد.

** احضار عابدینی

در مسابقه تیم های داماش گیلان و استقلال تهران هواداران تیم داماش اقدام به فحاشی به بازیكنان و طرفداران تیم مقابل كردند. كمیته انضباطی ضمن رسیدگی به این اتفاقات و با توجه به تكرار تخلفات تماشاگران این تیم و عدم توجه مسئولان باشگاه داماش به ایجاد امنیت در ورزشگاه و جلوگیری از تخلفات تماشاگران، انجام دیدارهای بدون تماشاگر برای این تیم را در دستور كار قرار داده است.

به این منظور و برای بررسی جامع موضوع لازم است مدیرعامل یا نماینده تام الاختیار باشگاه و سرپرست تیم جهت ادای توضیحات ساعت 15 روز یكشنبه 23 بهمن در محل كمیته انضباطی حاضر شوند.

2024**1440



:: برچسب‌ها: اسپانیا , تابستان , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، به نوشته این روزنامه آمریكایی، 'ام تی ان' آفریقای جنوبی كه مالك 49 درصد سهام اپراتور ایرانی تلفن همراه 'ایرانسل' است، اعلام كرد، همچنان به فعالیت خود در ایران ادامه می دهد.

'دینا پل' وزیر مخابرات و ارتباطات راه دور آفریقای جنوبی نیز خاطر نشان كرد، این وزارتخانه قصد ندارد كه 'ام تی ان' را به توقف همكاری با ایران وادارد.

گروه موسوم به 'اتحاد علیه ایران هسته ای' مستقر در آمریكا اخیرا با ارسال نامه ای به مدیر عامل 'ام تی ان' آفریقای جنوبی، این شركت را به مشاركت در رهگیری مشتركان تلفن همراه در ایران و نقض حقوق بشر متهم كرد.

همزمان با تشدید تحریم های آمریكا و اروپا علیه ایران، این گروه فشار خواستار قطع همكاری همه شركت های مخابراتی و ارتباطاتی با ایران شده است.

مترجمام ** 1088



:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، عبدالباسط این اظھارات را در پاسخ به سخنان باراك اوباما رییس جمھوری آمریكا مبنی بر اینكه پھپادھای جاسوسی این كشور شبه نظامیان مستقر در مناطق قبایلی پاكستان را مورد ھدف قرار می دھد، در اختیار رسانه های محلی قرار داده است.

وی در سخنان خود افزود: پاكستان حملات پھپادھای جاسوسی آمریكا را در محدودہ خاك خود در مناطق قبایلی ، غیر قانونی و اقدامی منفی می داند.

رییس جمھوری ایالات متحدہ آمریكا مدعی شده بود كه ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكایی، عناصر طالبان و القاعدہ را در مناطق قبایلی پاكستان مورد ھدف قرار می دھد.

علاوہ بر این مسوولان دولتی آمریكا در پاسخ به پرسش كاربران اینترنتی در برخی تارنماهای اطلاع رسانی (گوگل و یوتیوب) نوشتند: بسیاری از حملات پھپادھای جاسوسی آمریكا در مناطق قبایلی تحت حكومت دولت فدرال پاكستان انجام شدہ است.

نیروهای آمریكایی بطور معمول به بهانه نابودی و مبارزه با تروریست ها توسط هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق قبایلی حمله می كنند و تاكنون عده زیادی از مردم بیگناه در این حملات قربانی شدند.

مقامات محلی در این باره ابراز داشته اند كه این نوع از حملات هواپیماهای آمریكایی به كشته شدن بسیاری از غیر نظامیان از جمله زنان و كودكان در مناطق قبایلی پاكستان منجر شده است .

بر اساس گزارش های منابع خبری و رسانه های پاكستان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا در دوران ریاست جمهوری باراك اوباما نسبت به دوران ریاست جرج بوش بطور چشمگیری افزایش یافته است.

اكثریت مردم در پاكستان حملات پهپادهای آمریكایی را در خاك كشورشان غیر قانونی دانسته این اقدام را ناقض حاكمیت و تمامیت ارضی پاكستان عنوان می كنند.

آساق ** 1095**1479



:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()