نوشته شده توسط : breketid

به گزارش فارس، اندیکشده "هریتیج" در مطلبی با عنوان "ماشین جنگی کاخ سفید نتیجه معکوس می‌دهد" به قلم "هله دیل" به رفتار کاخ سفید تحت رهبری اوباما با مقامات انگلیسی و پس فرستادن تندیس وینستون چرچیل، نخست وزیر سابق انگلیس، به سفارت این کشور در واشنگتن پرداخته و می‌نویسد: روابط ویژه میان آمریکا و انگلیس مرده است.



:: برچسب‌ها: لندن , سنگ , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس، ماریا شاراپووا، سید سوم رقابت‌های تنیس انفرادی زنان در المپیک لندن اولین نفری بود که توانست با غلبه بر ماریا کریلنکو با نتایج 6 بر 2 و 6 بر 3 به فینال راه یابد.

شاراپووا در صورت پیروزی برابر ویلیامز و قهرمانی در المپیک در رده نخست برترین‌های تنیس بانوان جهان قرار خواهد گرفت.

سرنا ویلیامز، سید چهارم مسابقات که در زمان تنها 63 دقیقه با نتیجه 6 بر یک و 6 بر 2 ویکتوریا آزارنکا، بانوی شماره یک تنیس دنیا را در هم کوبید، در فینال منتظر بانوی روسی خواهد بود.

ویلیامز در 10 رویارویی با شاراپووا 8 بار توانسته به پیروزی برسد و 7 دیدار قبلی را به صورت متوالی با پیروزی پشت سر گذاشته است.

آزارنکا و کریلنکو نیز برای کسب مدال برنز به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/آ



:: برچسب‌ها: هندوستان , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مسلمانان روزه‌دار تاجیک روز جمعه که فرا می‌رسد گروه‌گروه برای شرکت در مراسم معنوی نماز جمعه به مساجد این کشور می‌روند.



:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حسین انواری در سخنانش قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این ضیافت توأم با رحمت الهی است و ماه مبارک رمضان ماه قیام و توبه است و رمضان ماه نزول قرآن و شب قدر است و خداوند دعا و دعاکننده را دوست دارد.



:: برچسب‌ها: نور , به من , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فوتبال ایتالیا، آلبرتو آکوئیلانی که سال 2009 از رم به لیورپول پیوست، تنها یک فصل در تیم خود حضور داشت و 2 فصل بعد از آن را به شکل قرضی در تیم‌های یوونتوس و میلان بازی کرد. او در ابتدای این فصل نیز به انگلیس بازگشت تا بتواند جایگاه خودش در لیورپول را بازیابد ولی در نهایت با موافقت سرمربی قرمزها به فیورنتینا فروخته شد.

سایت رسمی باشگاه فیورنتینا در این مورد نوشت: "باشگاه قرارداد رسمی با بازیکنانی مانند بورخا والرو ایگلسیاس و گونزالو رودریگز از ویارئال و آلبرتو آکوئیلانی از لیورپول را تایید می‌کند."

این بازیکن روز گذشته با حضور در فلورانس آزمایش‌های پزشکی را نیز پشت سر گذاشت تا قرارداد 3 ساله خود با ویولا را به امضا برساند.

انتهای پیام/آ



:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'اسماعیل داودی' خبرنگار اقتصادی ایرنا به خاطر مصاحبه ای با عنوان ' تشكیل كنسرسیوم بخش خصوصی برای صادرات نفت خام' رتبه اول در بخش خبر خبرگزاری ها را كسب كرد.

روز شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره فصلی مطبوعات، ' محمد جعفرمحمد زاده' معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اهدا لوح تقدیر از 'داودی' قدردانی كرد.

پنجمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری های كشوردر دو بخش مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد كه در بخش خبرگزاری ها، آثاری در سه بخش گزارش خبری، خبر و عكس انتخاب شده و مورد داوری قرار گرفتند.

اقتصام **9189**1601**1319



:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "راشا تودی"، "سان برناردینو" سومین شهر ایالت کالیفرنیای آمریکا است که روز چهارشنبه با بدهی بیش از یک میلیارد دلار اعلام ورشکستگی کرده است.



:: برچسب‌ها: عکس ها , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

محمدرضا فرقانی مدیر کل امور بین الملل دفتر ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری اجلاس اضطراری  سران کشورهای اسلامی در مکه مکرمه گفت: دعوت نامه عربستان سعودی از رییس جمهور برای حضور در این اجلاس از سوی سفیر این کشور در ایران تقدیم شده است.



:: برچسب‌ها: دریاچه , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
ابتکار

صفحه اول روزنامه ابتکار

بیشتر روزنامه های امروز به ماجرای لغو حکم سعید مرتضوی واکنش نشان داده اند.

روزنامه ابتکار با اشاره به ادامه جنجال ریاست سازمان تامین اجتماعی، در عنوان اول خود نوشته« دولت برکناری مرتضوی را نپذیرفت».

روزنامه کیهان با ادعای رسوایی بزرگ غرب در عنوان اول خود نوشته "کشف ۴۰ جلیقه انتحاری از چمدان افسر انگلیسی در فرودگاه کابل."

روزنامه شرق با این توضیح که « صفحات سایت سازمان سنجش باز نمی‌شد در تیتر یک خود نوشته است کنکوری‌های سرگردانم.

روزنامه مردم سالاری در عنوان اول خود از «ربوده شدن ۷ امدادگر ایرانی در لیبی» خبر داده است.

روزنامه تهران امروز نوشته « نمایندگان در گفت و گو با تهران امروز از حذف بودجه زائد و نظارت بر تخصیص بودجه خبر دادند » و در زیر آن تیتر زده است«جزئیات اصلاح قانون بودجه ۹۱»

روزنامه دنیای اقتصاد با این توضیح که «دیروز در مجلس شورای اسلامی مطرح شد» در تیتر اول خود نوشته است « طرح ۹ ماده‌ای اقتصاد مقاومتی».

خط و نشان برای افراطیون سابق

روزنامه کیهان یادداشتی دارد با عنوان«کدام صرافی آنها را می خرد ؟» به قلم محمد ایمانی.

آقای ایمانی با اشاره به شرایط منطقه خاورمیانه از کسانی انتقاد کرده که می گویند نباید از جنگ در منطقه استقبال کرد.

سرمقاله نویس کیهان می نویسد «کسانی خواستند از جنگ بگریزند اما جنگ طلبان آنها را رها نکردند، مانند سرنوشتی که عرفات پیدا کرد و با وجود زانو زدن و کوتاه آمدن، صهیونیست ها او را رها نکردند و حتی مقر تشکیلات خودگردان او را به توپ بستند و از هیچ تحقیری دریغ نکردند.»

کیهان همچنین می نویسد « افراطیونی بودند که تا مدت ها تهدید و توطئه دشمن را انکار می کردند. همان ها ناگهان گویی که از خواب پریده باشند، واقع گرا شدند و گفتند شرایط بحرانی است و باید احتیاط کرد. خروجی واژه احتیاط در ادبیات آنها جز بالا بردن دست ها و بزرگ نشان دادن دشمن نبود. این طیف اما تناقض دیگری را هم در کلکسیون تناقضات خود جای دادند و آن اینکه برخلاف ادعای خود، در حوزه عمل سیاست داخلی کاملا لاابالی و بی پروا عمل کردند، گویی که هیچ تهدیدی متوجه کشور نیست. و البته بدتر از آنها طیف هایی هستند که مدل خیانت اند و «فشار از خارج، امتیازخواهی در داخل» را پیشه خود ساختند هرچند که سیاهی لشکر کتک خور دشمن.»

سرمقاله نویس کیهان در پایان می نویسد «ماجرای فتنه سال ۸۸ و انحراف بعدی از سوی جریان هایی رقم خورد که درخوش بینانه ترین قضاوت، از حجم دشمنی دشمن غفلت کردند، اگرچه برخی اعضای آنها با فشار و تهدید دشمن همگام شدند و به رفتارهای پرخطر همت گماشتند. رقابت و تسویه حساب های سیاسی برای طیف اول، فربه تر از امنیت ملی و رسالت انقلابی شد، گویی که تهدیدها و فرصت های مهم جهانی را نمی بینند»

باز هم آزمون باز هم همان نتیجه

روزنامه مردم سالاری یادداشتی دارد با عنوان « حکم دیوان عدالت اداری آزمونی برای همه! »که محمدحسین روانبخش نوشته است.

شرق

صفحه اول روزنامه شرق

آقای روانبخش می نویسد « ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس صندوق تامین اجتماعی توسط دیوان عدالت اداری ، آزمونی تازه برای دولتی بود که حرف و حدیثهای زیادی در عملکرد خویش دارد و می‌تواند میزان پایبندی دولت را به قوانین نظام نشان دهد ، با این حال روندی که دولت در پیش گرفته حاکی از این است که دولت نمی‌خواهد زیر بار این حکم برود و در واقع با این کار نه تنها در مقابل قانون بایستد ، بلکه به نوعی بر رویارویی خود با دو قوه مقننه و قضائیه تاکید کند و آن را با شدت بیشتری پیگیری کند!این تنها نتیجه‌ای است که می‌توان از سخنان دیروز محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد در حاشیه جلسه هیات دولت ودر جمع خبرنگاران گرفت.»

سرمقاله نویس مردم سالاری در اشاره ای به روزنامه کیهان می نویسد « سالها قبل یک روزنامه سابقا عصر، با افتخار نوشته بود که ما کسانی هستیم که در یک جاده مستقیم در حال پیشروی هستیم و ترمز و فرمان خودرویمان را کنده ایم و بیرون انداخته ایم ؛ و این بهترین توصیف برای دولت امروز کشور است و نشان می‌دهد که این منطق عجیب، در حد حرف و شعار نبوده و با کمال ناباوری اجرایی شده است و مهمتر از آن ،اینکه چنین منطقی می‌تواند به چه جاهایی برسد. نکته نهایی اینکه این اولین بار نیست که دولتمردان از این شیوه‌ها استفاده می‌کنند و اولین بار نیست که نتیجه این روحیه تهاجمی و حق به جانب هزینه‌های گزافی را بر دوش نظام و مردم گذارده است، ولی می‌تواند اولین باری باشد که جلوی این رفتار نادرست گرفته شود و قانونمندی به دولت آموزش داده شود؛ اما آیا می‌توان چنین انتظاری را در ازای این داستان داشت؟!

شوخی با سازمان تامین اجتماعی

روزنامه اعتماد یادداشتی دارد با عنوان «ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی»که باز هم در باره سازمان تامین اجتماعی است.

این یادداشت را دکتر محمدرضا واعظ‌ مهدوی کارشناس برجسته تامین اجتماعی نوشته است.

آقای واعظ مهدوی می نویسد « مصالح این سازمان شوخی‌بردار نیست و امکان اینکه ابزار بازی‌ها و معامله‌های سیاسی قرار گیرد، وجود ندارد. این سازمان نیازمند مدیریتی باثبات، متخصص، آشنا به فرآیندهای نوین و مسلط بر چالش‌های بین‌نسلی بیمه‌های اجتماعی است. مصالح آینده بیمه‌شدگان در گرو راهبری علمی و تخصصی متکی بر موازین و ارزش‌های اجتماعی نظام اسلامی است. مصالحی که متاسفانه در سال‌های اخیر، عمدتا نادیده‌گرفته‌شده و فرآیندهای بی‌ثبات این سال‌ها دستیابی به چنین جایگاهی را برای این سازمان عظیم، ناممکن ساخته است. شرایط فعلی نیز متاسفانه استمرار این وضع را تداعی می‌کند. با این شیوه مدیریت، این سازمان به جایگاه و نقش واقعی خود در تامین آرامش روانی و امید به آینده و آسودگی خاطر بیمه‌شدگان دست نخواهد یافت و بیراهه بی‌ثباتی و روزمرگی را کماکان ادامه خواهد داد. [ترسم نرسی به کعبه‌ ای اعرابی...] »

همزمانی میمون

«دیر اما خوب است!»عنوان یادداشت جواد سیدپور در تهران امروز است.

روزنامه مردم سالاری

روزنامه مردم سالاری

آقای سید پور می نویسد « زمزمه های ایجاد انقباض در قانون بودجه ۹۱ و طرح تغییر در شیوه بودجه نویسی برای سال آینده اگر چه اقدامی مثبت از سوی نمایندگان برای مقابله با تحریمها و دفع تهدیدات اقتصادی به شمار می‌آید اما با این وجود سئوالی مطرح است که چرا زودتر به‌فکر اقدام برای حذف بودجه‌های زائد و غیر ضرور نیفتادیم و آنقدر تاخیر کردیم تا شرایط به گونه ای در بیاید که لاجرم چاره‌ای جز اصلاح و جمع و جور کردن دخل و خرجها نداشته باشیم. »

سرمقاله نویس تهران امروز همچنین می نویسد« شاید تقارن نیاز به اصلاح بودجه همزمان با آغاز تحریم‌های جدید علیه ایران اتفاق میمونی باشد تا دولتمردان را به این نتیجه برساند که از انبساط در هزینه ها و خرج کردن آسان بدون در نظر گرفتن واقعیات کوتاه بیایند و قدری به این بیندیشند که اگر همه درآمدهای کشور خرج بدنه تنبل و پر هزینه اجرایی نشود و بخشی از آن به‌عنوان پس انداز برای روزهای مبادا نگهداری شود، دیگران هم در محاسبات خود برای فشار اقتصادی به کشور تجدید نظر کنند یا دست‌کم اگر هم با فشار مواجه شدیم بتوانیم با اقتصاد چابک و کم خرج مقابل فشارها ایستادگی کنیم. »

منافع نامشخص و معایب قطعی

دنیای اقتصاد یادداشتی دارد با عنوان «تورم؛ راه در برابر بیراهه»که بهروز ملکی نوشته است.

آقای ملکی می نویسد در فرهنگ اقتصادی عامه مردم به اشتباه، قیمت‌گذاری حتی برای کالای ناهمگنی مانند مسکن، راهکار مقابله با تورم و گرانی پنداشته می‌شود.

این رویکرد که متاسفانه مورد وثوق برخی از تصمیم‌سازان نیز است در ظاهر به قصد حمایت از مصرف‌کننده صورت می‌پذیرد، در صورتی که با توجه به تاثیر منفی آن بر تولید و عرضه کالا و خدمات، اثرات ضد تورمی آن محدود به دوره کوتاه‌مدت بوده و این اثرات، خیلی زود از بین می‌رود و جای خود را به اثرات ماندگار تورم در بلندمدت می‌دهد. به عبارت دیگر این سیاست به ضد خود تبدیل شده و باعث شکل‌گیری یک سیکل با ماهیت باخت- باخت میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌شود.»

این اقتصاد دان همچنین می نویسد « وقتی قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد، تولیدکننده این علامت را می‌گیرد که تولید با ریسک بیشتر و سود انتظاری کمتر همراه است؛ بنابراین در نهایت تولید کاهش یافته و بالطبع تعداد کمتری از مصرف‌کنندگان قادر به مصرف کالا می‌شوند که نتیجه طبیعی آن کاهش رفاه جامعه است. در نتیجه قیمت‌گذاری را می‌توان به نوشاندن آب شور به فرد تشنه، تشبیه نمود که هر چند به طور موقت، موجب کاهش عطش می‌شود؛ ولی پس از مدتی موجب تشدید تشنگی می‌شود.

بنابراین همان طور که مشاهده می‌شود مضرات قیمت‌گذاری بیش از منافعش است؛ اما مشکل اینجا است که در جوامع کوتاه‌مدت، مضرات بلندمدت قیمت‌گذاری، کمتر از حد، برآورد می‌شوند؛ بنابراین با لحاظ جمیع جهات، قیمت‌گذاری را می‌توان سیاستی با منافع نامشخص کوتاه‌مدت و معایب قطعی بلندمدت دانست.»

گلایه پس از مرگ از محمد نوری

روزنامه شرق به مناسبت دومین سال مرگ محمد نوری خواننده سرشناس یادداشتی دارد از فریدون شهبازیان موسیقی دان برجسته ایرانی.

«مطلبی که هیچ وقت بازگو نکردم »عنوان یادداشت آقای شهبازیان است که در آن از این که آقای نوری نام آهنگ ساز را در مورد دو ترانه خود اعلام نکرده گلایه کرده است.

آقای شهبازیان می نویسد اولین همکاری جدی ما همان دو ترانه بودند که اتفاقا باعث شد مردم او را بهتر از قبل بشناسند.البته ناگفته نماند شاید در مواردی از ایشان دلگیر و دلخور هم باشم اما خوشبختانه بی‌گذشت نیستم و هرگز دنبال فرصتی برای جبران و تلافی نبوده و نیستم و البته هر آدمی هم در دوران مختلف عمرش ممکن است مانند خیلی از فیلسوفان و نظریه‌پردازان به طور کلی عقایدش تغییر کند که شاید در مورد این هنرمند هم چنین اتفاقی در سال‌های پایانی عمرش رخ داده باشد. به هر روی ایشان در زمان حیاتش هرگز نام مرا در شناسنامه آن دو ترانه نام‌برده شده با عنوان «آهنگساز» قید نکرد و من نیز هرگز این مطلب را بازگو نکردم. در نهایت اینکه، برای ایشان به عنوان پیشکسوت آواز ایران احترام فراوانی قایلم و شیوه اجرایشان را همواره می‌پسندیدم و اینک برایش طلب رحمت خداوند و آرامش در بهشت می‌کنم.

حکم شرعی برای لغو بودجه کنترل جمعیت

روزنامه ابتکار یادداشتی دارد با عنوان « بررسى حکمى مسأله جمعیت که روحانی به نام «دکتر محمدمهدی بهداروند» نوشته است.

این روحانی حکم شرعی وجوب افزایش جمعیت در ایران را شرح داده و نوشته است « خلاصه یک نحوه نگرش به مسأله این است که بگوئیم کثرت جمعیت، قدرت دفاع ولى فقیه را (اعم از سیاسى، فرهنگى و اقتصادى) بالا برده و پرچم توحید را از حالت ضعف به یک نحوه قدرت، شدت و اعتلاء مى ‏رساند و هکذا سایر بخشهایى که وجود دارد. وقتى از موضع احکام مختلف به مسأله نگاه کنیم، مى‏‌توان گفت امروز کثرت نفس، موجب بالا رفتن قدرت مسلمین مى‏شود.»



:: برچسب‌ها: پارک , طبیعت , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، دیدار متکی با باهنر از ساعت 7 بامداد امروز پنجشنبه در دفتر مرکزی جامعه اسلامی مهندسین انجام شد و ساعت 9:30 دقیقه پایان یافت. 



:: برچسب‌ها: درخت , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()